HK lowbudget Quad komt niet van de grond !

Heren,
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom misschien dat jullie suggesties hebben. Het gaat om een (low budget) quadcopter die niet wil vliegen, geen lift.

Ik heb de volgende setup gebruikt:
Motor : RC-timer BL-2830/11 1000Kv
Propellor: 10x4.5 (CW en CCW)
ESC: Hobbywing 30 Amp.
Lipo: Zippy 3S4000mAh
Controller: HK controller V2.1 (standaard firmware)
Frame is van 15mm *15mm aluminium en aluminium centerplates.
Afstand MtM is 48 cm
Gewicht van de quad met lipo is 1200 Gram (1.2Kg)

De quadcopter is opgebouwd als een quad in + configuratie:
..M1
M2 M3
..M4

Motor M1 en M4 draaien met de klok mee (CW) en hebben een standaard propellor. Motor M2 en M3 draaien tegen de klok in (CCW) en hebben een reversed propellor. Het rare is dat volgens de HK beschrijving M1 en M4 CCW moeten draaien en M2 en M3 CW en volgens de website RCexplorer.se moeten M1 en M4 CW draaien en M2 en M3 CCW. Ik heb beide setups geprobeerd maar beide geven hetzelfde resultaat.

De motoren reageren goed op de throttle beweging en gaan volgens mij ook naar maximaal vermogen maar de quad komt geen mm van de grond.
Suggesties ?? Graag !!

(Ik ben trouwens een absolute beginner qua Quadcopters)

Beste luigi,

De setup klinkt prima! Niks mis mee zou je zeggen, staan je kanalen goed? Bij sommige zender combos moet je je kanalen reversen namelijk, al best vaak meegemaakt dat dat het probleem is..

Een andere optie die mij ook wel helpt is je quad met een touw aan plafond te hangen en dan kijken wat er gebeurd qua reactie vanuit je tx input.. Heb je de aansluitingen vab motor naar flight controller gecontroleerd en van flight controller naar rx, alle stekkers moeten op juiste kanaal zitten!!

En misschien een reminder ligt eraan welke zender je hebt, maar je modes moet uiteraard op vliegtuig staan en niet op heli mix....

Hopelijk heb je wat aan de tips, mocht je meer vragen hbben kom maar op :)

Succes!

Dennis

Beste luigi,

De setup klinkt prima! Niks mis mee zou je zeggen, staan je kanalen goed? Bij sommige zender combos moet je je kanalen reversen namelijk, al best vaak meegemaakt dat dat het probleem is..

Een andere optie die mij ook wel helpt is je quad met een touw aan plafond te hangen en dan kijken wat er gebeurd qua reactie vanuit je tx input.. Heb je de aansluitingen vab motor naar flight controller gecontroleerd en van flight controller naar rx, alle stekkers moeten op juiste kanaal zitten!!

En misschien een reminder ligt eraan welke zender je hebt, maar je modes moet uiteraard op vliegtuig staan en niet op heli mix....

Hopelijk heb je wat aan de tips, mocht je meer vragen hbben kom maar op :)

Succes!

Dennis

Als je props de goede kant op draaien, maar de motorvolgorde zou verkeerd zijn. Dan zou je wel lift hebben maar geen Yaw-functie.

(voor alle duidelijkheid: Alle props 'blazen' naar beneden?)

Ik vermoed de end-points van je snelheidsregelaars toch niet goed ingesteld? Je motoren draaien niet op volle snelheid zo lijkt het.

Of je Hobbywing-ESC's kunnen de pulsrate van je flightcontroller niet aan. (ik ben niet bekend verder met Hobbywing)

Ik ben een stapje verder, ik heb de regelaars apart op de ontvanger getest.
Wat blijkt als ik een R prop op een motor doe die CW draait dan heb ik lift. Dit zou toch niet moeten kunnen ?
Als ik boven op de prop kijk dan staat daar de text. 1045R en CF de R staat voor reversed toch ?

Ik heb nu de props verzet en heb nu lift maar hij flipt gelijk onderste boven. Ik ga nu eerst weer de motoren
laten draaien zoals in de beschrijving van HK en vanaf daar verder.

Nog bedankt voor de tips en als er nog vragen komen stel ik ze weer.

props met een R op zijn CW.
zonder R is CCW.
dit is toch bij de props die ik liggen heb.
ondersteboven flippen komt vermoedelijk doordat je een gyro moet reversen.

Back