Hikkende servo's

Omdat je eerder al aangaf dat met de hand op de Helicommand de trillingen ook minder werden krijg ik het vermoeden dat het een soort aardingsprobleem kan zijn. Door een kabel of behuizing aan te raken functioneer je tijdelijk als geleider.

Is de Zenoah motor geïsoleerd opgesteld? Ofwel op kunststof vastgeschroefd? Zijn er andere elektrische verbindingen met de Zenoah en je voeding? Anders zou je kunnen proberen om de metalen buitenkant van de motor met het frame van de heli te verbinden.

waarom er een flybar op zit omdat ik nog nooit zonder flybar heb gevlogen.
Maar!!!!. ik heb een dfc kop met v-stabi voor de t-rex 600, heb het er al op gehad, en werkte ook allemaal, maar durf daar nog niet mee te vliegen, dus heb ik de flybar met hc erop gezet. En de HC kan je ook op flybarless instellen.

hoe aard je de heli goed?? kan zo zijn aarde problem. Ik geef de moed niet op, ben zo al 2 weken bezig, maar het zal toch moeten lukken.

Ook heb ik nog de voorloper van de HC3sx, Hc 3d.. maar die doet precies het zelfde, die flippert ook. deze HC is met Een oog aan de onderkant.

Ik geef de moed niet op, ben zo al 2 weken bezig, maar het zal toch moeten lukken.
:thumbsup: En het gaat je lukken! Je hebt door systematisch te zoeken al zaken uit kunnen sluiten.

Aarde ter voorkoming van statische elektriciteit is niets anders dan alle geisoleerd opgestelde geleidende delen elektrisch met elkaar te verbinden. En carbon kan als een geleider gezien worden.

Het problem is opgelost, het probleem was ook super simple. (Achteraf)
De hikkende servo's werd veroorzaakt door een kabel, en ja hoor wat voor kabel.
De throttle servo zit vooraan de helicopter, maar daar zit ook de bougie en dop.
de servo kabel liep vlak langs de bougie kabel, (ja nooit opgemerkt).
Ik heb de servo kabel ver weg gemonteerd van de bougie, en nu draait ie als een zonnetje. Geweldig hoor, maarja aldoende leert men.

Ik wil iedereen bedanken die mij hebben geholpen om het probleem op te lossen.

thanks

lol, hoe zoiets kleins zo'n gedrag kan veroorzaken..
je oog moet er maar net ff op vallen

gefeliciteert met de oplossing iig!

zou het wel om willen bouwen, naar dfc, maar heb daar nog geen ervaring mee.
Ik nu even een proef vluchtje draaien, hoop dat alles goed gaat.

hihi

Fijn dat het opgelosd is............. enne effe wennen en dan die DFC erop he!!(PU Gel niet meer nodig??)

Gr
Jeroen

De test vlucht is goed verlopen, hij vliegt weer nieuw.

Nu lekker gaan vliegen de komende dagen.

Was er wel weer aan toe.

groetjes

rotorhead

Back