High speed K-10 "heavily modified"

hehe, eindelijk is 'ie klaar, het heeft me de hele avond gekost maar morgen kunnen we vliegen :)

Dit is hem dan, mijn nieuwe snelheids monster:

IMG_0513.JPG


IMG_0511.JPG


IMG_0514.JPG


Let niet op het plakband, dat gaat er morgen af, dat zit er nog ivm lijm werkzaamheden.
Je ziet het, een hevig gemodificeerde K-10.
Waarom? zou je vragen.
dat zit zo: ik kreeg met geen mogelijkheid het zwaartepunt goed met deze setup, het CG lag zelfs zonder motor al véél te ver naar achteren terwijl de accu toch zo ver mogelijk naar voren zat.
De enige oplossing die ik zag was deze.
Al met al toch nog lekker licht gebouwd: 370 gram.
En dat met een setup die 175 watt levert :eek: dat wordt nog leuk morgen.

Setup:
JETI REX 5 plus ontvanger
standaard 25A regelaar
1300Mah 3S 20C lipo
TWF Brushless Outrunner 3800KV, max 20 Amp.
Prop: APC 4,75 x 4,75
Servo's: geen idee wat voor merk en type, maar ze zijn licht en ze komen uit een "600 type" helicopter. (gekregen, heli was dood :p)

Morgen dus de maiden van dit duiveltje, als het mee zit mét filmpje.
Later meer...

Groetjes, Jesse.
 
Het filmpje laat helaas nog even op zich wachten.
oorzaak: tijdens een high speed low pass vloog de voorste lager uit de motor:confused::mad:, resultaat: K-10 in 2 stukken,

Gelukkig alleen de romp doormidden en ook best netjes gebroken dus dat is weer makkelijk te fixen.
Volgende week meer.
 
jaaaah, dit gaat echt ontzettend hard !!!
schatting: 120+ km/u

alleen jammer dat met die snelheid de voorste lager uit je motor springt :P
 
jaah, hehe komt 'ie nu mee !! :p:)

maar nee, dat had ook geen optie geweest, die as is nog te kort, de motor moest bijna helemaal voorop om het CG goed te krijgen.
Vandaar dat ik de hele setup drastisch omgegooid heb en de motor voorop heb gezet.
Ik vraag me af hoe andere mensen dat doen die ook de 70cm motor versie hebben, volgens de handleiding ligt het CG 10 cm vanaf de neus en dat is bijna niet te doen.
 
ja dat zal waarschijnlijk wel.
maar lekker 100 gram lood erin gooien?, ik was juist zo blij dat hij zo lekker licht was.
365 gram vliegklaar.
dan had ik richting de 500 gegaan, vind ik toch wat veel voor een dingetje van 70cm span.
 
Back
Top