hk 450 gt pro setup

Hello forumers,

Ik heb mij ook laten verleiden om een hk te kopen, heb hem ondertussen al op de kst staan.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-450GT Pro 3D Belt-Drive Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.) $69.95

ziet er goed uit moet ik zeggen!!:p

Nu zit ik te denken aan volgende setup

Motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Typhoon 450H 2215H Heli Motor 3550kv (450 class) $11.79

Servo cyclic: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $2.99

of
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec $4.99

Iemand een voorkeur?

Tail servo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : D922MG Digital Metal Gear Servo 1.8kg/ 12g/ 0.07sec $9.99

Esc: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $23.10

Gyro: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro $13.99

Wat denken jullie zal dit moeten lukken? Of heeft er iemand nog enkele hobbyking of eHIROBO alternatieven?

Kan er mij ook iemand zeggen of deze spullen zullen passen en/of ben ik nog iets vergeten, moet ik bv nog servo verlengkabels kopen.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groeten,
Erik

proficiat met je aankoop!

qua servos zou ik persoonlijk geen hxt nemen.. die zijn goed vr vliegtuigen maar niet vr helis (centreren nie zo precies)
cyclic is toch e heel belangrijk deel vd heli!

rest zal wel goed zijn (zeker de esc)

(ps vergeet je spares niet :twisted: )

Hey,

Proficiat met je aankoop, hopelijk heb je er veel plezier mee!

De kabels van de HXT900 servo's zijn lang genoeg hoor.
Ik had ook een aantal verlengkabels gekocht, die blijken nu niet nodig te zijn op de gewone GT. De gewone GT heeft een staartservo buiten het frame.
Bij de GT Pro zouden alle servo's in het frame ingewerkt zijn (hier gelezen op het forum). Ik denk niet dat je verlengkabels nodig zult hebben.

In mijn bouwverslag van de HK450GT zitten foto's waarop de lengte van de kabels te zien is! Misschien helpt dit je.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ ketnet: bedankt voor de tip... welke zou jij erin zetten dan?

@ streetbiker : mooi bouwverslag heb je daar gemaakt en inderdaad de servokabels zijn lang genoeg. Ondervind je ook problemen met de HXT servo's?

Ik lees wel eens dat de 'tail drive gear' niet zo goed zou zijn dat het tandwiel los komt, maar wanneer ik dan ga kijken om dit te vervangen door eentje van align trex 450 pro dan zie ik enkel TT modellen. Heeft er iemand een idee waarmee ik dit kan vervangen.

Of kan ik hier gewoon een beetje seconden lijm tussen doen zodat dit niet loskomt?

Van zodra ik begin met assembleren dan post ik enkele foto's. Eerst nog even de electronica bestellen.

Ik heb hem gebouwd met HXT servo's behalve op de staart waar een snelle (maar dure) MKS servo op zit. Uistekende Heli voro z'n prijs, wel alle bouten losmaken en loctiten. Tot nu toe enkel een afgebroken tail servo mount (iets te dun uitgevoerd voor dit soort van alu) gelukkig op 50 cm van de grond.

kijk eens naar de Towerpro MG 90 servos ( let op niet de s versie). zijn sterke metal gear en snelle servos die tegen een stootje kunnen. In duitsland bij Rc-Toy Ihr professioneller Rc Modellbau Shop Walkera Esky kun ze per 5 stuks kopen voor iets meer als 5 euro per stuk. Voordeel als je ze daar besteld hebben ze langere servo kabels. De standaard lengte van de tp servo is net wat tekort voor een PRO ( had ik eerst ook een mijn copter x pro).

Wel wat duurder met verzenden maar dat heb je er uit als je er dus 5 neemt. en 2 als spare op de kast kan geen kwaad toch?

