Hirobo SRB Quark

Jumper omgeschakeld, 35 microkristal erin en vliegt nu heerlijk op mijn MX-16 ! Bedankt Wiebe !

Zeg, weet iemand van jullie wat ze juist bedoelen met het BRRRRRT syndrome waar de Quarks last van kunnen hebben .... wordt beschreven op RCG ... iets met single and dual bearing en of het al dan niet een constructiefout is ?

BRRRRR effect

Hmm, ik vermoed dat het met de tail te maken heeft. Daarin zitten lagertjes.
Maar ik heb er geen last van, iemand anders wel?

Hi guys,

Kort nadat ik m'n coptertje voorzien had van de led-uitbreiding is hij de kast ingegaan... Ik voel nu dat het tijd wordt om hem nog eens eruit te halen, maar de laatste keer dat ik hem gebruikte had ik nog steeds last van het power-loss zoals beschreven op de vorige pagina (en nee, ik kom echt niet aan het gas wanneer dit gebeurd) evenals een licht TBE effect.

Wat betreft het power-loss zal ik vermoed dat ik dus toch maar even zo een molex adaptortje proberen te scoren zodat ik goedkopere lipo'tjes kan gebruiken. Iemand een linkje naar goede replacement lipo's?

Wat betreft het TBE-effect, alle adviezen welkom...

Hallo mede eigenaars..

Heb ik bij RChelishop in Breda een Quark met zender (mode2) besteld maar krijg ik alleen de heli geleverd.
Om een lang verhaal kort te maken...
Kan de quark met een Futaba FF9 vliegen??? 35mhz??
Als dat kan vraag ik gewoon mijn teveel betaalde centjes terug en anders
het hele pakketje.
Was er zo blij mee maar kan er nu even niets mee ....snik

Hellup ;)

Het is al opgelost. Baalde een beetje van de verkeerde levering maar na doorspitten van de handleiding kwam ik erachter dat het moest lukken.
Snel een zendkristal kn 38 aangeschaft en hij vliegt vrolijk rondjes :)

probleem gyro??

Zonder dat er een crash is geweest doet mijn Hirobo erg vreemd..
Na opstarten gaat hij keurig in de hoover maar na 20 seconden begint hij hard rondjes om z`n as te draaien. Net alsof de gyro ermee stopt..
Ik snap er niets van. Ook na een reset of de gyro afstelling te veranderen blijft het euvel bestaan.
Ik vlieg met een Futuba FF9 waar hij tot voor kort zonder probleem z`n kunstjes deed..

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb ook al de bladen vernieuwd ook vd staart dus das het ook niet..
Geen stof of haren tussen de draai delen...
Hij linkt goed met futuba en ook de gyro link is ok (groen)

?????????????????????????????????????????????????????????????????

zit de bladhouder van de staartbladen vast op het asje?
Is het tandwielje in de staart gestript?

[QUOTlE=jandeman;1665581]Zonder dat er een crash is geweest doet mijn
Hirobo erg vreemd.
Na opstarten gaat hij keurig in de hoover maar na 20 seconden begint hij hard rondjes om z`n as te draaien. Net alsof de gyro ermee stopt..
Ik snap er niets van. Ook na een reset of de gyro afstelling te veranderen blijft het euvel bestaan.
Ik vlieg met een Futuba FF9 waar hij tot voor kort zonder probleem z`n kunstjes deed..

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb ook al de bladen vernieuwd ook vd staart dus das het ook niet..
Geen stof of haren tussen de draai delen...
Hij linkt goed met futuba en ook de gyro link is ok (groen)

?????????????????????????????????????????????????????????????????[/QUOTE]

Het mechanische gedeelte is prima in orde.. Tandwieltje en bladhouder zijn
ook goed...dus dat is het niet... helaas..

Back