HK mini dlg

• Topicstarter Topicstarter fireforx309
  • Startdatum Startdatum
F

fireforx309

Guest
iemand ervaring met dit toestel?

Mini DLG Composite Discus Launch Glider 950mm (PNF)

lijkt me wel een leuk dingetje voor 88dollar.

helaas komt het ding in een doos van 1.9kg, terwijl het maar amper 100gram weegt.

ik kan alleen niet zien of er op beide vleugeltippen een versterking is ingebouwd... ik zie enkel de linkertip op de foto's.

je hebt gelijk, ik heb even op youtube geneusd voor het filmpje...

ik twijfelde omdat ik op de fotos totaal geen versteviging zag aan de andere zijde.

lijkt me een fantastisch ding, alleen....
ik wou bij BK (andere zaken, zoals bespanning) bestellen, en je betaalt de verzending haast even veel als het toestel.

voor dat geld koop je bijna een elf ;)

voor zover ik het zie, staat hij niet in de NL warehouse... dat zou het pas leuk maken toch?

filmpje staat ook op de site van HK in de link. Shipping is 30 dollar. In mijn ogen is 30 dollar niet haast even veel als de aankoopprijs van 88 dollar..

doe maar is alsof je hem koopt, ik kom op een totaal van 133 dollar uit naar belgie... (vliegtuig 88dollar) dan vind ik het toch aardig de moeite (wat de verzendkosten betreft naar belgie, vind ik het schandalig!)

Denken jullie er aan dat dit soort zendingen in een grote doos worden verzonden? Die worden er bijna elke keer uitgepikt bij de douane. Dat betekend 21% btw over de opgegeven waarde als ze die geloven (standaard staat die bij HobbyKing op 30%) en dan komt er voor Nederland nog rond de 2 tientjes bij voor inklaring en administratie enzo.

Heb al heel veel besteld bij HobbyKing. Vliegtuigen pakken ze er bij mij tot nu toe altijd tussenuit. Kleine onderdelen gaat vrijwel altijd goed.

Denken jullie er aan dat dit soort zendingen in een grote doos worden verzonden? Die worden er bijna elke keer uitgepikt bij de douane.

dat had ik vanboven al vermeld... de doos weegt met toestel en vulling 2kg. uiteraard is de doos zeker over de 1m, om hem veilig te verzenden...
dat moet op het vliegtuig, boot, tram , trein , bus , vrachtwagen, weet ik veel waar nog... dat moet ergens betaald worden....

maar ook mijn kleine pakjes worden er elke keer uitgevist... ze zijn niet dom bij de douane hoor ;)

zoals ik zei, het zou nice zijn als ie in nederlandse warehouse te krijgen was!
dan kocht ik onmiddelijk eentje... 88dollar seg! ;)

ik heb zonet eens gekeken...
als ik 1 toestel kies, dan zijn de verzendkosten 45dollar...
koop ik er 2 , dan is het 59dollar (dus 30dollar per toestel)
en als ik er 3 bestel, het maximum dat verzonden kan worden door het gewicht, dan betaal je 75dollar verzendkosten. (dus 25dollar per toestel)

dan heb je voor 113 dollar oftewel 86 euro een mini DLGtje...

dit is al een iets aantrekkelijkere prijs.
helaas blijf ik die 25 euro verzendkosten nog erg veel vinden...

maar een groepsaankoop zou dus interessanter zijn.

ik heb zonet eens gekeken...
als ik 1 toestel kies, dan zijn de verzendkosten 45dollar...
koop ik er 2 , dan is het 59dollar (dus 30dollar per toestel)
en als ik er 3 bestel, het maximum dat verzonden kan worden door het gewicht, dan betaal je 75dollar verzendkosten. (dus 25dollar per toestel)

dan heb je voor 113 dollar oftewel 86 euro een mini DLGtje...

dit is al een iets aantrekkelijkere prijs.
helaas blijf ik die 25 euro verzendkosten nog erg veel vinden...

maar een groepsaankoop zou dus interessanter zijn.

Met invoerrechten en BTW erbij wordt het mogelijk nog duurder dan een ELF!
Ik denk niet dat ze beter zijn dan de ELF.

