hij is er me t-rex 450xl ccpm +bling + foto,s

well dont buy it just cause i tell you thats what i would do :) If it doesnt work im going to feel bad. haha :)

On the other hand, I think its never a bad move to put a PCM receiver in a heli because the RX is the only thing keeping that thing in the air and doing what you tell it to. It really a very important link and many people try to save money on this part and it bites them in the ass later either in the form of glitches or user error ( another user coming on your channel, accidentally turning off your radio and the heli goes nuts, etc).

i think its not a bad move to bay a sPCM receiver .
i am looking for a graupner smc-14 i think this is a good rx for the mx22

Im curious why you are still using the training gear :) Doesnt really look like you need it anymore :)

JD

Wow,

dat is al een leuk stukje vliegen. Volgens mij is het wel tijd om dat trainingsgestel eraf te halen.
Jammer dat er geen geluid bij is, maar hij lijkt power plenty te hebben.

Groetjes A.

vergeet niet dat ik maarnet vlieg .
van een fp naar de t-rex is wel wat anders ik heb er nu +- 10 vlugtjes op zitten en van daag lijkt het pas ok te gaan

Hij gaat lekker Michel, ik zei toch al tegen je dat het trainingskruis er wel een keer af kan ;)

Volgende keer moeten we toch maar zorgen dat de camera vol zit, dan kunnen we tenminste een filmpje van kwaliteit maken.

gister toch weer problemen :cry:
bij het op toeren klonk de helikopter niet lekker en dus weer af toeren.
wat bleek de snaar was niet meer goed de versteviging {gaaren zeg maar} liep uit de snaar en in en rond het tand wiel.
ik heb geen id waar dat door komt :?: er is niets dat scherp is en daar voor was er niets aan de hand.

michel pet zei:
gister toch weer problemen :cry:
bij het op toeren klonk de helikopter niet lekker en dus weer af toeren.
wat bleek de snaar was niet meer goed de versteviging {gaaren zeg maar} liep uit de snaar en in en rond het tand wiel.
ik heb geen id waar dat door komt :?: er is niets dat scherp is en daar voor was er niets aan de hand.

Even héél goed checken of er een boutje/schroefje o.i.d. mist. De snaar is overbemeten sterk voor deze toepassing, ik vermoed dat er iets mee is gekomen dat de snaar heeft ingesneden.

Jammer trouwens, ik vindt de T-rex overigens een volledig probleemloos ding en redelijk duurzaam. Eigenlijk alleen kapot te krijgen door stuurfouten :wink: .

Groetjes A.

Weuh... Is het niet verstandiger te determineren waar de tikken vandaan komen? Als een PCM genoeg rommel ontvangt, gaat ie ook gewoon uit hoor... en dat is ook niet voor te lachen ;) Ik lees veel over ferrietkernen om de snoeren van de regelaar, is dat geen idee?

Ton.

ok ik heb weeeer wat van avond brak de staart stuur stang af in vlucht
ik kon hem nog net goed neer zetten ik zat op 3meter hoog en deed niet gek maar toch .
met een hard slag van x en een brul { wat ik niet mag zeggen} kreeg ik de helikopter aan de grond.
ik heb het id dat het door een eerdere crach komt.
morgen maar weer ff fiksen.

Michel,

ik heb de originele stuurstang vervangen door een holle buis, met een inwendige diameter van 2 mm. Daarin een draadeind-stukje van M2 gelijmd en daarop kogelkop-kwiklinks. Erg stijf en sterk.

M.vr.gr.

Theo de Kramer

Hoi hoi,

De stuurstang van mijn T-rex is vaak gebroken. Altijd op de overgang van het koolstof naar het witte kunststof. Iedere keer repareer ik hem met een drupje ca, een nylonkoordje en een stukje krimpkous. Meer dan sterk genoeg voor het vliegen, en bij een eventuele tik breekt ie daar. Je kan dan (indien de overige schade het toelaat) het model nog iets controleren tot de "landing" :wink: .

Groetjes A.

ok ik heb de stang weer gefixt met een teflon schroef.
normal_IMG_0892.jpg

de stang was op 2 plaatsen kapot voor zie hier en achter
normal_IMG_0894.jpg

hiet ook te zien de nieuwe bling
normal_IMG_0897.jpg

en de rotor kop maar af gemaakt met bling.
nu hoor ik al mensen denken waar is dan de tuimel schijf.
ik wacht nog op de nieuwe die is net weer aangepast van daar dus.

zo als je ziet staan de servo,s weer op zijn kop en het gaat 100% goed niks mis mee.
de probleem-en die ik voor heen had met de regelaar zijn nu ook op gelost .
het was een instelling van het gas wat niet 100% was.

tot zo ver maar weer.

Back