Hirobo SRB Quark

De (2dehands)aankoop is een feit! Ik zal mij spoedig begeven onder de "Quark'ers" :-)

Helaas nog geen geluk met het vinden v/d handleiding... alle hulp welkom ;-)

Ik heb hetzelfde. Helaas geen handleiding. Wanneer er iemand een digitale heeft, zou ik ook graag een kopie ontvangen.

Manual van de Quark in PDF formaat

ik kan jullie wel helpen aan de handleiding.
ik heb het manual in een pdf file van bijna 3 mb

PB me even jullie emailadres ik heb het op google documents staan, van daaraf kunnen jullie het printen.

gr,
Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben op vakantie, is er super windstil. Kan alleen maar positief zijn over de Quark SRB. Heb nu 3 dagen gevlogen, kan nu opeens nose-in vliegen, 8 figuur vliegen etc.

Enige wat de Quark niet fijn vind, is wind. Daar heeft ie wel wat moeite mee.

stabilizer

Mijn stabilizer zat een beetje los op de pinnetjes van de bladeholder.
Als je schudde bleef hij wel zitten maar hij kwam er steeds vaker af, vaak al bij een landing die niet zeer zacht was.

Gisteren kwam hij midair eraf en crashet mn heli, schade een gebogen tailas.

Dus vandaag een nieuwe tailunit gehaald bij rc-helishop in breda.

Dus even een tip als je stabiizer eraf komt, wat in het ontwerp zo bedoeld is om de energie opm te vangen, klik henm er niet opnieuw in maar maak de schroefjes los steek de pinntejes erin en schroef hem dan vast. Klik je hem er weer op dan slijten de uitsparingen van de pinntjes snel en heb je al snel een onstabiele verbinding.

En ik zou een stabilizer op voorraad leggen want het is gewoon een onderdeel dat je wel eens een keer zult moeten vervangen.

@cornholio

Hij zal je bevallen gewoon rustig beginnen en als je in de standaard settings de sticks loslaat gat hij achteruit hangen en is heel stabiel voor een paar seconden.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

een paar ervaringstips:
-koop 5 minuten epoxy daarmee kan je de bladen 3 tot 5 keer plakken als er iets stuk gaat daardoor doe je veel langer met je bladen.
-koop een jst naar molex adapter dan kun je standaard lipos vliegen, vliegt veel langer en je kunt kijken wat je inde lipo terugstopt zodat je hem goed kan houden.
-als de stabilizer eraf gaat bij een crash (is zo ontworpen) schroegf hemn erweer op ipv hem erop te klikken

- steek de antenne naar beneden naar de grond dan is de ontvangst beter. En loop met je zender aan naar de heli nadat je geland bent. Ik heb 2 glitiches gehad waar ik de zender wegleg en hij daarna zelfstandig gaat draaien. Kennelijk is de ontvangst als de heli opde grond staat en de zender ook laag ligt slecht.

-koop wat extra bladen en een stabilizer als spares kost weer wat maar kun je wel lekker doorvliegen.

Heli is binnen, vorige eigenaar had beide (originele) lipo's al volgeladen voor mij en kon dus direct enkele testvluchtjes (hoveren eigenlijk) doen. Merkte wel dat switch 4 al op "on" stond, heb dit maar zo laten staan bij gebrek aan het juiste gereedschap in de buurt... Zag er goed uit alhoewel ik een lichte vorm van TBE ondervond. Zal alles nog eens overlopen en bijstellen waar nodig.

Enig idee waar ik zo'n jst/molex adaptor cheap kan vinden?

Momenteel bezig met alles correct af te stellen... daarbij de handleiding stipt te volgen. Ik merk dat ik "soms" veel power verlies, als ik op schouderhoogte aan het hooveren ben en druk in de weer ben met de cyclics zakt de heli (soms) plots tot enkelhoogte (en dit zonder dat ik aan de "gas" kom). Kan dit erop duiden dat m'n lipo's op hun einde zijn (ik heb 2 originele packs) of zou er iets anders hier de oorzaak van kunnen zijn?

Verder ben ik een beetje aan het rondkijken naar zo een origineel led setje, Yrbuy heeft blijkbaar de interessantste prijzen. Onlangs hun even gecontacteerd met de vraag of ze ook naar België zouden willen versturen en zopas antwoord gekregen dat dit geen probleem is... binnenkort dus misschien een verlichte Quark :-)

Momenteel bezig met alles correct af te stellen... daarbij de handleiding stipt te volgen. Ik merk dat ik "soms" veel power verlies, als ik op schouderhoogte aan het hooveren ben en druk in de weer ben met de cyclics zakt de heli (soms) plots tot enkelhoogte (en dit zonder dat ik aan de "gas" kom). Kan dit erop duiden dat m'n lipo's op hun einde zijn (ik heb 2 originele packs) of zou er iets anders hier de oorzaak van kunnen zijn?

Verder ben ik een beetje aan het rondkijken naar zo een origineel led setje, Yrbuy heeft blijkbaar de interessantste prijzen. Onlangs hun even gecontacteerd met de vraag of ze ook naar België zouden willen versturen en zopas antwoord gekregen dat dit geen probleem is... binnenkort dus misschien een verlichte Quark :-)

Heb je het probleem met het zakken opgelost ?
hij zakt wel fel als je een beetje gas terugneemt en dan moet je flink gas bij geven om het van de grond te houden, dus mischien dat je toch wat gas terugneemt ?

kunt via ebay lipo en molex/jst combo kopen en even proberen of het aan de lipos ligt.

Wel uitkijken heb de polariteit verkeerd aangesloten met de jst aansluiting gaat makkelijk en nu is mn 4 in 1 fried.
Ik heb hem naar amerika gestuurd en ik verwacht dat hij gemaakt wordt voor weinig geld anders moet iik een nieuwe kopen.

s6

Heb MONSTERMAZZEL gehad ... heb een ongebruikte quark kunnen scoren voor 50 euro !!!! ... dit aanbod afslaan ware een crime against humanity geweest ...:D

Hier testvluchtje 3 ( high settings, ben wel wat gewoon van een heli ;) )

zààlig coptertje ...

Testing my Quark SRB on Vimeo

Dit is wss de domste vraag uit de geschiedenis der domste vragen, maar op die module staat 35-40 mhz .... als er nu een 40 in zit, gaat dat wss niet werken op een 35 kristal ?

tnx

freq keuze

Dit is wss de domste vraag uit de geschiedenis der domste vragen, maar op die module staat 35-40 mhz .... als er nu een 40 in zit, gaat dat wss niet werken op een 35 kristal ?

tnx

Ik neem aan dat je 40Mhz denkt omdat dat met een gele cijfers op de ontvanger staat? Dat is bij mij ook.
Ik vieg met een 35 Mhz kanaal. Dus moet wel lukken denk ik.

Succes.

soooo, dat zou dus moeten werken .... had ik eerlijk gezegd niet gedacht .... effe gauw een 35 mini kristalletje opdiepen en proberen ...

Bedankt Wiebe !

Back