Rick

Ik heb er gisteren eentje besteld (moest toch nog wat hebben). Totaalprijs met verzenden 112 dollar.

Douane gebrabbel zien we wel als het zover is. Wie niet waagt wie niet wint.

hou ons op de hoogte! mss een mini verslagje maken in dit draadje? ;)

zoals ik zei, 113 dollar... het is er 112 geworden.

Geen probleem.

Wordt een lang verslag: Uitpakken, ontvanger erin, lipo erin, tada! Hahahaha

Maar ik zal wel posten wat ik ervan denk en uiteraard een vliegverslagje.

Wilde eigenlijk geen nieuwe dlg meer kopen (heb nu een Blaster 3 SC, Mimi, Birdy, Slingshot v5) maar vondt deze dan weer te billig om te laten gaan. En mijn Mimi begint langzaam kuren te krijgen (was mijn eerste DLG dus heeft wat voor de kiezen gehad) dus vervanging kan ook geen kwaad.

daarmee dat ik zei 'mini' verslagje ;)

ik ben er erg benieuwd naar... ik vind het alvast een mega gelikt toestelletje op foto :)

ben benieuwd naar de zweefprestaties...
uiteraard op film vastgelegd :p

Weet ik toch, zat een beetje te stangen ...

Ben ook erg benieuwd. Wilde eigenlijk de Mimi gaan vervangen voor een Elf (de beginner dlg’s mogen langzaam de deur uit, tijd voor betere, behalve dan de Blaster 3 SC, die is al top) maar liep toen tegen deze aan. Dit is eigenlijk een beetje erge ripoff van de Elf dus komt wel goed.

Ben alleen benieuwd naar de stevigheid van de kop, zit met 3 schroeven aan de boom vast, mogelijk zwak punt en de ruimte tussen vleugel en boom is ook minder maar ach, is niet om naar te kijken maar om te vliegen.

Van wat je leest moet ie aardig zweven, dus ben ook gespannen. Wil hem in ieder geval zo licht mogelijk maken. Een paar gram merk je zo. Mijn Mimi is 119 gram, tegen 179 van de Birdy, de Mimi blijft opmerkelijk langer boven.

En filmpje komt er ook bij, geen probleem. Heb tegenwoordig ook eindelijk een digitale camera met film functie (ipv gsm) dus gaat op film.

Maar eerst zorgen dat hij hier komt …

ben verder ook benieuwd naar de verzend tijd... hoe lang hij er over doet tot aan je voordeur...

ja ik zag ook dat de romp wel wat verbeterd kan worden, maar voor die prijs mag je ook geen elf verwachten (ook de elf heeft mankementen hoor!)

Ik hoop toch minder als 3 weken ;). En graag helemaal heel en niet in stukjes.

En die romp maak ik me nog geen grote zorgen over als ik zie hoe deze gorilla zijn kistje behandeld: [media=youtube]MXyTpTsmuMo[/media]

En als, is het altijd weer fixbaar, mijn Mimi is ook uit de dood herrezen (eerste dlg dus dan weet je het wel).

En tenslotte zoals je zegt, de prijs is ernaar. Daarom ook nog snel in het mandje gegooid (was er nog 1. Teller staat nu weer ver open, maar dat weet je nooit bij HK ;D).

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind dat ie nog "braafjes" is met zijn mini ;)

ik vind het wel eens leuk om met een mini onder me door te vliegen (been uit strekken en limbo, of springen als ie daar is.)

het is immers speelgoed toch? :D

ja, 5 dagen geleden stond de teller op +10 , maar ik kan me inbeelden dat mini dlg's een perfect voorbeeld zijn van een laagdrempelige instapklare dlg is.

iedereen die kan knuppelen kan een mini besturen.
en je verfijnt er de stuurmanskunsten verder mee.

ik vind dat ie nog "braafjes" is met zijn mini ;)

ik vind het wel eens leuk om met een mini onder me door te vliegen (been uit strekken en limbo, of springen als ie daar is.)

het is immers speelgoed toch? :D

Goed dat ik O-benen heb, ik ga eens proberen ertussen door te vliegen:rolleyes:
of landen in je mond, lijkt me ook wel leuk:eek:

Back