Hier een bouwverslagje van een ouwe rot die ook es wat moderrens wil vliegen.
Zoals te lezen valt in een ander topic ben ik bezig met een 5-blads Hughes te ontwikkelen uit een oud Heim mechaniek. Nou is FBL (multiblade) vliegen best wel even wennen dus dacht ik dan bouw ik toch een trainertje met een FBL kop, als het dan goed fout gaat dan loopt het in de honderdjes en niet meteen in de duizenden euro's. Mijn oude getrouwe Eco8 bleek daar niet zo voor aanbevolen (alhoewel het wel kan) vanwege zijn flexi-frame. Mijn maatje Han vliegt een HK500GT, da's eigenlijk best een heel leuke heli en toen ik samen met hem een 2-tal ongebruikte HK heli's kon kopen ben ik ervoor gegaan.
Het is een HK500CMT geworden die nog een beetje is ge-upgraded.
Het is een hele klus om het Chinese ding goed in elkaar gezet te krijgen maar daarvoor heet het dan ook modelBOUWEN nietwaar? Hij heeft nu een carbon tailboom en alle assen en tandwielen zijn nu van Align. Dit was niet perse nodig maar vooral de assen vind ik maar zeer matig (ruw en zacht materiaal) in vergelijking met de Align parts.
Hier zien we het ding in opbouw en je ziet ook meteen waarom ik er zo gek op ben.... Carbon is MOOOI!
Zoals te lezen valt in een ander topic ben ik bezig met een 5-blads Hughes te ontwikkelen uit een oud Heim mechaniek. Nou is FBL (multiblade) vliegen best wel even wennen dus dacht ik dan bouw ik toch een trainertje met een FBL kop, als het dan goed fout gaat dan loopt het in de honderdjes en niet meteen in de duizenden euro's. Mijn oude getrouwe Eco8 bleek daar niet zo voor aanbevolen (alhoewel het wel kan) vanwege zijn flexi-frame. Mijn maatje Han vliegt een HK500GT, da's eigenlijk best een heel leuke heli en toen ik samen met hem een 2-tal ongebruikte HK heli's kon kopen ben ik ervoor gegaan.
Het is een HK500CMT geworden die nog een beetje is ge-upgraded.
Het is een hele klus om het Chinese ding goed in elkaar gezet te krijgen maar daarvoor heet het dan ook modelBOUWEN nietwaar? Hij heeft nu een carbon tailboom en alle assen en tandwielen zijn nu van Align. Dit was niet perse nodig maar vooral de assen vind ik maar zeer matig (ruw en zacht materiaal) in vergelijking met de Align parts.

Hier zien we het ding in opbouw en je ziet ook meteen waarom ik er zo gek op ben.... Carbon is MOOOI!
Laatst bewerkt: