HK450GT PRO bouwproject - vragen

• Topicstarter Topicstarter Davy79
  • Startdatum Startdatum
D

Davy79

Guest
Hallo,

Nieuw op het forum en beginner in het helivliegen en ik heb een vraagje (later waarschijnlijk meer) omtrend het opbouwen van een HK450GT PRO

Weet er iemand een goede staartservo die op dit PRO frame past?
de uitsparing waar deze geplaatst wordt is 17 bij 37mm en ik kan maar geen servo vinden die daar mooi in past...

mvgr.
Davy

is dit een clone versie van een trex450pro? met torquetube. hier past ook een KDS-N590 in deze is een stuk goedkoper dan de ds520

persoonlijk zou ik dan toch voor de Align gaan.. voor die 5 euro verschil...
is e standaard product dat later bij verkoop makkelijker buiten zal gaan wegens meer bekend... Mensen willen e gekend product zien bij verkoop, hoe bekender hoe "beter"

no offence, maar KDS is in mijn ogen tja...

dan koop je toch ook een align inplaats van een HK;)
je bent net zo duuruit door alles los te moeten kopen, of een complete combo te nemen.

ik zou als beginner niet meer nieuw kopen, gewoon 2de hands kopen vr e prikje, maar wel alles goed laten controleren door e ervaren piloot.
Uiteindelijk heb je toch iemand nodig om zowel oud als nieuw CORRECT af te stellen en na te zien
het (nieuw) materiaal gaat bij elke beginner toch tegen de grond..
dus waarom nieuw kopen?
als beginner zouk ook geen 450 kopen, wel e 500 (gt), veel stabieler en minder nerveus....

Ik zou als beginner sowieso geen HK kopen...... geen handleiding, geen verdere info... en de vraag of het goed/betrouwbaar vliegt is er ook nog..

@ketnet, een 500 voor iemand die nog nooit gevlogen heeft..??? staat in het algemeen draadje nog een leuk topic over.

een 450 is ideaal om te leren vliegen. Zeker als je ter ondersteuning een goede sim er bij hebt .

Een 500 voor een beginner lijkt me idd geen goed idee en dan al zeker geen HK 500 die al meteen een hoop upgrades nodig heeft of fatsoenlijk te kunnen laten vliegen.

Anko zei:
Ik zou als beginner sowieso geen HK kopen...... geen handleiding, geen verdere info... en de vraag of het goed/betrouwbaar vliegt is er ook nog..

Ik heb als beginner nu een HK450 in bestelling staan. Om deze te kunnen bouwen heb ik handleidingen gelezen van CopterX, Align, Digitale zenders en een boek gekocht over onderhoud en afstellen van collective pitch heli's. Daarnaast heb je finless bob met filmpjes over alle dingen die je moet kunnen/weten.

Op die manier denk ik dat je na 2 maanden veel lezen en onderzoek wel aan een HK kan beginnen. Of het voor mij echt werkt moet natuurlijk nog blijken, maar ik heb er vertrouwen in.

Om eerlijk te zijn had ik wel een align gekocht als mijn budget toereikend was... HK (450Gt) is hopelijk goed alternatief.

Een 500 voor een beginner lijkt me idd geen goed idee /QUOTE]

waarom vind jij e 500 geen goede beginner?
is wat groter en stabieler, minder nerveus...
450 is natuurlijk nog goedkoper in parts, en veel 2dehands beschikbaar

denk dat je ook langer vliegt met e 500 dan 450 (in jaren hé)

denk dat je ook langer vliegt met e 500 dan 450 (in jaren hé)

Ja heb je een goed punt mee, maar een 500 is nogal intimiderend in het begin voor een starter. Heb je goede begeleiding erbij zou ik zeggen ja, maar als je in je uppie aan de gang gaat (wat ik hier nog al eens lees) is een 450 toch wat handelbaarder , en mits goed opgebouwd en afgesteld ook erg stabiel en zeker goed om de basis te leren.

Verder zo te lezen pakt Frett het ook goed aan, eerst jezelf goed inlezen, ook de video's van Finless erbij, dan kom je al een heel eind.

Jammer genoeg lees je hier regelmatig de verhalen van mensen die zonder enige kennis zomaar in het diepe springen met een rtf set of net wat dan ook en de heli tijdens de eerste vlucht na 5sec prakken en hier met de gebruikelijke (stomme) vragen komen.

wat research doen en ik noem het altijd het Willen weten hoe het allemaal werkt. Heli vliegen is een tak van modelbouw die toch wel iets meer van je vereist als de andere vormen, of heb ik het nu mis????

persoonlijk was ik banger van de nog hogere headspeed en fragiliteit van de 450 dan de 500...
Nu zoals je zegt, je willen informeren, simmen, voorbereiden, hulp zoeken etc is het beste begin!

En ik ben er helemaal meer akkoord dat Heli wel de meest complexe tak is van modelbouw... zowel voor vliegen als opbouw...

Back