Hello,

@gevaho: ben je zeker ik heb gezien dat jouw copterX gecrashed is door een falende MG 90;) nee nee ik heb het al eens bekenen en is inderdaad het overwegen waard. Het zijn er wel nog maar vier in een combo pak :sad:

@bwouters: een flesje lockthide heb ik reeds liggen en ik zal dat zeker doen... hou niet zo van onderdelen slingeren.:p

Weet er iemand of bij de motor, die mijn voorkeur geeft, motorscrews bij zitten? En zo niet welke moet ik dan nemen (graag met linkje)

groeten

bij mijn motortje;

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv $17.57

zaten wel boutjes, maar die liepen taps toe op de kop, dus toen maar wat m3 inbusjes gekocht en die gemonteerd, in de motormount moet je echter bij dit motortje wel wat uitfrezen aangezien de gaatjes niet helemaal uitkomen:p

belangrijk voor je swash servo is dat ze sterk zijn, mijn servo's trekken 3.9kg op 6volt, metalen gears helpen daarbij,

voor meer info over mijn setup;

copterx-pro

groetjes, Kars

Laatst bewerkt door een moderator:
Hello,

@gevaho: ben je zeker ik heb gezien dat jouw copterX gecrashed is door een falende MG 90;) nee nee ik heb het al eens bekenen en is inderdaad het overwegen waard. Het zijn er wel nog maar vier in een combo pak :sad:

groeten

Ja klopt idd maar die servo had meer dan 200 vluchten en 2 crashes en wat kleine incidentjes meegemaakt. Ik had 2 servos (ail/pitch) vervangen waren de mounts van gebroken door te vast aandraaien. En toen dus de elevator die niet vervangen was, ging toen stuk. Maar ik was er verder goed te spreken over.

Kijk anders eens op ebay. daar kwam ik ze per 5 wel tegen ( ook van rc toys)

De turnigy 3700 Kv motor is erg krachtig alleen bij mij lagen de lagers er na een stuk of 10 vluchten uit. En die vervangen is niet echt easy, ze zijn er moeilijk uit te krijgen.

Laatst bewerkt:
De tailservo die je hebt gekozen past volgens mij niet standaard in het vakje dat ervoor bedoeld is.

Ik had eerst de ds480 in gedachte maar deze heeft dus hetzelfde probleem. Ik heb nu een XYK-9257 daarvoor in de plaats besteld.

Je kan ook net als Kars een adaptertje maken zodat hij wel past natuurlijk..:rolleyes:

Mijn HK450gt pro ligt helaas nog bij de douane dus ik kan je nog niet vertellen hoe het er verder uitziet. ga je voor de TT of de belt versie?

veel plezier alvast.

Maarten

Ok bedankt voor de tips guys...

Dit is wat ik besteld heb

Your order details are:
1x #T2836-3700/8137 Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv variations = $16.69
1x #CS0250-9257/9573 XYK-9257 Standard Servo 25g / 2.0kg / 0.8sec variations = $12.10
3x #HXT900/662 HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo variations = $8.97
2x #KDS-3022/9653 R/C Helicopter Pitch Gauge variations = $2.78
1x #F050/8574 Part # F050 variations = $2.50
1x #AM1001A/68 PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC) variations = $3.49
3x #MG14/8303 Hextronik MG-14 14g/2.2kg/0.11sec aircraft servo variations = $23.37

Donderdag besteld en vandaag een bericht dat alles verpakt is en zal worden verzonden... goed bezig:banana:
Ik moet zeggen dat ik mij ook heb laten inspireren door verschillende filmpjes die ik op you tupe heb gezien en die zeer te spreken waren over hun setup.

Ik ga nog een DS480 bestellen maar die was op het moment niet binnen.

@ gadget74... ik ben gegaan voor de belt en hij is reeds in mijn bezit. Staat momenteel in de kast te wachten om in elkaar gezet te worden. Maar ik heb het gevoel dat dit niet lang meer zal duren. Hoop dat die van U snel voor de deur staat, het is de moeite vind ik!!

@ gevaho was maar een grapje... ik heb het toevallig net zelf meegemaakt... 1 servo plots gewoon dood :twisted: gelukkig was ik niet te ver van de grond en zit ik nog maar aan het hooveren. Stel je eens voor dat je net heftig 3D figuurtjes aan het maken bent...

Enfin groeten en tot later.

Erik

Back