HK450 voor beginner

hallo,

ik zou me even voor stellen ik ben Jeroen ben 16 jaar en zit al tijd mee te kijken in dit forum deel.
ik heb altijd met nitro auto's gereden, maar die heb ik moeten verkopen door school.
nu is dit voor bij en wil ik graag beginnen met het heli vliegen.
ik zag eerst de KDS450 dit was mijn eerste keus maar toen kwam ik het draadje tegen van de HK450.
ik ben begonnen met lezen en toto mijn verbazing beviel hij heel goed bij de beginnelingen.
nu ben ik zover dat ik een HK450 wil gaan bestellen dit omdat het mijn eerste heli is en ik zeker wel een paar keer zou crashen.
ik kwam ook een lijst tegen met de onderdelen die je nodig hebt.
deze was niet meer compleet dus heb ik wat dingen moeten veranderen.
als jullie suggesties hebben wat anders moet hoor ik het graag.
ik zit alleen nog tetwijfelen over de staart servo daar zit nu een HXT900 maar ik heb gelezen dat je daar beter een andere neer moet zetten maar welke?
dit is mijn lijst:
1x EC3x10 - EC3 plugs (10pairs/set)
4x HXT900 - HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
1x KA400H - KD KA400H 3500kv brushles Heli Motor
This item is on backorder*
1x Z22003S-25 - ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C
1x TGY-3 - Turnigy 2S 3S Balance Charger. Direct 110/240v Input
1x TGY-30A - Turnigy 30A BRUSHED ESC
1x GR302-AD - Telebee Head Lock & Standard Gyro (Digital/Analog)
en natuurlijk de HK450 zelf ik heb nu nog gekozen voor de plastic versie.
wil later naar een crash bij voor beeld de alu versie kopen.
nu heb ik ook nog een vraag voor een zender ik zag er 1 staan op hobbycity.com namelijk dezen
HK6x-M2 - HK-6X 2.4Ghz 6ch w/ 5 Model Memory TX & RX (Mode 2)
is deze geschikt voor een HK450?
en ook nog een oproep zijn er heli vliegers in de stad groningen die mij de basis dingen willen leren van het heli vliegen.
de meeste clubs hier in groningen zijn ver weg.

Met vriendelijk groet,
Jeroen

He Jeroen,

Zelf ben ik ook aan het kijken naar een HK450. Alhoewel dat ik eventueel ook twijfel om een HK500GT te kopen. (zie http://www.modelbouwforum.nl/threads/450-500-voor-beginner.100751)

Je setup is blijkbaar de meest voorkomende setup. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hetgeen ik al veel gelezen heb is dat het een prima setup is voor zeeer weinig geld.

Ik ga deze topic ook zeker volgen!

Ben al aan het oefenen met de simulator?

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Jeroen
over deze heli de hk 450 bestaat al een zeer uitgebreide topik
daar de meeste info staat.ik zal er zeker even ook door lezen.onder Heli-Pilot's Mess en dan bij Namaak T-rex 450 voor 35 dollar?? .
veel pezier met je nieuw hobby.

Laatst bewerkt:
@tadango,
bedankt ik heb het veranderd.
ik zag dat u (jij) ook in groningen woont, woon jij in de stad zelf of er buiten?

@Pierre,
ja dat topic heb ik al door gelezen daarom heb ik ook voor de HK450 gekozen.

@thefullmooner,
ja ik zag ook al dat de 500 er was maar ik ga toch voor de 450.
ik hb nog geen sim deze schaf ik straks aan volgende week denk ik.

maar is de zender voldoende nu voor mij.
maar voor wijnig geld heb je een mooie heli.
voor maar 152 euro incl. verzend kosten nu maar hopen dat de douane hem niet te pakken krijgt.

Ik woon in de stad zelf, in beijum. Mocht je een keer hulp nodig hebben dan weet je me te vinden ;)

Dat doe ik graag hoor :) Als de zender eenvoudig op mode 1 te zetten is (zo vlieg ik) is dat geen enkel probleem.

ik weet niet als de zender naar mode1 kan het is een mode2 zender die ik wil gaan bestellen.
ik heb mode 2 gekozen omdat ik dacht dat bijna iedereen daarmee vloog

Voor heli's wel. Vliegtuigen vliegen we hier op mode 1. Zo vlieg ik ook heli nu.

Eerste maar eens bouwen dan komt de rest later wel :)

nog even een heel ander vraagje.
hoe zit de betaling in elkaar?
op welke manieren gaat de betaling naar china het snelst.
en ik heb niks over de zender gehoord dus neem ik aan dat de4ze geschikt is voor een beginner.

groetjes jeroen

oke de esc is veranderd.
is er ook een andere manier van betalen wat snel gaat .
ik heb namelijk geen paypal acount en mijn ouders zouden dan ik dat niet kan met mijn rekening.
ik heb nu nog een jeugdrekening omdat ik 16 ben.

niets sneller dan paypal volgens mij. ik weet dat western-union ook gaat, maar daar ken ik niets van.

iedereen kan een paypal account openen. Je hebt tegenwoordig geen creditcard meer nodig. je kan ook van je bankrekening een overschrijving maken naar je paypal account. duurt wel enkele dagen.

onlangs via HobbyKing een bestelling gedaan en betaald via PayPall en het was binnen de 10min inorde!

De zender ken ik zelf niet en heb daar ook geen ervaring mee...
Ik heb een Dx6i en heb daar al vele goei reviews over gelezen..

Je zal dan wel vaker bestellinkjes gaan doen via Hobby King, dus zou ik snel pay-pal aan je rekening koppelen, of dat van je ouders. Zo gepiept en is veilig ;)

Back