Hitec aurora 9

Is er al iets meer bekend over deze zender door NL/BE gebruikers?

En is hij nu wel of niet al leverbaar in NL?
Ik zie hem wel bij verschillende webshops staan.

Ik heb nu een Futaba T7C en dat bevalt goed.
Maar wil misschien iets meer kanalen.
En ik vind die telemitry wel erg gaaf.

Dus dat er diverse gegeven zijn af te lezen.
Wat ik er tot nu toe van snap is dat je dus Hoogte kunt aflezen, diverse temperaturen kunt af lezen, sensor hoeveel brandstof je nog hebt.
Voltage accu etc etc.

Aurora 9 - 2.4GHz - Hitec RCD
Optima 9 - Hitec RCD
Aurora 9 - 2.4GHz - Hitec RCD
Stel je koopt de Hitec AURORA 9 met optima 9 kanaals ontvanger.
Moet je dan nog losse onderdelen bij kopen?
Stel ik wil een temp sensor op mijn esc plaatsen, zit die al bij de ontvanger inbegrepen?

Wat ik er nu van snap is dat je kunt aflezen:
* Rpm motor
* Hoogte waarop je vliegt
* Snelheid km/h
* temperatuur ( hoeveel sensors?)
* brandstof nivo in je kist
* Voltage batt

Kan iemand mij precies vertellen wat hij nu allemaal kan?
Is voltage batt b.v alleen voor de ontvangers accu of kan je b.v ook instellen ik vlieg op 6 cell als 1 cell lager komt dan 3.1 vlot dan waarschuwen/of af te lezen?

Ik vraag me vooral af of het losse accessoires zijn of dat alle sensors bij 1 ontvanger inbegrepen zitten+ wat hij nu precies echt kan.
Ik lees wel iets van dat je er de HPP-22 bij moet hebben Full optima 9 full Telemetry Capabilities (Using the HPP-22 and Hitec Telemetry System)
Heb je dan alleen de HPP-22 extra nodig en zit daar alles bij?

Ik vind de hitec site hier niet heel duidelijk over.

Laatst bewerkt:
Heeft niks met je vraag te maken maar heb je de Spektrum DX8 al bekeken.
Komt in Juni uit. Stuk goedkoper en ook met telemtrie.

Heeft niks met je vraag te maken maar heb je de Spektrum DX8 al bekeken.
Komt in Juni uit. Stuk goedkoper en ook met telemtrie.

Trekt me niet zo, klein scherm, maar 8 kanaals.... wat moet ie gaan kosten?
Maar weet je iets van de werking vandat systeem?
Werken de sensors via de transmitter of is er ook nog een los kastje nodig?

DX10 vind ik er wel koel uit zien + 10 kanaals en ook tele
Maaar neig wat naar de Hitec 9.

De hitec 9 heb ik al gezien met een 7 kanaals ontvanger voor 389€.
Maar ik weet dus niet wat de rest inhoud.

Komt futaba ook nog met een systeem op korte termijn?
Zal wel een stuk duurder worden dan hitec met 9 of 10 kanaals.
De FF10 kost al 450€.

Als je dan een 9 kanaals hitec hebt met groot touch screen, telemetry
voor 389€...

was hier al voor bezig einde vorig jaar maar ivm uitstellen van levering toch maar voor een andere zender gegaan
wel vind ik de telemetrie erg gaaf het scherm en hoe de touch screen werkt
de prijs is ook mooi maja duurde me te lang
ik weet neit of de futaba echt veel beter is maar mocht dat zo zijn zou je neit op die 61 euro moeten besparen

let wel op dat sommige aurora's met of zonder servo's en zelfs soms zonder ontvanger worden geleverd
ik was toen ook opzoek naar de goedkoopste en dit viel me op
dacht meld het ff

grtz lip

De Aurora is een absolute topzender, een vriend van me heeft er pas één gekocht en is er uiterst tevereden mee. Anderzijds zijn er nog mooie alternatieven natuurlijk. Naarmate ik heb begrepen zou Spektrum meer elektro gericht zijn en Futuba meer brandstof ivm met mogelijke storingen eventueel veroorzaakt door de ontsteking van de motor. Hoe het met Hitec zit, weet ik niet echt.

