Hk 450!!

• Topicstarter Topicstarter florian96
  • Startdatum Startdatum
F

florian96

Guest
hallo allemaal,

ik heb gekeken en ik ga voor de HK 450. ik weet alleen niet wat je allemaal nodig hebt. ik ga hem bij hobbyking kopen, alleen je moet onderdelen kopen en weet niet wat je precies nodig hebt. ik ga voor de zender fatuba ff7 2.5 waarschijnlijk. maar wat moet ik precies hebben, want moet een motor en al die dingen hebben. hoop dat ik geholpen kan worden.

gr florian96

Hej florian,

om te beginnen staat je topic helemaal in de verkeerde categorie, de HK450 is helemaal geen fixed pitch/coaxiaal..

Wat je nog nodig hebt is:

Motor
Regelaar
Lipo Accu
ontvanger
4 servo's (3x swash, 1x tail)

veel hangt natuurlijk af van je budget..
Bij hobbyking kan je ook kijken wat ze aanraden, daar kom je al vrij ver mee

sorry dat het verkeerd staat maar ik weet niet waar het anders moet. maar ik wil er max 100 euro aan betalen. zouden jjullie mij een link kunnen geven van wat ik moet, want ik ben pas 14 en ben bang dat ik het verkeerde koop.

hier zijn al enkele dingen die je nodig hebt en waarvan ik denk dat ze goed zijn:

-Gyro

-Servo's

-Regelaar

-Motor

-Accu

-de ontvanger die je koopt moet compatibel zijn met je zender, maar meestal krijg je die bij de aankoop van je zender bij..

Met deze setup hou je je HK450 vrij goedkoop, wel ben ik voorstander van MG servo's ipv die ik hierboven vermeld heb..

erg bedankt. ik wil in 1 keer proberen de hele helikopter te kopen. de zender koop ik hier in nederland. dus volgens mij moet er nog een frame en dat soort dingen bij. en de motor en alles is nog niet compleet volgens mij. in iedergeval al heel erg bedankt voor de hulp!!

1 tipje, als je niet weet wat een gyro is, lijkt me het niet verstandig als je dit zonder hulp zelf in elkaar gaat zetten. En helicopter van dit formaat is geen speelgoed, die rotor is net een draaiende guillotine, en als er dingen los schieten omdat ze niet goed geborgd zijn bijvoorbeeld, kunnen er ook mensen gewond raken, of erger...

bedankt voor de tip!! ik was het uiteraart niet zelf van plan. mijn vader is technisch maar ik denk dat ik het bij een club ga opbouwen en goed laat checken. wil natuurlijk geen gewonden!!!

heb je al eens gesimmed en zo Florian?
Want heli vliegen is net wat moeilijker dan het eruit ziet!
Alvast e hele goede stap in de goede richting dat je bij e club gaat/bent!

ik heb nog niet gesimmd. maar ik weet dat het hartstikke moeilijk is. ik wil daarom rustig de tijd nemen hem in elkaar te zetten en goede hulp met lessen. ik ga ook niet buiten de lessen om vliegen want dan maak ik misschien iets kapot. eerst wil ik het goed kunne!!

dat is een mogelijkheid, maar de meesten starten met e big lama of zo.
dat is met 2*2 hoofdbladen die elk in andere richting draaien. daardoor is dat de ideale beginners heli, omdat die zo stabiel is.

met een 450 collective pitch geef ik je een levensduur van 3 a 4 seconden als je zou starten zonder enige sim of andere heli ervaring.. en neen , dat is echt niet overdreven :oops::oops::oops:

aan de kabel heb ik ook nog gevlogen.
een groot probleem met elke beginner, onafhankelijk van toestel is STRESS en ANGST.
Die worden voor een heel groot deel weggenomen door die master/leerling kabel.
ik vond het echt ideaal 3 jaar geleden ;-)

nu ga je lachen hé, maar e 450 vind ik veel benauwelijker dan e 700. de toeren dat e 450 maakt zijn echt geschift!

maar even terug op de hoofd vraag!!!

wat heb ik precies nodig om de HK 450 te maken. ook aantallen moet ik weten.
met kerst ga ik hem kopen.

maar even terug op de hoofd vraag!!!

wat heb ik precies nodig om de HK 450 te maken. ook aantallen moet ik weten.
met kerst ga ik hem kopen.

hier zijn al dingen die je nodig hebt en waarvan ik denk dat ze goed zijn (en binnen je budget..):

-1 x Gyro

-4 x Servo's

-1 x Regelaar

-1 x Motor

-Accu

-ontvanger die je koopt moet compatibel zijn met je zender, maar meestal krijg je die bij de aankoop van je zender bij..

Met deze setup hou je je HK450 vrij goedkoop, wel ben ik voorstander van MG servo's ipv die ik hierboven vermeld heb..

dit is wat ik al eerder zei.. (natuurlijk heb je dan ook nog de heli zelf nodig)

in ieder geval zou ik het toch sterk overwegen om een simulator aan te schaffen (al dan niet gratis) zo een simulator zender kost iets van 25 euro (mooi kerstcadeautje?) in ieder geval je leert er mee vliegen (zonder lessen), je reflexen komen op punt te staan en het kost je niets!

Veel succes !

Laatst bewerkt:
Back