HiModel lipo packs; wie heeft er ervaring mee?

Ik heb er nu een vluchtje of 10 mee gemaakt. Niet helemaal leeggetrokken en na het vliegen niet eerst opgeladen voor het wegleggen. Nog steeds de volle 100% van de capaciteit.

Als je een nieuw pakket aansluit gaan er normaal gesproken niet meteen hoge stromen lopen, als de accu gaat roken en zelfs bol staan is er iets ernstig mis met jouw setup. Ik denk dat er sluiting inzit want als je de plus en min omdraait fikt eerst je regelaar uit.

Sluiting in de accu kan nooit de oorzaak zijn want dat treed niet op wanneer je hem aansluit.
Toch wel tof van RC-technics dat zij meehelpen om de oorzaak te vinden.

Jup, ik vat er toch helemaal niets meer van, mijn andere lipo packs doen het wel gewoon goed, en een Nimh pack gaat ook gewoon goed, zelfs mijn nieuwe 1000mah 3s himodel pack gaat gewoon goed....

Echt om koppijn vna te krijgen :(

srry dat ik zo`n oud draadje op haal,
maar ik vlieg ook met ele accu`s met de minimag.
ik vlieg met een roxy motor ( 2827-26 ) met een 9x5 prop.
dat zou z`n 8 amper trekken volgens het blaadje bij de motor.
m`n 10c accu word ook totaal niet warm en vlieg bijna een half uur met 2200 mah.(7.2 volt)
nu wil ik een 3 cels 2200 mah maar lees slechte ervaringen..
zal ik een 10 of 20 c nemen? en is het bij mijn stroom verbruik ook zo dat
een 20 c veeel langere leensduur heeft?

als je op 3 cellen gaat vliegen gaat je stroom ook keer 1.5 dus dat word dan 12 ampere.
10c 2200 = 22 ampere. gewoon 10c kopen dus ;)
en met 8 ampere bedoelen ze volgas ;) ik denk dat jij met je vliegtuig ongeveer de helft vliegt om aaan een half uur te komen ;) :)

nou nee valt mee.
ik vlieg welveel iets meere dan halfgas
soms een looping en veel landing en weer doorstarten( lekker oefenen :P )
maar waarschijnlijk ook een ander propje voor een 3 cels dus nog iets minder a ? :roll:

Zoek eens contact met powerpete / 2brothers.

Ik heb begrepen dat ze daar nog steeds liever nicads gebruiken vanwege de grote stromen.
Na een stevige run zit er geen krimpkous meet om de packs, of om de regelaar... :roll:

lipo's worden gebruikt maar dan wel de lipo's die hoger van 100Amp aan kunnen

dennis bakker vaart met een hydro rond met 6000mah flightpower 20C cellen
en die houden het wel uit

greetz jaimy

hallo daar

heb 2 lipo s 3c 2200 10c van himodel gekocht bij rc technics
ben zeer tevreden over lipo s en rc technics :P :P :P

Ben van Plan om de Himodel LiPo 7.4V 540MAH (20C) te gaan kopen, dit voor het gebruik in een shockflyer. Denken jullie dat deze accu daar goed voor geschikt is. Een flightpower(wel een beter merk volgens mij) heeft all1 een 400 en 800 mah uitvoering, en zijn ook een stuk duurder(+10 euro). Denk dus dat dit de beste accu voor de shockflyer. Shockflyer is de Yak-54 en zal rond de 200 gram wegen(met alle electronica+accu erin)

ja dit is een goede accu voor je shock :wink:
ik heb zelf ook 3 hi-nodel lipo`s en ze zijn allemaal nog goed zonder capiciteits verlies of wat dan ook :D ( minimaal 60 x geladen )

Ik heb met de 3cells 2200mah 10C lipo zelf een goed ervaring wat de stromen betreft. Ik ben echter heel erg negatief over de opbouw van de lipo.

Ik heb een kistje gecrasht omdat de lipocellen onderling van elkaar losse contacten hadden in het pakket.
Het is zelfs zo erg dat de cellen niet gesoldeerd zijn maar dat de lipjes van de cellen over elkaar heen zijn gevouwen :?

Vind ik wel HEEEEEEEEEEEEL erg slordig! :evil:

idd nogal slordig..
ik heb bij 1 accu ( 2 cells 2200 mah ) dat als ik hem laad ( balancer )
dat de draden moet draaien ( de accu eraan doen en dan een x rond draaien)
dan wil hij hem pas laden :? mja hij laad nog :)

sjoerd zei:
idd nogal slordig..

Afschrijven die lipo!

Dat zijn dus ook losse contacten, precies wat ik ook had!

stomme lipo's van himodol :evil:

sjoerd zei:
idd nogal slordig..
Jij hebt dus niks fout gedaan.
Gevalletje garantie zou ik dus zeggen.
Wat zegt de leverancier daar van. :?

nee klopt maar die accu is al wel een half jaar oud..
ik heb paar dagen terug een hi-model gekocht een 2200 mah 3cells 20c
ik doe hem aan me vliegtuig zakt hij helemaal in na een paar seconden volgas :S
en met een 3 cells van iemand op de club deed hij het prima ( roxxy 2827-26 )
en ik krijg nu heel moeilijk garantie ik heb hem nu opgestuurd en ze meten hem na...
het zou aan mij ligen dachten ze :?
maar kwa stroom wat ze ( normaal) leveren en de levensduur vind ik het goede lipo`s :)

Nog even over dat de dure merken goed zijn.....

DAT IS DUS ONZIN!!! De dure merken verkopen soms ook rotzooi. Kokam 2000 HD? Rotzooi is het :) haal slechts 1600 mAh bij 10C, terwijl het 2000 mAh 15C cellen zijn. Thunderpower pakketten waarvan spontaan cellen barsten na 5 vluchten met lage belasting. Flightpowers die een enorme weerstand krijgen en waarvan de spanning zakt als een idioot als ze koud zijn.

Nee, een duur / bekend merk betekend niet altijd goede cellen ook al gebruik je ze heel netjes binnen de grenzen.

Als je echt goede cellen wilt maar niet teveel wilt betalen kijk dan naar de D9 serie van United Hobbies. Dit zijn de eerste accu's die meer waarmaken dan wat ze opgeven! Ze presteren zelfs beter van thunderpower / hyperions. Hyperion verkoopt ook dezelfde cellen als thunderpower maar voor minder geld. Ook hebben ze een betere kwaliteits controle / degelijkere paketten die zorgvuldiger zijn geassembleerd.

Kijk eens in het buitenland bij http://www.b-p-p.com of http://www.unitedhobbies.com/

Back