Heren,
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom misschien dat jullie suggesties hebben. Het gaat om een (low budget) quadcopter die niet wil vliegen, geen lift.
Ik heb de volgende setup gebruikt:
Motor : RC-timer BL-2830/11 1000Kv
Propellor: 10x4.5 (CW en CCW)
ESC: Hobbywing 30 Amp.
Lipo: Zippy 3S4000mAh
Controller: HK controller V2.1 (standaard firmware)
Frame is van 15mm *15mm aluminium en aluminium centerplates.
Afstand MtM is 48 cm
Gewicht van de quad met lipo is 1200 Gram (1.2Kg)
De quadcopter is opgebouwd als een quad in + configuratie:
..M1
M2 M3
..M4
Motor M1 en M4 draaien met de klok mee (CW) en hebben een standaard propellor. Motor M2 en M3 draaien tegen de klok in (CCW) en hebben een reversed propellor. Het rare is dat volgens de HK beschrijving M1 en M4 CCW moeten draaien en M2 en M3 CW en volgens de website RCexplorer.se moeten M1 en M4 CW draaien en M2 en M3 CCW. Ik heb beide setups geprobeerd maar beide geven hetzelfde resultaat.
De motoren reageren goed op de throttle beweging en gaan volgens mij ook naar maximaal vermogen maar de quad komt geen mm van de grond.
Suggesties ?? Graag !!
(Ik ben trouwens een absolute beginner qua Quadcopters)
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom misschien dat jullie suggesties hebben. Het gaat om een (low budget) quadcopter die niet wil vliegen, geen lift.
Ik heb de volgende setup gebruikt:
Motor : RC-timer BL-2830/11 1000Kv
Propellor: 10x4.5 (CW en CCW)
ESC: Hobbywing 30 Amp.
Lipo: Zippy 3S4000mAh
Controller: HK controller V2.1 (standaard firmware)
Frame is van 15mm *15mm aluminium en aluminium centerplates.
Afstand MtM is 48 cm
Gewicht van de quad met lipo is 1200 Gram (1.2Kg)
De quadcopter is opgebouwd als een quad in + configuratie:
..M1
M2 M3
..M4
Motor M1 en M4 draaien met de klok mee (CW) en hebben een standaard propellor. Motor M2 en M3 draaien tegen de klok in (CCW) en hebben een reversed propellor. Het rare is dat volgens de HK beschrijving M1 en M4 CCW moeten draaien en M2 en M3 CW en volgens de website RCexplorer.se moeten M1 en M4 CW draaien en M2 en M3 CCW. Ik heb beide setups geprobeerd maar beide geven hetzelfde resultaat.
De motoren reageren goed op de throttle beweging en gaan volgens mij ook naar maximaal vermogen maar de quad komt geen mm van de grond.
Suggesties ?? Graag !!
(Ik ben trouwens een absolute beginner qua Quadcopters)