Misschien dat er iemand iets zinnig over kan vertellen ?

ik kan daar wel een zinnig antwoord op geven:

"dat is kul allemaal"

Inderdaad! lol

Er zijn heel wat discussies over welke techniek goed is en welke niet. Zelf vlieg ik met fasst sinds begin 2008 en heb nog geen problemen gehad, andere vliegen met JR en hebben ook geen problemen. Toch zie je hier en daar eens een probleem... maar dat zal altijd blijven waarschijnlijk.

Ik heb de Aurora 9 gezien in de Joe Nall event op Joe Nall en hij lijkt echt super en zeker voor die prijs! Een leuke optie is ook dat je kan kiezen of je wil "hoppen" of je "een vaste frequentie" wil gebruiken dus simpel "kiezen tussen futaba of jr technologie" voor het verzenden. Het is ook tof om te zien dat ze dingen die beter kunnen updaten etc en dat deze makkelijk te installeren zijn.

Het scherm is meer dan groot genoeg. De telemetry komt op het scherm etc dus geen appart kastje dus dat is allemaal heel mooi...

Een ander groot voordeel is dat de ontvangers VEEL goedkoper zijn dan de Futaba ontvangers.

Laatst bewerkt:
Hallo

Alle 2.4 Ghz systemen zijn in orde; is al eerder gezegd.

De Aurora is een voor die prijs nette zender met veel mogelijkheden, ook op het gebied van telemetrie.
Er schijnt echter nogal het een en ander mis te zijn wanneer je wat verder de software van de zender induikt.
Met meer gecompliceerde mixers zijn er nogal een paar "hick-ups". Een simpel voorbeeld hiervan is het ontbreken van een begrenzing van de absolute servoweg bij het inzetten van mixers .....

Een voordeel van de aurora is echter dat de software ge-update kan worden. Er zijn meen ik al twee of drie updates geweest. Dit kun jezelf doen, maar daar moet dan wel een aparte interface voor aangeschaft worden.
Blijft onder de streep een nette zender die voor het normale gebruik voldoende opties biedt.

Wil je echter wat meer is de Aurora op dit ogenblik nog niet ver genoeg ...............

@Arno; inderdaad, het is slechts een eerste stap van hitec in het gebied van top zenders...
Er zullen wel nog wat tekortkomingen inzitten maar hitec werkt goed samen met "iedereen" om die er zo snel mogelijk via updates uit te halen... lijkt mij top. Dit echt in volledige tegenstelling tot bv futaba die echt al jaren beloftes doet maar dan toch niets uitbrengt (bv een programma om instellingen tussen 12FG en 14MZ uit te wisselen etc). Ik hoop dan ook dat hitec ervoor zal zorgen dat al hun zenders in de toekomst goed zullen kunnen samenwerken.

Hi

Het is zonder meer een hele grote plus dat jezelf de software kunt updaten en dat er nog volop aan de programma's gewerkt wordt.
Maar zoals al gezegd (meen ik) , voor het normale gebruikk is het een prima zender. (normaal is in deze het gebriuik van de zender zonder de wat meer gecompliceerde mix-functies ;) )

@Arno; inderdaad, het is slechts een eerste stap van hitec in het gebied van top zenders...
Er zullen wel nog wat tekortkomingen inzitten maar hitec werkt goed samen met "iedereen" om die er zo snel mogelijk via updates uit te halen... lijkt mij top. Dit echt in volledige tegenstelling tot bv futaba die echt al jaren beloftes doet maar dan toch niets uitbrengt (bv een programma om instellingen tussen 12FG en 14MZ uit te wisselen etc). Ik hoop dan ook dat hitec ervoor zal zorgen dat al hun zenders in de toekomst goed zullen kunnen samenwerken.

Ik hoop dat er snel meer info komt over deze zender want ik zit ook nog te twijfelen tussen Hitec Aurora of een Futaba 10

Hi

Wanneer je de duitse taal machtig bent moet je eens wat zoeken in dit forum: Fernsteuerungstechnik - RC-Network

De aurora is een prima zender voor het gross van alle toepassingen. Allleen bij wat gecompliceerdere set-ups laat de software (nog)te wensen over.

Pluspunten zijn echter de mogelijkheid om te up-daten en de aanwezige telemetriemogelijkheden.
Dat de Aurora een touchscreen heeft is wel leuk maar is eigenlijk meer een "nice to have" feature.;)

Zelf denk ik dat het een prima zender is. Wat wel de moeite waard is om uit te zoeken is hoe makkelijk je aan alle spulen komen kunt (en wat de prijs daarvan is ! ) Denk dan aan ontvangers en telemetriesensoren.

succes

Arno

Back