HK mini dlg

• Topicstarter Topicstarter fireforx309
  • Startdatum Startdatum
@Jan-Willem. jouw HK DLG nog intakt?[/QUOTE]

Ik zit er nog steeds op te wachten :(,er is iets mis gegaan met de betaling via paypal..nog geen keer eerder gehad....als ie binnen is post ik het wel.
Had gehoopt hem met de herfst vak.te vliegen,maar helaas.

Vandaag ontvangen... maar...:(,kartonnen doos zat een flinke buts in,resultaat geknikte vleugel en kapotte staartboom.

Schiet niet op dus :shock:.

jan-willem

Vandaag ontvangen... maar...:(,kartonnen doos zat een flinke buts in,resultaat geknikte vleugel en kapotte staartboom.

Schiet niet op dus :shock:.

jan-willem

Auw .... fotoke maken met een vriendelijk mailtje terug.... de vracht moet toch verzekerd zijn voor zulke schade...

Nw.DLG toegestuurd gekregen vandaag,netjes afgehandeld door HK.Heeft
ff geduurd,maar deze is HEEL aangekomen.
Vliegklaar gemaakt en binnenkort ga ik me op het DLG pad begeven :newbie:

jan-willem

Oef, dat is dan toch nog goedgekomen met vertraging.
Wat was jouw eerste indruk van het (laatste) kistje?

Hier is het vandaag een prachtige maidendag... stralende zon, geen wind, lekker koud...
Succes met de maiden... wees voorzichtig!

Naast heli's heb ik wel enkele vliegtuigen gehad maar vond het toch nooit zo leuk en dat icm met dat het meer gedoe is om ergens te gaan wildvliegen deed ik daar uiteindelijk weinig mee.

Zweefvliegen vind ik ter afwisseling wel ontspannend, maarja ik heb dan een groot schuim-model en dat is het toch niet helemaal. DLG leek me leuk om te proberen maar die prijzen..
Nav een video van flitetest over DLG ben ik weer eens gaan kijken of HK wat op voorraad had. Die mini was nu in het 'euro-warehouse' dus na enig uitzoekwerk maar besteld.

Wegens gebrek aan geduld om te wachten op rustig weer dus eergisteren eens wat opgegeooid om te kijken hoe het vloog. Ik ken het wel dat je met wind kan landen met weinig tot geen grondsnelheid dus dacht misschien werkt dat in m'n voordeel om 'm rustig te kunnen landen.
De zwakke neus had ik over gelezen dus al geprobeerd die ietwat te verstevigen met fiberglass-tape (ietwat als bij een schuimpje). Helaas werd ie door de wind soms flink uit koers geblazen.. zelf ook maar aan het sturen met aileron wat er niet op zit.. is wennen..
Op een gegeven moment een neuslanding waardoor de bevestiging los raakte en toen was ik eerst klaar voor die dag; wat balen maar toch ook leuk want hij had wat gevlogen voor ie stuk ging ;) Behalve een barstje en een losgeraakt schroefje was er verder eigenlijk geen schade dus geplakt en gelijmd waardoor die weer klaar was.

Vandaag zat nog steeds niet zo mee met de wind al waaide het wat minder. Intussen gelezen over ballast dus ik denk stukje lood er in en gewoon nog maar ff proberen. Dat ging best aardig en ik ben 'm ook wat op die discus manier gaan opgooien en dat leek de ene keer iets beter te gaan dan de andere maar heb me wel weer vermaakt :) Ook leuk om met rc-vliegen zelf nog wat actief bezig te zijn en 't is een simpele setup met 1s300mah (van mcp-x) icm booster.

jammer van het rompje
bij vliegen in de wind is het mij opgevallen dat dit niet zo heel storend hoeft te zijn, als je maar op een groot open veld staat( meer dan 100 meter van bomen enzo) en proberen zo min mogelijk met de wind mee te vliegen

Ik had 'm het liefst gewoon zo goed als nieuw gehouden maar ik heb 'm met name gekocht om te kijken wat is en er rekening mee houdend dat ik wel schade zou maken. Het is jammer dat je niet (gemakkelijk) een nieuw onderdeel kan kopen.
Maargoed, ik oefen gewoon verder en oriënteer me intussen wel op wat er nog meer te koop is. Misschien een versus bouwen, een tweedehands of proberen wat opzij te zetten en een goed model aanschaffen wanneer ik de basis wat onder de knie heb en het nog steeds leuk vind.

Vandaag voor het eerst gevlogen met de HK mini dlg,voor een beginner in deze klasse een prima kistje moet ik zeggen.De mijne weegt 130gr.
Handstartje:vloog gelijk goed rechtuit e.d.
Toen begonnen met gooien....top gewoon,kan ik ieder aanraden!
Steeds dacht ik laatste worp,dan naar huis,maar ik bleef gooien,inderdaad
gevaarlijke sport :D
Na een uur dus echt gestopt.
Jammer dat het in Zeeland bijna altijd te hard waait.....

jan-willem

idd prachtig en goed vliegend kistje. Alleen sloeg vandaag het noodlot toe. Bij de laatste worp gebruikte ik meer kracht, was nog geen hele draai, alleen maar een schouder draai en dan loslaten.... Bij die harde draai nam het voorste stuk van de romp afscheid van de rest. De onderpan kon ik terug vinden in het hoge gras, het cockpitkapje echter niet. Wie heeft dat toevallig nog liggen? Aliexpres al gecontroleerd, maar daar kan ik niet de betaling regelen.

De oorzaak heb ik ook al gevonden, het gebruikte triplex is veel te zwak en bros. De schroefjes trek je er zo uit. Dus die extra kracht was genoeg om die schroefjes eruit te trekken. Ook ging er een servo armpje kapot, die moet ik nu ook nog ergens zien uit te halen.

Back