HiModel LiPo Balanceer aansluiting

Aaalie zei:
Balancer%20kabel.jpg

Greetz, Aldert

Bedankt Aaalie. Ik zojuist mijn stekkertje op deze wijze gesoldeerd. (alleen dan voor 6S)
De Balancer is zonder "extra" toeslagen bij mij afgeleverd.
Snel geleverd, en tegen een onverslaanbare prijs!

:D

Vincent

Nog 1 vraag.

De Hyperion LBA10 meerpolige balancerkabel heeft voor bijvoorbeeld 6S:

6 zwarte draden
1 rode draad

M63446.jpg

Da's eigenlijk tegengesteld aan wat je zou verwachten. (1 zwarte draad, 6 rode draden)
Er is immers 1 gemeenschappelijke nuldraad (min). Toch?

Heeft Hyperion nu de kleurtjes door elkaar gehaald, of is de werking juist andersom t.o.v. bijvoorbeeld een Robbe equalizer?

Eigenlijk heb je maar één rode en één zwarte draad. Alle andere "moeten" zowel zwart als rood zijn omdat het de plus van de ene cel en de min van de andere cel is. Dus welke kleur nu feitelijk gebruikt wordt maakt eigenlijk geen biet uit als de cellen maar op de juiste manier aangesloten worden.

Bedankt Ernst. Je hebt het weer grandioos verhelderd. (en achteraf gezien, had ik dit kunnen weten...)

Mijn vraag komt eigenlijk voornamelijk voort uit het feit dat op mijn Himodel Lipo's de kleuren voor de middelste draden rood zijn...

En dat schept onnodige verwarring.

Ik heb de foto van het passende kabeltje op de site van RCtechnics gebruikt om de juiste orientatie van mijn eigenprutskabeltje te bepalen.

En ik heb een grote - en + op de stekkerbus van de balancer gezet... (Ook al is het Niek-proof)

Beste mensen, het principe is mij duidelijk, maar ik ben toch een beetje een n00b wat dat betreft.

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Ik heb een lipo packet HiModels, maar een balancer van graupner.

Is dit dus een kwestie van een female/male connector kopen waarvan ik vervolgens de male connector aanpas?

Mijn balancer heeft namelijk geen losse kabel, maar gewoon een ingebouwde male connector.

Joop123 zei:
In mijn Himodelpakket zitten de draden aan de cellen zoals in bijgaand tekeningetje. Ik heb zelf twee stekkers gesoldeerd om de lipocheckers pro van Orbit aan te sluiten op een zescellig pakket. Dat heeft me al twee smeulende balancers opgeleverd. Geen idee waarom. Orbit reageert niet op mailtjes.

Hmm klinkt niet echt lekker :( Ik wil dat graag voorkomen. Zijn er eventueel verloopkabeltjes te koop ofzo? Of kan ik eventueel een lipo ook laden zonder balancer?

Hoi,

Ik heb mijn robbe balancer op dezelfde manier uitgevoerd als Aaalie.. en het werkt prima!

zowel op mn HExtronic paketten, de Hi models, de Flight powers als op de ELE's...

En toch wel redelijk fool proof.. De balancer doet niets als je hem verkeerd om aansluit...

Tevens zijn accus met 1 rode draad echt niet anders als een met 1 zwarte.. begin en eind is hetzelfde... gewoon een aaneenschakeling!

Groeten

prop-er zei:
Nog 1 vraag.

De Hyperion LBA10 meerpolige balancerkabel heeft voor bijvoorbeeld 6S:

6 zwarte draden
1 rode draad

M63446.jpg

Da's eigenlijk tegengesteld aan wat je zou verwachten. (1 zwarte draad, 6 rode draden)
Er is immers 1 gemeenschappelijke nuldraad (min). Toch?

Heeft Hyperion nu de kleurtjes door elkaar gehaald, of is de werking juist andersom t.o.v. bijvoorbeeld een Robbe equalizer?

Ik mag toch aannemen dat de rode draad de plus is? Zo staat het tenminste ook in de handleiding. Waarom krijg ik dan een foutmelding op mijn LBA-10 dat er iets mis is met de balanceerkabel?

Ik wist niet dat je ook de stroomdraden op de balancer moest aansluiten.
:rtfm: :oops:

Nu gaat het wel goed...

ik hoorde op de club, dat ik mijn himodel 2S lipo accutje gewoon kan gebruiken/aansluiten op de graupner micro balancer(of het graupner system whatever). Klopt dat?? Of moet ik ook zon kabeltje maken??('zo ja, wil iemand die voor mij maken :P )

Back