Hk-450 tail probleem.

nee, ik heb alleen de hoofdbladen eraf gehaald, dus dat de heli niet opstijgt natuurlijk.

dus wel dat de motor draait en dus ook de staart balden draaien.

maar komt het dan niet dat hij contact maakt met de grond, dus dat de stroom via de aarde weg kan lopen? of het ik het nu helemaal verkeerd?

dit zou kunnen.
mischien de heli in de lucht hangen zodat deze vrij van de aarde komt (zonder hooft roterbladen natuurlijk)dit gaat wel erg ver maar ja dan weet je teminste of dit het probleem is.

dit is de foto van de heli.

de verlichting kabeltjes zijn nog niet goed afgewerkt :P
want wil ze beter monteren in de scale fuselage bell 206.

kan dit ook de storing veroorzaken? de verlichting?

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

valt me wel op dat je staart servo ver na achteren is geplaats dit kan natuurlijk kloppen, toch vraag ik me ook af als je staart roter wel goed of gesteld is.
als je de zender aan zet en de accu op de heli aansluit hoe staan je staart bladen dan na de beebs van de moter, deze moeten helemaal recht staan 0grd pitch en moet het servo armpje mooi 90grd staan.
je mag de staart ook niet trimmen.

Die staan helemaal recht, het klopt dat hij ver naar achteren is geplaatst, maar de staan helemaal goed.

na de bleeps staan ze goed recht en als ik hoover dan gaat hij niet naar links of rechts dus die staan goed.

ik ga eventjes proberen met de led verlichting uit, vanavond en anders hang ik hem dus aan 2 koorden ofzo, dat hij los van de aarde is.

Die staan helemaal recht, het klopt dat hij ver naar achteren is geplaatst, maar de staan helemaal goed.

na de bleeps staan ze goed recht en als ik hoover dan gaat hij niet naar links of rechts dus die staan goed.

ik ga eventjes proberen met de led verlichting uit, vanavond en anders hang ik hem dus aan 2 koorden ofzo, dat hij los van de aarde is.

maar nogmaals zoals in mijn eerdere post staan de eindpunten wel goed de gyro moet ook zoveel mogelijk plaats hebben om te corigeren je hebt de limit ook al op minimaal staan ook wel beetje vreemdt. in het heveltje van de staart servo zitten gaatjes zet de stang een gaatje lager dus meer na servo toe ,wel de eindpunten opnieuw in stellen met de limit.
de servo mag geen geluid maken als je voledig na links of na rechts stuurt dan is de uitslag te groot,deze moet wel links en rechts even groot zijn.

nah, heb weer eens gehoovert met de verlichting uit.

nu geen mankementen :D

dus ik denk dat ik de verlichting maar verwijder.
of hoe kan ik de verlichting er zo monteren, dat het geen invloed heeft op de gyro?

alles houdt zich stabiel alleen staat de gain nog ietsjes te hoog.
moet ik dit op de zender kleiner zetten? hij staat nu up 50% en dn 50%

allebei op 48 % ofzo zetten?
of steeds proberen?

de limit is bijna goed ingesteld, daar werk ik vanavond nog eventjes aan.
morgen ga ik als het goed is naar de vliegclub en hopelijk zijn daar mensen die op heli-gebied er verstand van hebben.

Goed...

Op je foto zie ik meer draad als heli
Ik zie ook dat je servodraden en gyrodraden als een bol aan elkaar hebt getyrapt
Dat kan best je probleem zijn, iedere stroomvoerende draad geeft een magnetisch veld, en gyro's kunnen daarvan van slag gaan

Verder, als je je servo omdraait zit je hevel opeens richting de achterkant van de heli
Dan kan de servo dus verder naar voren, beter voor je zwaartepunt, heeft niets met je huidige probleem te maken

Als je pitchslider in de staart de zijkanten echt net niet raakt, zit dat wel goed

Maar hoe werkt die tik nou?
Klapt ie opeens weg, en komt ie dan terug?
Of moet je hem zelf terugsturen

En die haperende motor, is dat gelijktijdig?

