hk 450 tt pro / hk401b

Ik heb een vraag over mijn hk401b gyro icm dx6i.

Mijn gain is in normal mode 49%
En in HH mode 51%

Volgens mij zat ik mijn mijn vorige heli rond de 35 in nm en 60 in hh mode

Is hier een verklaring voor?
Rpm?
Servo snelheid?

het antwoord is erg simpel, andere heli ander gain waarden, is normaal.

Je gain waarden zijn van zoveel factoren afhankelijk dat als je iets verandert aan de heli je gain waarden ook veranderen.

Gewoon vliegen en kijken op welke waarde je uitkomt en gaan met die banaan ;)

Jup...

Toerental, bladen, staartbladen, aansturing, correct gebouwd, speling, servo's, instellingen in de zender, trillingen etc etc spelen allemaal een rol...

2 op alle punten identieke heli's, beide tegelijk gebouwd door dezelfde persoon zullen best ongeveer bij elkaar in de buurt zitten (let op, dus nog steeds niet gelijk..)
Maar alle andere situaties zit er gewoon verschil in

Jahrno, waarop baseer je dat die 49 en 51% de maximale waardes zijn?
Stel jij het in via endpoints of een gyro menu?
Want nu lijkt het alsof je maar 2% gain hebt op een schaal van 100. Is wel extreem laag. Kan me niet voorstellen dat je tail nu ook maar enigszins houdt met pitchpumps of wind vlagen.
Hoe hoog staan je limits?
En wat gebeurt er als je je gain hoger zet?

spektrum dx6i

gyro menu

sw-gyro
0: 51%
1: 45%

verdeling is van 0 naar 100%

Zodra ik onder de 50% kom gaat het lampje uit.

travel van rudder staat op 100% kan tot 125%
Travel van gyro staat op 100% kan tot 125%

0-50 is rate mode, 50-100 is HH.

Als ik het zo bekijk heb je in normal mode de gyro in rate mode staan en in idle up staat de gyro in HH. Maar die 51% is dus gelijk aan 2% HH.. Heeeel erg weinig dus, en normaal vliegt men altijd in HH mode dus moet die eerste ook boven de 50% zitten.

0-50 is rate mode, 50-100 is HH.

Als ik het zo bekijk heb je in normal mode de gyro in rate mode staan en in idle up staat de gyro in HH. Maar die 51% is dus gelijk aan 2% HH.. Heeeel erg weinig dus, en normaal vliegt men altijd in HH mode dus moet die eerste ook boven de 50% zitten.

Dit dus. begin eens met 40 en 60 en draai het vandaar verder naar een hogere waarde (dus 60+ of 40-) tot de staart goed houd.

Back