Naast heli's heb ik wel enkele vliegtuigen gehad maar vond het toch nooit zo leuk en dat icm met dat het meer gedoe is om ergens te gaan wildvliegen deed ik daar uiteindelijk weinig mee.
Zweefvliegen vind ik ter afwisseling wel ontspannend, maarja ik heb dan een groot schuim-model en dat is het toch niet helemaal. DLG leek me leuk om te proberen maar die prijzen..
Nav een video van flitetest over DLG ben ik weer eens gaan kijken of HK wat op voorraad had. Die mini was nu in het 'euro-warehouse' dus na enig uitzoekwerk maar besteld.
Wegens gebrek aan geduld om te wachten op rustig weer dus eergisteren eens wat opgegeooid om te kijken hoe het vloog. Ik ken het wel dat je met wind kan landen met weinig tot geen grondsnelheid dus dacht misschien werkt dat in m'n voordeel om 'm rustig te kunnen landen.
De zwakke neus had ik over gelezen dus al geprobeerd die ietwat te verstevigen met fiberglass-tape (ietwat als bij een schuimpje). Helaas werd ie door de wind soms flink uit koers geblazen.. zelf ook maar aan het sturen met aileron wat er niet op zit.. is wennen..
Op een gegeven moment een neuslanding waardoor de bevestiging los raakte en toen was ik eerst klaar voor die dag; wat balen maar toch ook leuk want hij had wat gevlogen voor ie stuk ging

Behalve een barstje en een losgeraakt schroefje was er verder eigenlijk geen schade dus geplakt en gelijmd waardoor die weer klaar was.
Vandaag zat nog steeds niet zo mee met de wind al waaide het wat minder. Intussen gelezen over ballast dus ik denk stukje lood er in en gewoon nog maar ff proberen. Dat ging best aardig en ik ben 'm ook wat op die discus manier gaan opgooien en dat leek de ene keer iets beter te gaan dan de andere maar heb me wel weer vermaakt

Ook leuk om met rc-vliegen zelf nog wat actief bezig te zijn en 't is een simpele setup met 1s300mah (van mcp-x) icm booster.