HK P40n 1700mm

even kijken wie er ook zo'n kist vliegt, heb hem binnen en opgebouwd. nu eens vissen wie wat waar ,
dus nieuw draadje van de p40n

Specs:
Wingspan: 1700mm
Length: 1500mm
Flying Weight: 3500g
Servo: 7 x 17g servo, 4 x 9g servo
RX Power Supply: 10A UBEC
ESC: 60A OPTO
Brushless Motor: 50-60 Outrunner 250kv
6 Channel (throttle, aileron, elevator, rudder, flaps, retracts)

Features:
Twist n Turn Electric Retracts with Oleo Leg's & Electric Tailwheel
working Undercarriage doors linked to pre-fitted sequencer
Working Navigation Lights
Scale Split Flaps

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey man toffe kist, die heb je pas van iemand hier op het forum gekocht !?

Leuk dat je er een draadje over start, ik hoop gauw hier te lezen hoe het vliegt. Veel plezier ermee, en happy landings !

Ha! Je hebt hem binnen uit Haarlem!
Hij is mooi! Hieronder even het hele lange draadje van RC-Groups.
Intussen verbeterd, de eerste series hadden nog problemen.

Het lijkt me direct een heerlijke wintervlieger. Ski's er onder. Groot 6S pakket er in, door het schuim er warmpjes bij.

Hmmm... Je kan kan ombouwen tot de Nederlandse Snafu, Oos-Iindische Luchtmacht. Gestationeerd op Merauke Nieuw Guinea in 1944. Er is vast wel wat meer over te vinden via Google. Is een beroemdheid bij de NL Schaalbouwers. Had de versie in een P40 profile boekje staan. Hoeft niet altijd een haaiebek op een P40 :)
(Clublid van de OLC heeft een hele grote Snafu staan. Geloof niet dat hij er graag mee vliegt. Plaatje van een kist, vandaar)

Big, Big, Big..Hobby King P-40N 1700mm - Page 250 - RC Groups

Ik wil hem ook nog steeds een keer hebben. Maar heb al zoveel P40 bouwdozen. (Er is er inmiddels ook een met een span van 2 meter, Banana Hobby. Vliegt ook al goed, in Europa veel te duur voor een schuimpje.)

Kwam er net weer iets voorlangs dat mijn attentie op pikte, anders had ie hier al gestaan :)

Groet Bas

hk lipo

:) voor ik nieuwe koop ga ik eerst kijken hoe en wat.
heb zelf nog 6s 3000 liggen van de kds500, maar heb om de maiden te doen 2x 6S 4000 te leen. ( thanks Harry)

kijken wat ze doen... advies is 4000 -4500 , en dan kan ik altijd de 5000 of meer nemen..

de Hk P40 is wel gewild , maatje roelof uit beilen heeft hem nu ook, en het plan is samen op een mooie dag de maiden te doen...
word vervolgt met foto en film

full

de kist van roelof.

berichtje uit Beilen!

Hey maatje,
net 6s lipo' s binnnen. Ook lekker afbouwen. Nog geen nieuws van HK over de sequencer.
ben beniuwd wanneer we maiden kunnen doen, als het kan wat weinig volk er bij, snapje...........

p40 klaar voor maiden

nu het betere weer, locatie en goan met de p40n
full
full

de retracs zijn aangepast en vervangen voor de steverige versie die je van HK erbij krijgt... wel ff modelbouwen:D want past niet zomaar.

we houden u op de HOOGTE:worship:

retracs

hoi huey

de stang moet worden ingekort, de as van de wielen moet je met een dremel en taps toelopend slijpstukje uitlubberen, en je hebt een 5mm ringetje nodig die je als borging vast kunt zetten middels inbus. ( de onze komen van een asje van een 450 heli).

het demonteren is makkelijk en het monteren ook(wel eerst as inkorten)
op de originele zitten verlengstekkertjes, het geheel uitnemen en met een gelijdestangetje de nieuwe weer plaatsen, het geheel vastzetten en hoppa.

zoals gezegt de wielen even bewerken( aan beide kanten de verdikking verwijderen, en dan met de dremmel iets uitlubberen zodat borging (5mm) op de as past.

ik zelf heb het onderste stuk va het origineel weer bevestigt zodat het geheel wat meer folume heeft.

zal kijken of ik er wat fotos van kan maken. :worship:

full
full
full

super, ik ga er mee aan de gang zodra mijn huidige projectje (Cap 580 van GP) vliegt.

Ik hoop dat jullie hier ook nog wat filmpjes plaatsen van hoe het vliegt.

extra versteviging

tip van Smitty, als je de nieuwe as gebruikt( dus ingekort en voorzien van de horizontale wiel arm) deze extra te borgen middels een bus 5mm
zodat tijdens de landing de horizontale wielarm niet omhoog schiet..

bij de mijne is die borging dmv de oude arm met oude veer ( foto1)

:cool:

ik denk dat ik een plat kantje aan de nieuwe as slijp, daar waar het inbusboutje van de horizontale wielarm op die as komt; dan kan hij nooit omhoog schuiven....?

dubbel genaaid

:) yep.. hebben wij ook gedaan... maar je kent het gezegde.
dubbel genaaid houd beter :worship:
:olympic:
word vervolgt

Hahaha ik snap het ! Ik ga kijken of ik de dubbele borging zal doen, maar ik schijn nogal eigenwijs te zijn.......:)

Ben nog steeds heel benieuwd naar jullie maiden........en daarna ! Kwa weer had het vandaag hier prima geweest, 1 Bft en 11 graden.....

maiden geslaagd

na de eerste mislukt poging 2 maanden geleden ( rotte accu) was het gister een dag om eens lekker te vliegen, na eerst de mustang, de skycat en de cessna het luchtruim in gestuurd te hebben, was het dan toch de beurt aan de P40 :p tja na een eerste mislukking blijft het spannend.
nieuwe geladen accu erin, even testen of alles werkt en toen een aanloopje +- 5 meter en los was ie al. :banana:dan maar door en zien waar het eindigd.
heb gaaf wat rondjes gevolgen, power genoeg. en 2 x de landing ingezet als try out, en zonder flaps de p40 aan de grond.
kicken :music:
full

wind 15km/h accu nanotech 4.0 6s
vliegtijd 7 min.
helaas was ik alleen en nog geen filmpie

Back