Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Ik lees nog geen draadje over het nieuwe model dat er aan zit te komen van Align de Trex 600e Pro.Zijn er mensen die deze heli wel zien zitten?
Ik wel iig :cool:! Als ik dit artikel bekijk is het echt een geweldige machine!
Een oordeel van de echte kenners hier is misschien wel leuk!

Align T-Rex 600E/EFL Pro - HeliPlane – RC Helicopter & Plane news

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Specifications (T-REX 600E PRO):

• Height: 353mm
  • Width: 210mm
  • Main Blade Length: 600mm
  • Main Rotor Diameter: 1347mm (53.03 in)
  • Tail Rotor Diameter: 260mm
  • Motor Drive Gear:13T
  • Main Drive Gear:112T
  • Autorotation Tail Drive Gear: 131T
  • Tail Drive Gear: 34T
  • Drive Gear Ratio: 1:8.61:3.85
  • Weight(With Motor): 2350g (5.18 lbs)
Hij komt met een Castle 80HV esc, motor boven op en is te vliegen met 10/12s .
De flybarless versie wordt uitgevoerd met de next generation flybarless unit van align The new 3GX unit.

Nou heb ik nog geen ervaring met flybarless maar zit er toch aan te denken om het dan toch gelijk te proberen.

Laatst bewerkt:
ze moeten bij align onderhand ook eens de optie geven het zonder al die electronica te kopen. zo blijft de 2e hands markt overspoeld worden met 3g's en DS610 servos.

Verder is de 600 gewoon een kleine versie van de 700 zonder op het eerste gezicht noemenswaardige verbeteringen/veranderingen. Of dat goed of slecht is moet iedereen zelf maar beoordelen maar ik ben persoonlijk niet heel erg gecharmeerd van de 700E. Degelijk zijn ze meestal wel.

De T-Rex 600E(FL) PRO Super Combo wordt geleverd met een CC ICE 80 HV!

Het ziet er een goed concept uit maar heeft in mijn ogen toch een minpunt.
Voor de tuimelschijfaansturing van de roll functie wordt er geen push/pull gebruikt ondanks de nick functie wel push/pull is. Bij een crash is zeker uw rollaansturing op de servo geplooid en dus aan vervanging toe.

Ondertussen wachtend op de nieuwe set ...

Excuus het is idd een 80 hv.Laat de tweedehands markt maar lekker overspoeld worden met ds servo's enzovoorts... . Dat scheelt mij een hoop crash kosten! Plus ik vindt een heli van een ander merk met bv align electronica geen porrem.Ik vindt een complete heli staat voor zichzelf en houdt het merk groot.

Wat zou de reden dan kunnen zijn waarom ze nu voor servo arms gekozen hebben?

Laatst bewerkt:
Directer, minder bewegende delen (dus minder slijtage en onderdelen om na te kijken), gewicht zit dicht om de as (dus zal het iets vlotter om willen dan een heli waarbij het gewicht in de hoeken zit) etc

Voor Bullet9090
Minder bewegende delen : er zijn dus minder onderdelen noodzakelijk, hierdoor heeft men een lagere fabricagekost.
De voornaamste reden : het chassis kan veel compacter gemaakt worden zonder push/pull.

Voor Court99
De motor in de kit is een 600MX 510kV - het is een herwikkelde 600MX, maar nu geschikt gemaakt voor 12S ipv 6S.

Mvg,

die 12s 600 van mij vliegt top! en die koste qua verhouding net de helft ;) .. wel mooi dat deze er komt. kan ik in de loop van het jaar wat upgrade parts van bestellen als dat nodig is hehe.. Align blijft top spul!

De nieuwe 600 spreekt me ook erg aan.
Heeft wat 700 allures, sleetje voor de Lipo's kortom een zeer leuk ding.

Dit wordt voor mij misschien de reden om het terug wat groter te zien.
Ik wacht tot de prijzen wat gestabiliseerd zijn en kijken dan verder.

Toch terug een mooi initiatief van Align.
Die zitten echt niet vast en zoeken steeds verder, wat voor sommige andere merken wel anders is.

Helaas dient de canopy terug verwijderd te worden om de 12S lipo te vervangen of aan te sluiten! Langs achter inschuiven gaat niet wegens de plaatsing van de staartservo.

De adviesprijs bedraagt 809,- € voor de flybarless en 759,- € voor de flybar versie.

Laatst bewerkt:
Helaas dient de canopy terug verwijderd te worden om de 12S lipo te vervangen of aan te sluiten! Langs achter inschuiven gaat niet wegens de plaatsing van de staartservo.

De adviesprijs bedraagt 809,- € voor de flybarless en 759,- # voor de flybar versie.

Waar haal jij die info vandaan?

Back