Hij is af! Mijn Trex SE

Verheugt kan ik mededelen dat mijn SE af is (moet nog wel vliegen, maar dat gaat dit weekeind wel gebeuren)..

Ik kan er gerust de hele dag naar staren, wat een bling!

Foto's

trex1.jpg

trex2.jpg

trex3.jpg

trex4.jpg

trex5.jpg

trex6.jpg

trex7.jpg

Ja mooi he..... Heb de mijne ook zo goed als klaar maar hij moet nog wat "afgewerkt" worden.
Kan ik effe mooi afkijken hoe jij dat gedaan hebt.....
Hoe heb je die gyro bevestigd? Ik heb 'm bovenop maar had 'm ook liever daar veilig onder hangen.
Kan het zijn dat die bij jouw niet heel recht hangt? Volgens de handleiding moet de gyro perfect haaks op de hoofdas staan.....
Veel succes bij 't invliegen.....
Doe maar voorzichtig..... :wink:

De gyro staat zo goed als recht, op de foto vertekend het een beetje. Ik heb in de holle ruimte in het alu blok een stuk balsa op maat gemaakt en erin geklemt.. (komt niet meer los).. Daarna het frame met een dremel een beetje bijgeschuurd zodat de gyro op het blok paste (het binnenframe iets wegslijpen), toen gyropad en gyro erop.. Heb de gyrokabels trouwens sterk ingekort.

Gefeliciteerd!!

Ik heb de mijne vorige week afgebouwd en ingevlogen en het vliegt prima. Lekker stabiel (met windkracht 3), maar genoeg cyclic om makkelijk te flippen/rollen.

Meer dan genoeg vermogen ook, ik had toen alleen nog even tijdelijk een Multiplex MS-X2 servo op de staart gemonteerd en dat was niet echt een succes. Staart draaide telkens weg bij flips en deed het niet als gewenst, maargoed er zit nu een Airtronics 94761z op, dus nu wachten op goed weer!

Wat weegt die van jou eigenlijk? mijne komt op 710 gram vliegklaar....

Succes ermee!!

Richard

Heb ondertussen even een hovertje gedaan.. staart wordt een leuke uitdaging.. zal wel op korte termijn een airtronics op verschijnen..moet de gain behoorlijk terug schroeven als ik geeen gehunt wil hebben..

Hij trekt op 85% governor bij vol pitch down (op de grond) 20.1A bij 2450 rpm. Ik draai 13T en 2100/16C Lipo (van Align). De lipo voelt prima aan, de motor wordt 50 graden, evenals de ESC.. volgens mij allemaal binnen de marges..

Hij is wel superstrak qua sturen.. voelt er prettig aan, ben erg benieuwd hoe hij vliegt als hij zijn benen kan strekken. (op 2 m2 is het slecht testen, evenals buiten met 4 Bft)..

Nog even voor de volledigheid:

Mijn SE bestaat uit:
Align T-rex 450SE
Align 3550 Kv brushless motor
Align 35G ESC in governor mode
3 x GWS Naro FF+ servo op de rotor en 1 op de staart (10ms/60o)
GY-401 (duh)
R146iP PCM ontvanger
Align 2100 16C lipo (2x)
Ailgn "Carbon" 325 bladen.

Na wat mechanisch afstellen is de staart nu onder controle.Goed stabiel in hover, nog niet kunnen controleren in vol pitch etc..

groeten!

Hoi,

Ik vlieg zonder paddle gewichtjes, en zonder Governor mode, dan heb je ook geen last van hunten :wink: (zelfs niet met supertrage prul servo)

Mijn SE bestaat uit:
Align T-rex 450SE
Align 3550 Kv brushless motor
Align 35G ESC
3 x HS56 en Airtronics 94761z op de staart
GY-401
R146iP PCM ontvanger
TP2100 Pro-Lite 15C (24c burst) (2x)
Ailgn 325 Pro bladen

Cheers,

Rich

Back