HFCC - 3 Juli - Clubwedsrtijd 3

Discussie in 'Foto-Album' gestart door nielsnvdh, 19 jul 2005.

  1. nielsnvdh

    nielsnvdh Guest

    Toch even maar een apart toppic voor dit dan i.p.v. in het "Foto's van je modelauto!" toppic. Hier de foto`s van de afgelopen clubwedstrijd. Ik heb zelf niet gereden, dus welicht dat iemand die wel heeft gereden een verslag kan maken, (*kijkt robert lief aan*) hier in ieder geval de foto`s:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb op mijn msn-space genoeg verslagen, waaronder ook van deze wedstrijd:

    3 Juli het is zo ver. om kwart voor 7 gaat mijn wekker. Ik eet een boterham en maak mij klaar om te gaan naar Den haag. Mijn vader bracht me. Ik was vroeg. erg vroeg aangekomen in Den haag. Er waren enkele mensen, maar niemand die ik kende. Nadat ik al mijn spulletjes uitgepakt had en een accu aan de lader heb gegooid kwamen er wat bekende mensen binnen druppelen. Ik was vroeg, en nadat ik mijn auto heb klaar gemaakt ook als eerste op de baan. ***** wat is deze baan klein. Maar wel erg uitdagend. De auto reed meteen al erg redelijk, maar ik miste stuur en mijn snelheid was niet genoeg.
    Ik heb mijn achter toe-in meteen veranderd (verminderd) en ben op de zelfde ratio en vertiming blijven door rijden. Ik reed op oude accu's en wilde niet TE VEEL snelheid in mijn auto.
    De 2 de accu was ook leeg. en we moesten komen voor een briefing. Alles werd netjes uit gelegd. Er waren meerdere klasses:

    Nascar
    Sportief en Gezellig
    Tourwagen Stock
    Tourwagen super stock

    De laatste klasse reed ik in, en deze was ook het grootst. Het niveau was hoog. Maar daarom niet minder gezellig.
    We hoefde pas om 10:40 te starten. Ik was vrij laat met het laden van mijn accu. en moest met een pakket wat maar 3100Mah had gaan rijden. De eerste kwali ging best redelijk, maar ik miste erg veel snelheid. Ik reed 13 ronden. te weinig. Daarna heb ik weer mijn ratio aangepast. en heb ik nog een kleine verandering aan mijn set-up gedaan. De wedstrijdleiding was lekker vlot met het rijden van de heat's. Dus ik mocht al vrij snel weer aan de start komen. Weer heb ik mijn ratio aangepast. de Set-up vond ik nu wel goed genoeg. de auto had ietsjes onderstuur. Daar was opzich best goed mee te rijden. De 2de kwalificatie. Ik ging hard, ik had eindelijk de snelheid gevonden. Ik reed erg krap met andere, op een gegeven moment wrongen er 3 auto's zich door 1 bocht. man man wat ging dat hardt. De aller laatste bocht schoot mijn auto door storing plots vol de muur in. Gelukkig op zijn schuimbumper. en ik kon de auto corrigeren. hierdoor reed ik helaas wel een 14 ronden in 5,00468. Als ik die storing niet had gehad, had ik makkelijk 15 ronden kunnen rijden. Jammer genoeg was dat niet gelukt. De laatste kwalificatie. Weer ging de Pro-4 erg goed. Maar ik had mijn ratio nog een tik sneller gezet. Nu was de auto op een goede snelheid. Maar waarschijnljik heb ik de schroeven van mijn motor niet goed aangedraaid. Ik stuurde een lange doordraai bocht in, maar schampte perongelijk een Cerbstone, hierdoor raakte ik aan de rol. Toen mijn auto uiteindelijk neer kwam was mijn spur gestript. Ik moest stoppen en viel uit. Wel had ik 14 ronden gereden. Ik had er dus meer kunnen rijden.

    Ik had mij geplaatst voor de 8ste start plek in de B finale. niet slecht voor de eerste keer op het Circuit. In de pauze heb ik mijn Spur tandwiel meteen vervangen en mijn set-up nog maar eens gecontroleerd. Nadat ik een boterham genuttigd had. Ging de eerste klasse weer van start. Het was bijna zo ver. Mijn finale moest van start. Vasco stond op Pole. Jaap v Aalst stond op plek 7 voor mij. Wouter op plek 10 achter mij.
    De start ging niet erg goed, thands voor de anderen, het was een erg rommelige start. Maar ik kon mij gelukkig overal door heen sturen. Het ging hard. Ik heb veel gevochten met 1 auto, kontinu om plek 6, het ging er erg hardt aan toen, we hebben zeker 4 minuten lang gestreden tegen elkaar. We hebben elkaar slechts 1 keer aangeraakt. Helaas maakte de ander een fout en kon ik van hem weg rijden. Ik ben 6de geindigd.

    Deze finale ging erg goed. en ik was blij. Ik ging mij klaar maken voor de 2de en laatste finale. Mijn vetiming nog ietsjes strakker gezet. de auto klaar gemaakt. Accu geladen. en we mochten weer. Ditmaal mocht ik van plek 6 starten. De start was een bende, 1 grote rommel, en ik zat er midden in. Ik werd bij de start in mijn zeikant geramd. Daardoor kwam mijn kap achter mijn wiel te zitten. Deze moest eerst goed gedaan worden voordat ik verder kon. Hierdoor reed ik dus achteraan met zeker een ronde achter stand. Ook reed de auto erg erg slecht. hij viel bij gas loslaten meteen heel hardt stil. Er moest iets geraakt zijn. Ik heb de wedstrijd zo goedmogelijk uit gereden, Weer ben ik 6de geworden. maar leuk was het niet. De auto reed rot.
    Toen ik de auto ophaalde bij de keuring, bleek dat mijn accu aangereden was en krom was. Deze was weer tegen mijn centrale aandrijf as gekomen die eveneens krom was. daardoor reed de auto dus zo rot.

    Al met al wel een erg leuke dag, jammer van de laatste finale. HFCC is een leuk baantje, ook al vond ik persoonlijk het wat slecht onderhouden. Gelukkig zetten ze wel genoeg vaart achter de heat's en ben je niet zo achterlijk laat klaar. Een circuit wat erg leuk is, en waar ik zeker ook nog vaker zal komen.

    Groet Robert
     
  3. NickRc

    NickRc Guest

    @ Niels, leuke foto's!
    @ Robert, leuk verslag, helaas van die grote pech in de 2e finale! :(

    Nick 8)
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat is niet anders hoor, kan gebeuren, ik heb het die dag heel erg naar mijn zin gehad, en het is en blijft ten slotte toch een hobby, iets wat je voor je lol doet :wink:

    Groet Robert
     
  5. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Erg leuk om die foto's te zien! Zelfs de foto's waar Arjen's Mi2 wordt afgekraakt staan er bij :lol:
    Ook wel mooi om te zien dat iedereen zijn pit-ruimte netjes heeft behalve ik :D
     
  6. Mooie foto,s mijn complimenten :)
    Robert mooi verslag leuk om te lezen 8)
     

Deel Deze Pagina