Himoto Eamba xr1 brushless

Iemand al ervaring mee? is men eerste RC car. Ben al ff aan het rondkijken naar forums maar nergens iets tegen gekomen over Himoto..... slechte kwaliteit? Niet "pro" genoeg? :)

Enfin, mijn eerste indruk was zeker niet slecht.... na 2 maanden 2.4 ghz ontvanger erin en geupgraded naar Orion Rocket Pack 2s 7.2v 4000mAh packs. staan nieuwe wielen onder met nieuwe banden... stocks waren nogal snel versleten na wat gebash op asfalt en onverhard.

Maar zoek nu zowat nog up te graden maar ben niet zeker van de standaard setup (difs en dogbones en aanverwanten) om overweg te kunnen met meer power dan men brushless 540 nu al geeft..... heb al meermalen men difs moeten vervangen, maar geef dan ook eerlijk toe dat ie al wat te verduren heeft gekregen qua jumps en crashes (je kent dat, maat wil ook eens rijden.... alleen oog voor de snelle truck... niet de boom die in weg staat.... ofzo :p)

Graag een mening hierover...

dank bij voorbaat

Net zoals het meeste HSP/Himoto/Acme/Exceed spul moet je een beetje mazzel hebben. Een kennis van me heeft een Himoto buggy en is niks dan elllende, de ander heeft een monstertruck Himoto en heeft nooit brokken buiten de kap.

Het beste advies dat ik ooit heb gekregen met dat soort wagens is, hou alles zo standaard mogelijk, dan blijft het meeste heel. Blijf ondertussen lekker met de setup rijden dat het goed gaat en spaar ondertussen door voor iets nieuws dat met meer power overweg kan. Ga je er meer power in deze auto steken dan begint de ellende.

ik denk dat je beter deze auto stock kan laten, sparen voor een mooie 2dehands of natuurlijk een nieuwe. Ik denk dat jij dan in de traxxas/hpi hoek moet gaan kijken. Dat is gewoon goed spul alles te verkrijgen bij een hobby shop, en meestal zijn de wagens stock al super goed!!

Alvast bedankt voor deze commentaren. en zoals verwacht hebben deze mijn vermoedens bevestigd... het uiteindelijke doel is zelf een platform ontwikkelen voor een projectje van een maat met mij..... denk richting dual mamba monster en 6 wielen.... maar zoals je zelf wel weet zal de powervoorziening voor zo'n monster niet goedkoop zijn :p daarom was ik aan het denken aan een kleine upgrade voor me al zoet mee te houden... maar zal me toch maar weg houden van +700 watt motoren en dergelijke :p

Meer nieuws over het "projectje" komt nog wel.

grtz

Laatst bewerkt:
Ik heb er niet zo veel verstand van maar ik ben zelf ook aan het kijken naar een Himoto auto, dus ik ben een beetje gaan uit pluizen wat voor merk het is en ik ben het volgende tegen gekomen
citaat:
Himoto is een grote dozen schuiver, die de laatste jaren in Hong Kong gevestigd is. Himoto is de merknaam van de modellen die onder eigen naam worden geleverd. Hier in Europa is het nooit echt door gebroken en in de USA is het een merk op het niveau van CEN. Himoto levert een brede range van RC-Cars, maar allen in het 'instap segment'.
Maar wat Himoto vooral doet is 'goede' chinese producten omlabelen en ompakken en dan als OEM leverancier deze modellen doorlevert aan o.a. Graupner, Carson, en vele andere merken die de 'low range' modellen inkopen in plaats van zelf ontwerpen. Deze low range markt wordt dus door de 'dozen schuiver' Himoto bediend met vele verschillende merken (namen).
Je vind de Himoto modellen daardoor onder vele merknamen; alle in de 'low range' van de markt....

Low-range wil zeggen sterke modellen die tegen een stootje kunnen maar technisch minder van kwaliteit zijn minder sterke stuur servo, zwakke motorregelaar.
maar ze zijn zeker niet slecht.
Ik zelf ben nog aan het twijfelen over on-road of off-road maar als het een onroad word word het zeker een himoto
iy0RzywB6DE[/media] - Super Fast 1/10th Scale Brushless Electric Champion Race Car

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey bartdebakker,

Jouw research aangaande himoto komt overeen met mijn ervaring met het merk.

Rij nu een jaartje met men eamba xr1 en ondanks ik al vele malen onderdelen heb moeten vervangen, dit door men eigen gebrek aan ervaring en wat overmoedig rijden, moet ik toch toegeven dat het best wel een stevige bak is met een serieus powerpotentieel. Ben tegen afraden in toch stilletjes aan aan het upgraden geslagen, en moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben.

De orginele 540 9.5t brushless motor levert serieus wat vermogen, zeker als deze auto als een instapmodel moet beschouwt worden. doch met het orginele meegeleverde nicd pack van 7.2v 3000mAh valt het allemaal nogal mee, maar na het aanschaffen van een Orion 4000mAh 25C 7.4 lipo pack lijkt er toch wel wat snelheid in te zitten. wheelies en backflips waren geen uitzondering. de orginele banden leveren best veel grip, zowel on als offroad. maar deze waren echter snel versleten.

Heb me een nieuwe motor aangeschaft.. GM 5.5T sensored (niet de pro versie). de auto kan met deze power best wel goed overweg, allhoewel de esc snel warm liep en deze snel in veiligheid ging. dus idd, de standaard esc was niet van de beste, voldoende voor de standaard motor, maar niet voor op verder te bouwen. deze is nu vervangen door een GM Genius 90, unsensored aangesloten. resulteerd in explosieve power.... maar men Orion Lipo packs komen nu niet meer toe. heb ze allebei licht beschadigd in een aantal speedruns... te warm geworden. beetje uitgezet, maar nog intact. Nu overgeschakeld op Robitronics 5400mAh 50c en men servo gewisseld met een deftig modelletje van Groupner.... en de performance is echt niet te schatten. Heb ook nog een oversized pinion gear van 17 tanden gestoken voor zeker heel men kroontandwiel te benutten. Heb nog niet echt gemeten, maar de snelheid schat ik zo op een 60 a 65 km/h. en daarbij is echt het maximum potentieel van men wagen zowat bereikt. Rij nu op HPI wielen en HPI A/T banden. deze laatste worden volgende week vervangen door LOSI Smashers. goede backyard bashers ;)

Jij ondertussen al een himoto aangeschaft? ben benieuwd.

Back