Wat voor zender heb je?

Trouwens, doe voor de grap eens een reikweidte test

Ik geloof nooit dat je de 80 meter haalt met ingeschoven antenne..
Je hebt je antenne op de heli nl wel heel fout opgebonden
Of is dat je licht?

ik vlieg met een t7c futaba 7 kannaals zender, met de originele 7 kanaals ontvanger.

ik ga morgen de verlichting verwijderen, de servokabels meer versprijden en de attene is maar ongeveer 7 cm, helemaal lang uitrekken zeg maar.

de haperende motor is nu ook verholpen, want de servokabel, was niet goed in de ontvanger gestoken.

de klap van de staart is nu dur verholpen, ik ga morgen nog 1 x zeker hooveren om er zeker van te zijn dat het aan de verlichting lag.

de pitchslider raakt aan allebei de kanten net niet de kant.

het enige waar ik dus nog mee zit is, dat de staart een heeeeel klein beetje snel op en neer beweegt, maar dan ook maar een cm of 2.

heb de gyro op de zender op 50% en 50 % staan.
op welke stand kan ik die dan het beste zetten?

ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

ik vlieg met een t7c futaba 7 kannaals zender, met de originele 7 kanaals ontvanger.

ik ga morgen de verlichting verwijderen, de servokabels meer versprijden en de attene is maar ongeveer 7 cm, helemaal lang uitrekken zeg maar.

de haperende motor is nu ook verholpen, want de servokabel, was niet goed in de ontvanger gestoken.

de klap van de staart is nu dur verholpen, ik ga morgen nog 1 x zeker hooveren om er zeker van te zijn dat het aan de verlichting lag.

de pitchslider raakt aan allebei de kanten net niet de kant.

het enige waar ik dus nog mee zit is, dat de staart een heeeeel klein beetje snel op en neer beweegt, maar dan ook maar een cm of 2.

heb de gyro op de zender op 50% en 50 % staan.
op welke stand kan ik die dan het beste zetten?

ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

je gain wat lager zetten tussen de 45% en 48%
dit moet je inderdaad in je zender doen.
antenne maar 7cm?:puppydogeyes:
van de zender of van de heli?
ik zie dat je een heli hebt met een kristal deze antenne zijn normaal veel langer op heli en zender zou toch eens proberen wat student zegt reikwijkte test ben bang dat je niet ver weg kunt vliegen
en inderdaad veel kabels de verlichting heb je hier een aparte voeding voor ?
en als je verlichting gebruikt probeer het dan zo goed mogelijk te isoleren.
zou het de eerste tijd toch ff eraf laten zodat je weet dat dit het probleem was .
succes verder

Wat een mogelijkheid is, is dat je verlichting net teveel is voor je regelaar.
Daar zit een bec in, wat zorgt voor de stroomvoorziening naar de ontvanger servo's etc
De bec kan vaak net 2 amp hebben, soms minder
En je servo's trekken waarschijnlijk al 1,5 amp..

Vlieg je 2,4 ghz of 35 mhz
Op 35 mhz heb je een antenne van 50cm aan je ontvanger, je zender heeft dan ook een stevige antenne van 1 mtr of zoiets
2.4 ghz heeft op de zender een pieletje van 10cm en aan de ontvanger ook

Wat een mogelijkheid is, is dat je verlichting net teveel is voor je regelaar.
Daar zit een bec in, wat zorgt voor de stroomvoorziening naar de ontvanger servo's etc
De bec kan vaak net 2 amp hebben, soms minder
En je servo's trekken waarschijnlijk al 1,5 amp..

