Hi-model regelaar

Hoi.

Nu ben ik al zover dat het vliegen met mijn heli steeds beter gaat.
Ik vlieg op dit moment alleen nog met een vast toerental. (idleup1 80 en in idleup2 90 ) Nu is het zo dat de hi-model regelaar een soft en een super soft aanloop heeft, alleen de super soft is niet bepaald super soft te noemen. Op dit moment doe ik dit met de throtle stick tot net onder het midden (curve zo ingesteld dat ik tegen de 80 % aan zit) en dan schakel ik over op idleup1.
Nu zou ik liever direct idleup willen inschakelen, maar dan wel met een regelaar waar een softstart wel goed bij werkt.
Welke regelaars komen hiervoor in aanmerking???

Groet: Adrie

Kontronik regelaars zijn hier erg goed in, in alles eigenlijk niet alleen de softstart :)
Maar ze zijn wel een beetje prijzig.
Welke heli,motor en lipo's trouwens?

Verplaats deze gelijk naar "electro specifiek" Adrie.

M.vr.gr.
Eric

Hoi Eric.

Het gaat om een SJM400. Motor weet ik niet exakt. Zat bij de heli.
Ik vlieg op een 3S 2350 Mah van Rhino (zippy).
Een regelaar tussen de 30 en 40 Ah is prima.
Ik kijk wel even rond bij kontronik.

Of een castle creations. Die op laagste mode klinken alsof een turbine heli langzaam op toert. Beetje te langzaam maar wel een leuk effect :)

Kontronik 40-6-18 is wellicht een optie voor je .
Start "buttersmooth" op en de opstarttijd is te programmeren via een programmeerkaart , ook erg praktisch.
En dan de governor, die is onovertroffen, hierin is Kontronik heer en meester !

Ik ben wel fan van Kontronik, of was dat al duidelijk ...... ?

succes
Bas

Ik zou voor de Castle Creations gaan. Heb ik zelf op mijn 600 zitten. Boterzachte start en via de Link met je laptop/PC te programmeren

Is nog goedkoper dan Kontronik ook, meen ik

Regelaar

hoi Adrie

Ben zelf al een aantal jaren bezig met heli vliegen m'n eerste esc. was ook een kontronik,
maar ben later overgestapt naar Jeti Spin regelaars en waarom omdat je bij deze esc.
bijna alles kan instellen maar ook uitlezen b.v. max. rpm. max. amp's enz. zelf vlieg ik trex450se V2 met 2600rpm. const. en toerop in 5,5sec. maar dat kan korter of langer ingestelt worden, echt super regelaar, ook de afslagspanning kan je zelf bepalen en nog veel meer de prijs zal in de buurt komen van een Kontronik komen maar bied veel meer opties ook voor als je later b.v. op A123 cellen zou willen gaan vliegen.

Voor meer info moet je maar eens kijken op de site van Jeti .
Jeti model s.r.o.

Tussen () zijn in Nederland slecht verkrijgbaar maar in Duitsland geen probleem.
Heb je vragen schroom niet.

groetjes John

Ik heb zelf een Jeti Spin 44 op mijn Kyosho gehad, maar da's echt geen goeie softstart. Kwalitatief is dat ding echt niet te vergelijken met een CC of een Kontronik

Je kunt regelaars niet op die manier vergelijken. Elk type regelaar van elke fabrikant kan weer anders werken en waar de een weer heel geschikt is voor een bepaald toepassingsgebied, is de ander dat weer niet.

Kwalitatief kunnen een aantal van de Jeti's wel degeljik op tegen CC of Kontronic, zijn ze zelfs domweg beter. Misschien deze specifiek niet, dat weet ik niet. Gezien jouw reactie, zal die Jeti Spin 44 minder zijn dan de vergelijkbare CC's of Kontroniks.

Je kunt regelaars niet op die manier vergelijken. Elk type regelaar van elke fabrikant kan weer anders werken en waar de een weer heel geschikt is voor een bepaald toepassingsgebied, is de ander dat weer niet.

Kwalitatief kunnen een aantal van de Jeti's wel degeljik op tegen CC of Kontronic, zijn ze zelfs domweg beter. Misschien deze specifiek niet, dat weet ik niet. Gezien jouw reactie, zal die Jeti Spin 44 minder zijn dan de vergelijkbare CC's of Kontroniks.

Jee zeg, moet jij thuis ook altijd het laatste woord hebben???

Hoi John.

Aangezien wij ergens in mei bij jullie komen camperen (kampeerweekend Delta) kan ik hopelijk je heli met jeti regelaar in actie zien:)

Zowel kontronik als CC zijn een goede optie. Toch vlieg ik zelf uitsluitend met kontroniks in de heli's. Govenor is inderdaad heeel erg goed :)

Back