HK hexa's combi tot 1 nieuwe hexa: Talon 740

Hi guys.

Mijn nieuwe project nadert zijn einde. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het combineren van twee hexa's van Hobbyking tot 1 nieuwe hexa: ik noem m de Talon 740.

Ik heb de basisplaten van de H550 gecombineerd met de armen van de Talon V1 hexacopter.

Mooie hiervan zijn de ingebouwde soldeerpunten van de basisplaat van de H550 en het lichte gewicht van de carbonarmen en bevestigingspunten van de Talon. Met als bijkomend voordeel dat ik nu 6 reserve-armen heb voor mijn Dji 450 quad...en een paar (hele kleine) carbon basisplaatjes voor weet ik t wat...:p :p (GoPro mount, FPV camera mount, etc.)

Specs:
- Motoren 1120 kv BL (rcgekko.nl)
- ESC's 30 A 400 hz UFOs (electronicarc.com)
- Naza FC
- Graupner E props 10 x 5
- Totaal gewicht: 1,9 kg (incl. GoPro HD)
- doorsnede 74 centimeter (vandaar Talon 740 ;) )
- 2 x 2200 mah 3S lipo's

Deze week de maiden proberen...

Foto's hier:
full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gebouwd, wel een tweetal vragen.

* Waarom de keus voor 2 (kleine) LiPo's ipv 1 grote? Bijv. een 4000mAh of 5800? Want 2 losse LiPo's performen verschillend en je zult er dus minder uithalen dan 1 grote.

* Ik zie dat je de graupners met een moer hebt vastgemaakt. Zit daaronder een aparte brede ring of is het een moer met brede basis?

Hoi...

* Lipokeuze: ik heb er een boel van liggen en de eerste vluchten ga ik dat met 2 lipo's 2200 mah doen, misschien later inderdaad beter een grote...

* Graupner props: zitten vast met een brede ring onder de moer...

Tips zijn altijd welkom...:p :p :p

WAUW!!!!

Vanavond maiden gehad met deze hexa...

'Holy Moses' wat een geweld dit ding!!!! :schrik:...
En daarna...?? :banana: :banana: :banana: :banana:
Out of the box zeer blij met de Dji NAZA, had al goede ervaringen met de NAZA op de F450, maar dit is geweldig gaaf...

Na het armen van de hexa wilde hij meteen al los. Het gewicht van de Hexa was zo'n 1,6 kg en dat is natuurlijk behoorlijk licht voor 6 x 1120 kv motoren met 10 x 5 Graupner props...maar dat biedt wel perspectieven dacht ik zo...:p :D (FPV gear, 2 GoPro's of zo...etc, etc.)

Ben nu nog bezig om een kort filmpje te maken, zodat t ook echt gebeurd is zeg maar...;)

Het rustige vliegbeeld vind ik erg mooi. De hexa's die ik eerder had zien vliegen hadden dat ook en het is duidelijk anders dan een quad. Ik hou van rustige, subtiele vliegbewegingen. Je kunt een quad rustig vliegen natuurlijk, maar het draaien en keren blijft er een beetje houterig uit zien, vind ik dan...

Voor het maken van rustige video beelden is de hexa denk ik dan ook beter geschikt. Ik merkte dat mijn F450 + GoProHD1 + onderstel + gimbal + FPV setje best moeite had om e.e.a. omhoog te trekken. De hexa zal hier waarschijnlijk minder moeite mee hebben...kan dan ook een dikkere accu meenemen, zoals je eerder al aangaf.

gr. Rob

Tweede test: kleinere props...

Vandaag een tweede test, ditmaal met kleinere props: 8 x 45. De 10 x 50 E-props van Graupner gaven teveel thrust, waardoor de hexa er als een komeet vandoor wilde. Met de kleinere props al veel beter...

Ook meteen nieuwe servo's erop, de E-Max ES08MD digital/metal servo.
Ziet er meteen een stuk beter uit dan met de oude jitter servo's...

Laatst bewerkt door een moderator:
@RobbievanDee

Ben je een beetje tevreden over de rcgekko motoren? Ik heb er n.l ook 6 besteld maar dan de 750 kv versie,met daarop 12 x 4.5 props op een 80 cm hexa.

Ohwja...RCGekko rocks!!

Ik heb daar meerdere keren motoren gekocht. Prima gozer die Jeroen. Ik had 7 motoren gekocht, eentje klonk niet lekker. Mailtje naar Jeroen en was binnen een paar dagen geregeld. No problem...

Zie ook RC.Gekko onder 'reacties', daar staan mijn hexa en mijn warbird te pronken.

Back