hk450 batterij probleem

HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
Turnigy Head Lock & Standard Gyro (Digital/Analog)
Turnigy 450 Brushless Heli Motor 2830 3500kv
HK-450GT CCPM 3D Full Alloy Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.)
Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware)
TowerPro H40A Brushless Speed Controller
ZIPPY Flightmax 2450mAh 2S1P 30C

dit is wat ik nu heb, maar de accu is dus niet goed...
allemaal van hobbyking

dit is wat ik nu heb, maar de accu is dus niet goed...
allemaal van hobbyking

Servo's = ok
gyro = ok
HK450GT =ok
TX 9X =ok (mode1 ?)
Towerpro 40A=ok
Zippy FM 2S = niet ok, Trex (clones) vliegen met 3S 11.1 Volt 1800 -2500 Amp accu's

Ziet er goed uit, behalve je accu en ik mis nog een snelle staartservo!
Zoiets bijvoorbeeld: HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing HK-922MG Digital Metal Gear Servo 1.8kg/ 12g/ 0.07sec

Groeten

de accu is dus inderdaad wat ik nieuw moet, maar ik ben nog beginner, en een snellere digitale staart serve ga ik aanschaffen op het moment dat ik er iets meer mee kan...
eerst komende tijd maar vooral heel voorzichtig uitproberen enzo... rustig leren vliegen.
maar eerst zorgen dat hij nog de lucht ik komt!

maar inplaats van de ZIPPY Flightmax 2450mAh 2S1P 30C
moet ik dus een Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack?
of beter een 30c? of maakt dat niet heel veel uit voor het vliegen...

mijn transmitter is mode 1 v2 firmware?

Mode 1 is je stick indeling, oftewel welke functie op welke stick staat
de meeste helivliegers hebben mode 2, gas en staart op de linker stick

Qua staartservo, het is dus niet zo dat je alleen een snelle servo nodig hebt als je verder bent met vliegen.
heb je een te langzame servo, kan je staart best rare dingen doen, maar dat is een beetje afhankelijk van erg veel factoren

dus begin erg voorzichtig, geeft je staart problemen (naast de gain instelling dan) weet je in ieder geval waar je kunt zoeken om het op te lossen

ja klopt, mijn trandmitter heb ik open gehad en alles veranderd... paar veerdjes verwisselen... dat is nu goed. maar die accu is dus verder goed....???

Die accu is prima !! 25 of 30 C kan allebei. Ik ken die zender niet, maar zorg ervoor dat softwarematig ook de mode is verwisseld.

Bij sommige zenders kun je in het menu aangeven dat je mode twee aam het doen bent

Bij sommigen moet je de hele stick eruit slopen en andersom inbouwen

Bij weeranderen kun je een stekkertje omsteken

En weer andere moet je draden zelf doorknippen en op een andere plek weer solderen

Ff kijken wat bij jou aan de hand is, alleen veertjes is niet genoeg..

Die accu is prima !! 25 of 30 C kan allebei. Ik ken die zender niet, maar zorg ervoor dat softwarematig ook de mode is verwisseld.

Klopt als een bus en vervolgens geldt bij die zender ook dat je altijd het gas kanaal op REVERSE moet zetten!

Sommige zenders zetten je gas kanaal automatisch om wanneer je veranderd van zender mode, de Turnigy 9X doet dit niet.

Ik adviseer dan ook de heli zonder bladen erop eerst eens aan te zetten tegen de tijd dat je daar aan toe bent. Dan kun je zowel de richting van de motor (bladen of rotor kop draait met de klok mee) en de gas stick richting controleren (zodat dus niet gas volledig omlaag vol gas is!).

Succes!

Ohja, nog iets, je zult met die helicopter waarschijnlijk de tail drive assembly moeten vervangen, want die is na de eerste vlucht al stuk. Het is het asje wat via de aandrijfriem je staart bladen aan drijft. Het tandwieltje waarover de riem draait komt los van de as.

zover ben ik al wel. 1e keer deed me helicopter het nog wel gewoon en alles deed het gewoon... mijn zender is helemaal goed dat heb ik wel zo uitgezocht ook dat het gas gven nu opdr goede plek zit....

ik heb gister een nieuwe accu besteld nu maar afwachten... maar tips zijn altijd welkom!

oke de batterij is er (best wel snel vergeleken andere hobbyking bestellingen) en hij doet het eindelijk het lijkt ook wel of de batterij veel meer power geeft. ik ga hem afstellen en maar snel lere vliegenn dank jullie wel!!! voor de hulp

hoe kan ik nou het best mijn helicopter afstellen? met trimmen enzo...? alles is wel zoals het moet zijn... volgens de trex 450 online instructies... maar ongetwijfeld moet ik nog wel wat trimmen hoe kan ik dat het beste doen? en met gyro aangesloten of niet??

Hey

Een 3s Lipo heeft idd 50% meer power als wanneer je een 2s lipo aansluit!

Trimmen doe je tijdens het vliegen, met de neus in de wind!
Als alles volgens de t-rex manual klopt zou je er niets meer aan af hoeven stellen, hooguit een klikje trim hier en daar!
Maar, wat heb je allemaal al afgesteld volgens de handleiding?
Heb je ook al hulp gevonden van een ervaren vlieger? ( even woonplaats in je profiel opnemen en je hebt zo hulp!)
Gyro , tenzij anders vermeld, altijd aangesloten laten zitten!

Groeten

gewoon de lengte van de linkages enzo en de pitch van 0% en 10% enzo...
ik heb iemand bij me in de klas die vliegt ook rc helicopters, die helpt me ook wel maar heeft niet echt ervaring met de hk450 etc.

Hey

Als je hulp wil is het wel makkelijk als die persoon ook verstand/ervaring heeft van/met de heli waar je zelf mee vliegt!
Ga anders eens op een (heli)vliegclub kijken en vraag daar eens wat rond! Neem dan ook je spullen mee zodat er eventueel gelijk iemand naar kan kijken!
Laat je heli iig eerst door een ervaren iemand nakijken voordat je er mee de lucht in gaat om schade te voorkomen!

Groeten

PS: Je kan je vorige berichten bewerken of aanvullen door op de
edit.gif
knop te klikken!

ja ik ga wel n x zoeken...

ik snap dat dat kan met de edit knop, maar op me ipod kan ik die niet zosnel vinden.
maare ik kijk wel watik ermee doe

gewoon de lengte van de linkages enzo en de pitch van 0% en 10% enzo...
ik heb iemand bij me in de klas die vliegt ook rc helicopters, die helpt me ook wel maar heeft niet echt ervaring met de hk450 etc.

Maar hij heeft wel ervaring met een collective pitch heli en het zelf bouwen? Want anders kan er behoorlijk veel misgaan..

Back