HK450 tail houd te goed

Ik heb mij eerlijk gezegd niet echt verdiept in hoe lang de flybar zou moeten zijn,.. :| Normaal gebruik ik de standaard maat, en de gewichtjes zitten bij mij er wel op, en tegen de paddels aan,.. Tot nu toe heb ik geen problemen, anders dan dat ik tegenwoordig een beetje expo (5%) er op gemixt heb, om hem juist iets rustiger te krijgen met hoveren.

Op mijn andere 450 heb ik wel de gewichtjes. Die stuurt minder precies. Zonder gewichtjes is prettiger. En zeker in jouw geval zou ik ze eraf halen. Je bent met vliegen een stuk verder dan ik..

Ik heb ze op allerlei plaatsen gehad op de flybar,.. en ik vindt het prettiger vliegen met de gewichtjes,.. 8-O Hij lijkt wat voorspelbaarder. Ik heb dan ook een best hoge headspeed. 14T op de motor, en 100% op de Th. curve. :confused:

Hij is ook voorspelbaarder. En jij doet het betere ragwerk cq 3D en dan is er niks aan de hand. Maar als je echt precies wilt vliegen (F3C like) is ie minder nauwkeurig.. Bijvoorbeeld als je exact wilt landen. Maar is ook persoonlijke voorkeur. Zal voor iedereen anders zijn.

edit

ik heb de zelfde servo in combinatie met een spartan ds-760 en heb het ballinkje op het middelste gaatje, de mijne doet het zelfde, dit ligt niet aan de gyro.

als ik de mijne langzaam laat draaien, dan gaat hij niet terug, dat niet, het bouncen dat doet ie wel, alleen 1 kant op.

kan dus wel aan de combinatie liggen.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed een combinatie. Ik ben nu met de 2e servo bezig. Dat heeft het probleem niet opgelost. Mijn Gaui 500 heeft het probleem niet. Mijn andere 450 heeft het heel mild.

Daar heb je wel een puntje,.. ;) Wat raggen betreft heb je wel gelijk. Ik ben niet de beste in precisie vliegen. Sterker nog ik zou willen dat ik wat nauwkeuriger kon vliegen. Maar dat krijg je als je niet vanaf het begin gaat lessen, en op eigen houtje aan de gang gaat.

Dat komt ook een beetje door hoe de clubs hier in de omgeving mij nou niet echt de overtuiging gaven dat je erg welkom bent met je goedkope China shit,.. :mad:

Pffff, opeens werd de ruimte even erg klein voor m'n gevoel. Maar goed. We raken off topic. Moet in het beslommeringen topic ;)

Nou ik vond je met die MQX aardig te keer trekken daar in die hal,.. :D

:ontopic:

Ik ga morgen het HK beestje even uitlaten, en kijken of er ook dat effect in zit als je langzaam gaat draaien. Hij vliegt nu ook met de DX6i i.p.v de 9X, en ik moet het nog allemaal uittesten, en afstellen voor die zender. Ik heb wel gehoverd, maar nog niet echt gevlogen.

Hoe kleiner de heli, hoe erger dit probleem word.

Op mijn 200 is er een bounce van 90 graden, zonder delay instelling,
( Futaba GY520 en Spartan Quark is de delay in te stellen via de computer )

Een goede delay instelling is wat nodig is, volgens de handleiding van de GY520,
zoek maar eens op "bounce" erin.

Helaas is de hk401b niet zo goed als een quark of GY520, anders waren ze overbodig natuurlijk.

De HK401B geeft aan dat bij een digitale tailservo de delay op 0 moet. Ik heb inmiddels de GA-250 gyro erop en inderdaad zit er naast de manual een extra toevoeging hoe de bounce eruit gehaald kan worden d.w.v. delay settings. Dus zodra het weer meezit ga ik buiten aan de slag.

Delay staat op 0 zoals dat zou moeten bij een digitale servo.. Althans bij de 401B. Maar is het normaal wat je ziet in het filmpje of is mijn probleem omschrijving normaal. Het filmpje is namelijk een voorbeeld hoe het gaat als je snelle bewegingen geeft. Dat gaat goed. Het gaat om de trage bewegingen. Dan stuiterd hij terug..

Ik gebruik dezelfde gyro op meerdere heli's met verschillende staartservo's en ik ken dit probleem niet.
Die gyro's doen het best aardig hoor. Ik heb er nog geen 3D mee gevlogen, maar gewoon een beetje rond vliegen gaat prima.
Wel heb ik 1 exemplaar die niet af te stellen is. Krijg 'm niet goed. Zal wel defekt zijn. Wellicht heb jij ook een zo'n misbaksel.
Voor 10 Euro heb je een andere. Zou ik zeker proberen.
Sukses!
Freek

Back