Hextronix vs Thunderpower data

Als ik naga dat de Hextronics die jij noemt maar 12C zijn vind ik die thunderpowers het maar slecht doen! 25C accus die het in spanning en amperes verliezen van een 12C??

Daarnaast eens de moeite waard om de 2200 20-30C Hextronics te proberen.... deze zouden het in dit geval dus veel beter moeten doen en kosten maar de helft van de thunderpowers..

Succes met testen..

ps. die RPM brushless sensor moet je wel wat mee spelen bij het instellen.. Op mijn Mega gaven ze niet snel de juiste waarde aan.. mbv. een optische meter heb ik hem uiteindelijk goed af kunnen stellen...

De thunderpowers zijn 16-24C, de hextronics 15-25C (nieuwe labeling nieuwe serie, zelfde cellen) in mijn test dus dan is de zwaardere HXT in het voordeel (10% meer gewicht) omdat ze meer masse hebben om de warmte ontwikkeling over te verdelen.

De 2200 ers (of in die buurt) van 20-30C zouden ook beter moeten zijn dan de 16-24C Tp's.

Tadango zei:
:) Flightpowers oude serie (orange) of nieuwe (paarse)? De oude worden hier ook flink warm......
De oude oranje packs, ik heb ook de paarse van Hacker maar deze presteren niks meer helaas door teveel cycles. Beide worden wel even heet en presteren ook hetzelfde.

Vip-er zei:
ps. die RPM brushless sensor moet je wel wat mee spelen bij het instellen.. Op mijn Mega gaven ze niet snel de juiste waarde aan.. mbv. een optische meter heb ik hem uiteindelijk goed af kunnen stellen...
Dus even verifiëren met een tachometer moet voldoende zijn?

Ik heb de Thunderpowers Extreme 25C. Ik zal eens kijken of ik ze in een andere setup kan hangen welke wat meer amperes trekt, desnoods in serie. Binnenkort krijg ik ook de FunJet welke naar verwachting ook 40+ ampere gaat trekken. Er valt dus nog genoeg te testen :)

Amstel76 zei:
Vip-er zei:
Dus even verifiëren met een tachometer moet voldoende zijn?

Ik heb idd met een tachometer gekeken of ik in de buurt kwam.. De 6 pool mega gaf met 6 pool instelling een rpm van rond de 50000, nu op 12 pool ingesteld werkt hij goed..
Waarschijnlijk moet hij ook op 12 pool staan.. als ik de gebruiksaanwijzing echt probeer te volgen.

Oke zoals beloofd hier nog wat data met de Flightpower 3s 1800 20C packs. Toevallig is er ook een gsm filmpje gemaakt van deze vlucht, ze worden goed belast aangezien ik eigenlijk de hele vlucht tic tocs aan het oefenen ben. Wat overduidelijk was dat ze het toerental onder belasting niet goed konden vasthouden, dit is zelfs te horen in het filmpje. De Hextronix en Thunderpowers presteren hier vele malen beter.

Klik hier voor het filmpje.....(20MB)

22-5-TREX450SE-Flightpower-amps.jpg

22-5-TREX450SE-Flightpower-volts.jpg

Back