Ik heb nu een tijdje de FBL80 ook wel HCP80 genoemd is de nano van Hisky. Een zes kanaal collective pitch 3D indoor helicopter. Als het niet waait is het buiten boven gras de ideale trainer om te 3D te vliegen. Bij een crash op gras blijft de heli tot nu toe goed heel. En mocht er wat kapot gaan dan zijn de onderdelen spotgoedkoop te verkrijgen. deze komen echter wel met een reis tijd van 3 a 4 weken. Het is handig wat op voorraad te hebben ik denk dan aan bladen, tandwiel, staart rotor, en je wild vliegen dus ook 2 extra lipo's. Ik heb de FBL80 inmiddels meer dan 50 vluchten met de heli gedaan. Met de originele lipo's vlieg ik de FBL80 3 minuten in stunt mode 100% throttle en vliegen op positieve en negatieve pitch. Met 39 gram is de FBL80 het een echt park flyer die je op een grasveldje in een bewoonde omgeving kunt vliegen. Ik vlieg de Hisky FBL80 met een Devo 10 met aangepaste firmware en een extra module ingebouwd dit is een hoofdstuk apart. Ik raad ook aan om te starten met de standaard zender welke van werkelijk alle gewenste functies voorzien is. Kort om wil je deze zomer vooral veel lol beleven aan een 3D helicopter dan is dit een absolute aanrader ik heb er al veel plezier aan beleefd.
- lengte 200mm
- hoogte 80mm
- gewicht 39g
- vliegtiid 3 tot 4 min

Laatst bewerkt door een moderator: