hk450 en t-rex 450se v2 om te bouwen ?

Voor de trex 450 V2 is een ombouwset van snaar naar torque tube aandrijving.

Deze heb ik in gebouwd, enige waar je op moet letten met inbouwen is de elevator servo, die komt een beetje erg dicht bij het voorste tandwiel.
 
Een carbon fiber tail boom is ook veilig.
Let wel even op als je deze bij hobbyking koopt dat je zelf nog wat moet vijlen en boren.
 
Die carbon buis heb ik er nu ook op.
En inmiddels heb ik ook de ombouwset gezien.
Maar heeft HK ook deze onderdelen los om de t-rex en hk450 om te bouwen of kun je gewoon de staart van de pro nemen met aanpassing van de overbrenging van het hoofdtandwiel naar kegeltandwiel .
Iemand hier ervaring mee?
 
De onderdelen zijn grotendeels hetzelfde als van een pro.

Enige wat je nog niet hebt, is het blok waar de overbrenging van het hoofdtandwiel naar de staart in zit.
Deze zit niet in een pro, voor een 450 v2 heb je iig een andere nodig.

Daarom heeft men dat ombouwsetje ook uitgebracht.
Voor reservedelen kun je in veel gevallen wel bij de pro terecht
 
Ik ga er toch maar aan beginnen want gisteren is ook van m'n t-rex de snaar geknapt.
Na controle bleken er heel veel tanden al los te komen van de snaar.
Iemand daar ook last van gehad?
De spanning stond zo dat je met een schroevendraaier de snaar tegen de andere kant kon drukken voor het begin van de staartbuis.
dus volgens mij ook niet TE strak.
 
Voor de ombouw nog niet gehad met de 450..

Met de 250 wel last gehad van een invretende snaar, oftewel dat de zijkant in no time allerlei rafels krijgt

En de spanning is altijd een beetje lastig...
Want de 1 duwt met zn volle gewicht, de volgende duwt zachtjes, terwijl beiden kunnen zeggen dat de snaar goed staat.
Hoeveel vluchten (ongeveer, een order van grootte) stonden er op die snaar?
 
denk rond de 30
Maar ook bij de hk zie ik dat de snaar moeite doet om in de tanden te komen van het tandwiel.
De radius is erg klein dus ik denk dat daar ook een probleem zit.
Maar goed ik ga hem nu toch maar ombouwen.
Meteen van het gezeur af.
 
Voor mij was de reden bijna hetzelfde: met de snaar heb ik erg weinig gevoel..

Hoe strak hij moet, hoelang het meegaat, wanneer te vervangen, ik zie liever een set tandwielen

Neemt niet weg dat de snaar gewoon om het tandwiel moet gaan.
Eventueel een Align snaar proberen, wat smering?

Maar de TT ombouw werkt ook goed ;-)
 
Ik had de originele van align op mijn t-rex.
dus geen andere
ik heb er ook wel eens wat wd 40 opgedaan maar ook daar hoor je wisselende meningen over.
Dus net als mijn vario's over naar star.
 
Back
Top