HK 450 v2

• Topicstarter Topicstarter Marc L.
  • Startdatum Startdatum
M

Marc L.

Guest
Hallo,

Ik wil een nieuwe helikopter kopen, die niet zo duur is. Ik vlieg namelijk niet extreem veel, maar doe het voor de fun op vakantie.

Mijn oog viel op de hk 450 v2, deze is niet duur en de onderdelen ervoor zijn goedkoop en makkelijk te krijgen. Het enige nadeel is dat er geen bouwhandleiding bij zit. Ik wil vragen of iemand mij aan een handleiding kan helpen, waar ook in vermeld staat welke eletronica is gebruikt.

Alvast bedankt voor de moeite,

groeten

zou beslist niet over gaan naar HK maar wat beters zoeken. CopterX lees je niet veel klachten over

Bij deze dan een klacht over copterX!
Slechte kwaliteit onderdelen!
heb er 2 kits van gekocht, samen niet 1 vliegende heli van te maken!

Groeten

Ik heb dan de CX-250, maar bij beide kits was de seesaw dinges krom en scheef geboort.
En bij 1 kit is bij de swashplate het lager gaar.
Verder vind ik de kwaliteit van de ballinkjes bij de HK-250 gewoon beter, die zijn net wat steviger!

Laatst bewerkt:
Ik heb dan de CX-250, maar bij beide kits was de seesaw dinges krom en scheef geboort.
En bij 1 kit is bij de swashplate het lager gaar.
Verder vind ik de kwaliteit van de ballinkjes bij de HK gewoon beter, die zijn net wat steviger!
heb een HK500 cmt aangeschaft en daar diverse problemen mee gehad, ook oa slechte balllinks. De balletjes aan de tuimelschijf zitten met een 2x6 mm boutje vast, zodat je een schroefdraad van amper 2 mm in het metaal hebt. Ze schieten zo los, levensgevaarlijk. Hekrotorboutjes breken af, gewoon doormidden, CNC werk is niet precies, lagers zijn niet gesmeerd, of druklagers zijn verkeerd in elkaar gezet. De lagers van de mixarmpjes zijn met locktide vast gezet, tandwielen zijn krom, de bijgeleverde koolstofblaadjes hebben een flinterdun laagje koolstof en meer schuim, kunnen spontaan afbreken, het snaarkoppelwieltje kan ineens doordraaien, de hekrotorstutjes zijn niet of nauwelijks gelijmt, en schieten zomaar los en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Kortom gewoon troep, zooi, ze verkopen dat zonder enige kwaliteitscontrole waarbij je gelokt wordt door "member" Gold of Platium kortingen. Ook de HK401 heeft een bug, je kan ineens met een rondtollende heli zitten wanneer je overschakeld van headinglock naar normal flight.

Misschien dat er een enkele doos tussen zit die "goed" is, maar ik zou de 1e nog eens moeten zien vliegen die dat ding ongemodificeerd 1 jaar in gebruik heeft. Die is niet te vinden. Onmogelijk.
Alles wat je lees of die HK **** is dat men Align onderdelen er op zet. Op die manier is goedkoop duurkoop geworden.

Alvorens je je paypal aanklikt en een "crap" heli van HK gaat aanschaffen, geef ik je het advies het HK forum (ongecensureerd) http://www.hobbyking.com/hobbycity/forum/forum_topics.asp?FID=6 eens goed alle topics en items na te lezen. Dit kost wat tijd, maar spaart je vele frustatie's. Daarna ben je zeker genezen.

Ik heb gezegd...

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat vinden jullie van deze? Helifreak.nl - De online shop voor radiografische helikopters - T-Rex 450 S GF
Het is wel een Align kit.
Mvg.Bernard
denk dat dit een stuk beter is al is dat het minimum van het minimum van Align.

Vandaag heb ik een nieuwe Copterx-cx-450pro-tt-v3-torque bestelt om eens te testen wat dit voor soort chinees is. Gezien dat enkele modelbouwwinkels dit in zowel nederland dan wel buitenland verkopen geeft meer vertrouwen in dat spul. Als dat ook niets mocht zijn zal de volgende zeker Align zijn.
In de 21 jaar dat ik met heli's vlieg, waaronder Robbe,Vario,Hirobo en Morly en zelfs nog een kleine twister is HK wel het meest waardeloze spul wat ik tegengekomen ben
succes

HK wel het meest waardeloze spul wat ik tegengekomen ben

Waardeloos spul, maar het vliegt wel!
CopterX CNC landingsgestel ( loodzwaar ) is niet waardeloos.
En die CopterX elektronika is ook niet "je van het" ( loodzware koelblok + extra bec ).
Geef mij dan maar het waardeloze spul wat wel lekker vliegt,
lekker goedkoop ook nog.
En een beetje upgraden kan geen kwaad!

En om even een vraag van de topic starter te beantwoorden :
Minimaal 40 Ampere ESC
2200 mAh 3 cellen Lipo
Goede digitale servo op de staart.
Oja, en wil je goed vliegen, dan koop je een profesionele gyro, geen HK gyro.

Hallo,

Ik wil een nieuwe helikopter kopen, die niet zo duur is. Ik vlieg namelijk niet extreem veel, maar doe het voor de fun op vakantie.

Hoe lang heb je vakantie....?
Of kan je al vliegen...
Je vliegt er namelijk niet even voor de fun mee weg, dan heb je er waarschijnlijk 0,2 seconden plezier van.

Ik heb al enige ervaring met het vliegen van een heli (vergeten erbij te zetten)

Ik heb nog even wat rond gekeken en kwam deze tegen:
CopterX450 SE v2
met 4x Towerpro SG90 servos, KDS800 gyro, 3500KV Brushless Motor, 30A heli ESC en KDS 3S 2200mAh lipo.

iemand hier ervaring mee?

Ik heb nog even wat rond gekeken en kwam deze tegen:
CopterX450 SE v2
met 4x Towerpro SG90 servos, KDS800 gyro, 3500KV Brushless Motor, 30A heli ESC en KDS 3S 2200mAh lipo.

hier heb ik dan 1 vragen bij:
-welke zender-ontvanger zou ik erbij kunnen kopen?

Voor de duidelijkheid zal ik even zeggen dat mijn vorige heli een big lama was :(. ik kan met deze heli alles doen, lekker rondjes vliegen, 8tjes vliegen etc.

ps. ik ben niet van plan om te gaan 3d vliegen.

voordeel van kopen bij een hobbyzaakje zou kunnen zijn dat je nog wat service krijgt. Haal je het rechtstreeks van de chinees dan kan je 12 dagen wachten, waarschijnlijk nog invoerrrechten en BTW betalen, en als er wat mis is, hang je......

Lijkt mij een goede heli, de praktijk zou het moeten bewijzen. Wel goedkope servo's etc. Maar dat hoeft de pret ook niet te drukken. Een twister die ik gekocht heb, vliegt als een speer, en pas na 3 jaar! gaven de servo's het ineens op. Dus dat kan allemaal meevallen.

Overigens vliegt een brandstof zware heli stukken strakker dan dat lichte electrospul. Maar dan heb je geknoei met brandstof, gloeipluggen en stank en herrie....

Back