Vlieg je 2,4 ghz of 35 mhz
Op 35 mhz heb je een antenne van 50cm aan je ontvanger, je zender heeft dan ook een stevige antenne van 1 mtr of zoiets
2.4 ghz heeft op de zender een pieletje van 10cm en aan de ontvanger ook

ik denk dat hij 35mhz heeft aan de antenne te zien:p

Nee, ik heb 2.4gHz, kijk maar naar mijn handtekening.

ik ga de verlichting er zometeen vanaf halen.
ik heb de verlichting gewoon in de ontvanger gestoken, dus ik denk dat dat ook de veel was voor de ontvanger.

ik heb de Futaba R617FS 7-Channel.

Ik zou hem gewoon eerst vlieg klaar maken zonder toeters en bellen. Afstellen en vliegen, en dan extra's. Dan zie je ook meteen of die extra's storing veroorzaken.

Verder zou ik verlichting op het balanceer stekkertje zetten, dan kan je de voltage nog kiezen ook. (wel slecht voor de balans van de accu).
Ook kan je nog een tweede mini lipo'tje apart voor de verlichting nemen. Maar dan wordt het een soort vliegend vrachtschip. :mrgreen:

Ik heb hem ook eerst helemaal afgesteld, heb al zo´n 20 vluchten erop zitten.

alleen heb ik toen na zo´n 15 vluchten de lichtjes eropgemaakt, en is hij me gecrasht.

Hee, ik heb zelf wat ontworpen :p

hier de foto's van mijn vernieuwde heli :p
iemand nog tips, of dat ik het beter kan veranderen?

zitten de ontvanger wires ook goed?

hier de foto's:

Ik hoor het wel.

Net eventjes nog gehoovert, alles werkt perfect! blijft heel stabiel hoef nauwelijks te corrigeren, alleen nog 1 probleempje.

- als de heli net van de grond komt, eigenlijk over de grond zweeft, dan hapert de motor erg.
het is zo'n geluid van een expansie pijp alleen dan zachter. en hapert tussendoor.
maar nogmaals, dat is alleen bij 1 gasstand.

Gr, Marthijn.

Laatst bewerkt:
Je gyrodraad mag nooit zo strak zitten (hij trekt de gyro achterover)
Daarnaast mag de gyrodraad eigenlijk nooit samen met een servodraad naar de ontvanger

Dat van je motor is een beetje raar
Wordt ie tijdens dat geklapper nog warm, wordt de regelaar warm, wordt 1 van de draden bovenmatig warm?

Ontvangst ga ik even van uit dat die goed is

Komt het geluid echt uit de motor
Is het niet een tand wat overslaat op de tandriem (alleen als die wat los staat)
Of een missend tandje op het hoofdtandwiel
Wat kan is dat de governor raar doet (probeer eens die uit te zetten)
Lager in de motor kapot

Probeer het probleem terug te herleiden, haal onderdelen van de heli af tot het stopt
Het lijkt me raar de de motor zelf klappen geeft
Of je moet er een schroef in hebben laten vallen..

de motor blijft koel, de regelaar warm maar niet bovenmatig warm, het is een trust 55A regelaar.

ik ga zometeen dus weer de dingen aanpassen van de gyro draden.

ook ff de tandwieltjes nakijken.
maar maakt dit wat uit voor de motor ofzo?
want soms reageert de motor of de regelaat ook niet heel goed als ik gas geef, net alsof hij 3 sec. ofzo moet inlopen :p

de motor blijft koel, de regelaar warm maar niet bovenmatig warm, het is een trust 55A regelaar.

ik ga zometeen dus weer de dingen aanpassen van de gyro draden.

ook ff de tandwieltjes nakijken.
maar maakt dit wat uit voor de motor ofzo?
want soms reageert de motor of de regelaat ook niet heel goed als ik gas geef, net alsof hij 3 sec. ofzo moet inlopen :p

de kabels kun je ook om een potlood of iets dergelijks draaien potlood er weer uit trekken zo word de draad gekruld en dus ook korter makkelijker met weg werken;)

Back