HiModel Heli ESC 40A Brushless

Ik wil een HiModel Heli ESC 40A Brushless in een Trex450 heli met een 3S lipo gebruiken
heb ik hierbij
nog een extra voeding of bec nodig voor de ontvanger en servo's omdat er geen BEC op de regelaar zit?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze : HiModel Heli ESC 40A Brushless
Weight:36 g / 1.27 oz
· Size:54 x25 x7 mm / 2.15 x 0.98 x 0.3 in
· Constant Current:40A
· Max Current: 45A (for ten seconds)
· BEC: No
· PWM: 8/16/32 KHz
· Input: 2 to 5 Li-Po

Er zit geen handleiding of niks bij?
Ik heb wel een HiMod Programmeerkaart erbij gekocht.

Geen BEC vandaar mijn vraag.

Misschien weet je het al, maar BEC betekent Battery Elemination Circuitry. Het is een spanningsregelaar die van je aandrijfaccu (in jouw geval 11,1V) 5V maakt om ontvanger en servo's te voeden. Daardoor hoef je geen extra voeding (meestal een accu) mee te nemen.

Als je regelaar geen BEC heeft kun je een losse BEC kopen (scheelt je een ontvangeraccu) of een ontvangeraccu (is volgens sommigen betrouwbaarder dan een elektronisch apparaat zoals een BEC).
De keus is aan jou. Maakt gewicht weinig uit dan is een ontvangeraccu een optie.

Een bec dus nodig, want het is een kleine helicopter.
Maar ik twijfelde of dit nog nodig is omdat je specifiek aangeeft 3s bij het programmeren van de regelaar.

wat is dan precies Opto -regelaar, mag je daar wel een bec op aansluiten of moet het dan een aparte accu voeding zijn.

Je ESC (electronic speed controller) heeft in feite niks te maken met de BEC, het zijn twee verschillende apparaten die soms in één verpakking zitten ("regelaar met BEC" dus). Je ESC,die het motortoerental regelt, moet weten wat voor accu je gebruikt om op tijd de stroom naar de motor te stoppen zodat je lipo's niet te ver ontladen worden. Daarom moet je invoeren hoeveel cellen je accu heeft.

Een opto regelaar is een ESC die met een speciale techniek geheel gescheiden is van het ontvangercircuit om te voorkomen dat er storing op kan treden. Beetje technisch verhaal. In ieder geval kun je een Opto regelaar gebruiken met een losse BEC of een ontvangeraccu.

Tsja ik weet niet waarom dat daar staat. Voorzover ik weet kun je bij een opto-ESC gewoon een losse BEC gebruiken. Ik kan er naast zitten maar dan heb ik zelf een groot probleem met mijn 4m ASW...die al meer dan 150 vluchten heeft gemaakt

Is deze geschikt : Switched UBEC 5V/6V - 3A.

Specificaties:
Input Voltage: 6-42V. (2-10S LiPo)
Output Voltage: 5.0V - 3A (5A piek)
Schakel Frequentie: 150kHz
Efficientie: 88%
Afmetingen: 24 x 16.5 x 12mm (lang x breed x hoog)
Gewicht: 11 gram (inclusief kabels)

gr
Anton

Helemaal. Als je toch bezig bent kan het slim zijn een "shielded" switched U-BEC te nemen. die zijn extra beschermd om storing te voorkomen.

Nee, dan zit er ook nog een extra metalen behuizing omheen. Die ferrietkern zit eigenlijk altijd bij een switched BEC.

Back