Een tijdje geleden heeft HG de P405 geïntroduceerd, dit is gewoon hun P402 chassis met letterlijk daar bovenop de bekende Rubicon carrosserie geschroefd. Ik vind de Rubicon body erg fraai maar niet zo belachelijk hoog op het chassis gemonteerd. Ik had al een tijdje een Rubicon body liggen (naar mijn mening geweldige kwaliteit voor een kleine prijs) en heb de laatste dagen geprobeerd om deze wat lager op het P402 chassis te krijgen. Foto's ter vergelijking, eerste is van de HG P405 de volgende van mijn karretje :


Gelukkig kan de body grotendeels uit elkaar geschroefd worden hetgeen handig is voor het zaag- en snijwerk. Er moeten wat stukken uit de bodem gezaagd worden, uit de midden console, de zittingen van de voorste stoelen en de voorzijde van de achterbank (heb vergeten van de laatste foto's te maken). Wonderlijk genoeg past de motor precies onder het dashboard (op de millimeter nauwkeurig) en dat scheelt een berg werk, alleen de pedalen moeten er afgesneden worden. Het chassis moet in de kortste stand gemonteerd worden hetgeen qua wielbasis eigenlijk nog iets aan de te ruime kant is voor de Rubicon body. Heb het dak gefixeerd met staafmagneetjes. Verder laat ik de plaatjes spreken :









Arjan


Gelukkig kan de body grotendeels uit elkaar geschroefd worden hetgeen handig is voor het zaag- en snijwerk. Er moeten wat stukken uit de bodem gezaagd worden, uit de midden console, de zittingen van de voorste stoelen en de voorzijde van de achterbank (heb vergeten van de laatste foto's te maken). Wonderlijk genoeg past de motor precies onder het dashboard (op de millimeter nauwkeurig) en dat scheelt een berg werk, alleen de pedalen moeten er afgesneden worden. Het chassis moet in de kortste stand gemonteerd worden hetgeen qua wielbasis eigenlijk nog iets aan de te ruime kant is voor de Rubicon body. Heb het dak gefixeerd met staafmagneetjes. Verder laat ik de plaatjes spreken :









Arjan