Hk 600gt (met foto's)

Ik heb even jullie advies nodig voor een goeie samenstelling voor mijn HK600GT
Moet goed zijn maar niet overdreven duur a.u.b.

Liefst allemaal stukken van by hobbyking :-)

Spare materiaal dat ik nog liggen heb:
GY-520 SMM gyro + BLS 257
een massa aan 3s 3000mah 20c zippy's

Laatst bewerkt:
via Jason5001 van hobbyking, het zijn wel nog beta-modellen.
Dus niet te dicht in de buurt komen bij gebruik heb ik begrepen.

Heeft er iemand een setup voor deze heli ?

Hey,

als het een t-rex 600 kloon is, dan heb je voor de motor bij UH niet zoveel keuze. Eén van de kanshebbers is deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD 600XL 1100kv Brushless heli Outrunner / 1600W $51.95
KD600XL-1100.jpg

Het is niet zo'n geweldige motor, bij een nieuwe moet je de stekkers opnieuw solderen (niet alle strengs zijn goed vertind), je kan dan wat windingen opstoken. Tevens is het rendement niet geweldig, de gehele motor word vrij warm/heet.

Als je meer keuze hebt qua tandwielverhouding, dan zou ik zelf beslist deze motor prefereren: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4258 Brushless Motor 800kv $28.55
T4258-800.jpg

Uiteraard op 6S lipo's, deze samengesteld vanuit 4 van jou packs, 2*3S in serie, 2 parallel.

Regelaar een plush, die zijn erg goed: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller $54.54
hw_p80a.jpg

deze lijkt me ook geschikt, hoe die het doet is me onbekend. Deze heeft wel een governorfunctie die de plush mist: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 85A w/ 4A SBEC $46.62
Tz85A.jpg

Dan blijft er nog de swashservo's over. Verreweg de betere servo's daarvoor die nog eens zeer betaalbaar zijn komen niet van UH. Daarvoor zou ik de DS8077 van Graupner/jr nemen. rond de 20 euro p/s, zeer nauwkeurig, ruim voldoende sterk, blijven dus ook voldoende snel onder last, geen speling, exact nulpunt en zeer duurzaam.
Welke servo van UH in aanmerking kan komen is misschien deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Digital high torque bearing servo 42g/5.8kg/.12sec $22.75
chd-servo.jpg

Hoe ziet hij er uit "in het echt"?

Succes, greetz,
Aldert

De heli is nog onderweg, uiteraard volgen er veel foto's en fimpjes.

De setup die je voorsteld lijkt mij wel iets aan de lichte kant, servo's met platic gear op zo'n heli is dat te vertrouwen ?

Laatst bewerkt:
Die plush 80A regelaar heeft geen sofstart die soft genoeg is voor een heli, ik heb mijn plush 80 op een 600 van een clubgenoot gehad en op mijn 500. na het met de knuppel opstarten doet hij het prima.
Is wel een oude, mss is er ondertussen nieuwe sofware...

Het is verstandig dat als je lipo's een langere tijd niet gebruikt dat je ze niet helemaal vol weglegt.

Merci voor de tip.

Was aleen maar aan het hopen dat de heli een van de dagen zou toekomen.
De batterijen waren 2 dagen eerder verzonden dan de heli en zijn gisteren toegekomen dus.........

:proost:

Zoon heli is een behoorlijke doos, en daarom meer kans dat je bij de douane vast komt te zitten, en als dat het geval is kan het zo een maand extra duren.

Zoon heli is een behoorlijke doos, en daarom meer kans dat je bij de douane vast komt te zitten, en als dat het geval is kan het zo een maand extra duren.

ouch, stop stop niet doen !!:hammer:

Effe een double check, nog steeds geen bericht van de doane

Outward Ordinary Parcel

Posting Date Drop-off Point Origin
9-Dec-2009 Air Mail Centre (Counter Section) Air Mail Centre (Counter Section)

Date # Location Delivery Status
9-Dec-2009 Hong Kong Item posted.
10-Dec-2009 Hong Kong Processed for departure.
14-Dec-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 15-Dec-2009

Laatst bewerkt:
Back