HK500GT Bouwverslag!

Hallo iedereen!

Aangezien vandaag mijn HK500GT binnenkwam maak ik er maar gelijk een bouwverslagje van waar andere misschien ook van kunnen leren..

Na een aardig tijdje met de Belt CPX geoefend te hebben was het tijd voor wat groters. Moet wel zeggen dat het van 450 naar 500 wel een groot verschil is, de Belt valt in het niets met de HK500GT!

Nu weet ik, dat er niet heel veel positieve reacties zijn over de kwaliteit van het spul, ik wil dit ook langzaamaan upgraden naar Align kwaliteit. Overigens ga ik de main gear wel direct vervangen, het onderste tandwiel heeft een slag van weet ik hoeveel.

Ook alle boutjes losgehaalt en vastgezet met locktite, toch vind ik de boutjes niet van hele erge slechte kwaliteit, ze passen aardig goed in de imbussleutel en draaien aardig strak aan!

De rotorkop:

DSC_0392.jpg


Het mainframe:

DSC_0394.jpg


Lekker knutselen:

DSC_0395.jpg


Vergelijking in grootte met een Belt CPX ( Geld ook voor V2, en de gewone belt )

DSC_0396.jpg


Echt mooi spul dat CNC....

DSC_0398.jpg


Tail servo (Geen idee of dit kwaliteit is, volgens RC-Addict wel)

DSC_0399.jpg


Turnigy motortje:

DSC_0400.jpg


ESC HK 70/80A:

DSC_0403.jpg


Goedkope gyro, die ik nog moet modden:

DSC_0405.jpg


Turnigy swashplate servo's:

DSC_0406.jpg


Accu's ben ik nog niet over uit, ik heb nog 3 tal accu's van mijn esky liggen ( 3S, 2800MAH, 11,1V -> Kan ik deze 2x gebruiken? )

Hoop hem van de week af te hebben en zaterdag de maiden te doen!

Binnenkort meer!:D
 
Zeer mooie heli man :D
Ik ben zelf aan het wachten op mijn HK450GT (ligt nu op afdeling inklaring ...)
Is het een beetje leuke kwaliteit voor een beginner? (als je naar de 500 kijkt)
En was die 500 nou nog een beetje betaalbaar met de spulletjes die jij hebt ?:rolleyes:
 
Zeer mooie heli man :D
Ik ben zelf aan het wachten op mijn HK450GT (ligt nu op afdeling inklaring ...)
Is het een beetje leuke kwaliteit voor een beginner? (als je naar de 500 kijkt)
En was die 500 nou nog een beetje betaalbaar met de spulletjes die jij hebt ?:rolleyes:

Dankje, ben er zeer content mee!:D

De HK450GT verschilt niet veel van de 500 behalve de size.
Zelf ben ik bijna van beginner af, maar kwaliteit vind ik niet slecht, voor wat andere mensen op dit forum zeggen. De imbusboutjes kun je gewoon goed aandraaien, en vastzetten met locktite. Wel zaten ze los toen ik dit setje kreeg, maar dat had ook een reden -> Locktiten:D

Dit setje was compleet 260,-
 
Ik ben samen met maatje Han de trotse bezitter van een HK500 en dat bevalt ons heel erg goed. We vliegen er heel vaak mee (sport, geen 3D)zonder noemenswaardige problemen. wij zijn dus zeker positief over deze heli's.
Je bent goed bezig als ik het zo bekijk, dat maingear kan idd een slag hebben, dat hebben ze niet allemaal maar ook ik heb inmiddels Align maingears.

Alles locktiten met blauwe locktite, lagers voorzien van spaarzaam vet en goed je verstand en de manual gebruiken dan kom je een heel eind. Als je vragen hebt dan kom je maar.

grt, Marco.
 
Die accu`s kun je niet gebruiken, dat wordt te zwaar.
Leuke heli hoor ! ik heb er ook eentje opgebouwt maar voor de maiden verkocht. De kwaliteit viel mij erg mee, als je alles zorgvuldig nakijkt en met grote zorg opbouwt heb je er een leuke heli aan.
Ik had er een originele gfk kap bijgekocht, hij lijkt dan net echt :wink:
 
Ik dacht dat 6S 3000~3300 wel de norm was voor de Trex500, dan moet 6S 2800 toch goed kunnen?
Gebruik zelf 6S 2700 op de protos (lichte 500size heli)
 
Ik ben samen met maatje Han de trotse bezitter van een HK500 en dat bevalt ons heel erg goed. We vliegen er heel vaak mee (sport, geen 3D)zonder noemenswaardige problemen. wij zijn dus zeker positief over deze heli's.
Je bent goed bezig als ik het zo bekijk, dat maingear kan idd een slag hebben, dat hebben ze niet allemaal maar ook ik heb inmiddels Align maingears.

Alles locktiten met blauwe locktite, lagers voorzien van spaarzaam vet en goed je verstand en de manual gebruiken dan kom je een heel eind. Als je vragen hebt dan kom je maar.

grt, Marco.

Jep alles is eerst losgehaalt en daarna vastgezet met locktite. Niet teveel niet te weinig :)

Vanavond de elektronica monteren en verder afbouwen.

Morgen komen de gouden connectors voor de verbinding motor -> ESC. En de nieuwe main EN rotorgear met lagers komen binnen. Origineel van Align. Die er gelijk op en misschien wel de maiden maken!! :banana:
 
Net weer verder geweest met de elektronica, en stuit ik op een probleempje waar ik hulp bij nodig heb.

Het gaat om beide zijdeservo's ( Linker en rechter swashplate servo )

Ik heb deze nu zo bevestigt:

DSC_0413.jpg


De servo rod zit achter het X kruisje wat op de servo zit. Dit heb ik bewust gedaan zodat de rod recht staat, monteer ik hem aan de andere kant staat hij redelijk schuin. ( Maar of dit erg is, weet ik niet )

AKA Zo dus:

DSC_0414.jpg


Wat er nu dus gebeurd, is dat de servo niet zijn gehele slag kan maken:

DSC_0417.jpg


Maar de swashplate gaat wel erg schuin ( of hij ver genoeg gaat weet ik niet )

Wat is verstandiger, de rods aan de buitenkant van het X kruisje monteren, of gaat dit lukken zo?

Nog een familiefototje:
DSC_0407.jpg
 
Mooi dat de kwaliteit naar wens is :)
En ik moet ook zeggen dat ik €260,- best wel een schappelijk prijsje vind voor zo'n 500, want hij ziet er verder zeker goed uit.
Is die prijs incl. nieuwe maingear enz?

Misschien ooit leuk als opvolger van de 450.
Maarja, eerst daar maar eens mee beginnen :rolleyes:
 
Mooi dat de kwaliteit naar wens is :)
En ik moet ook zeggen dat ik €260,- best wel een schappelijk prijsje vind voor zo'n 500, want hij ziet er verder zeker goed uit.
Is die prijs incl. nieuwe maingear enz?

Misschien ooit leuk als opvolger van de 450.
Maarja, eerst daar maar eens mee beginnen :rolleyes:

Nee, 260,- helemaal voor alleen de HK helicopter, elektromotor, ESC, alle behorende servo's, gyro. Eigenlijk een complete kit alleen ontvanger erin en vliegen maar.

Maar in mijn mening is dat niet zo, want je moet wel goed opletten hoe je het monteerd, en wat.

Net zoals het maingear, dat kan gewoon niet met zon enorme slag erin..
Deze komtmorgen van align binnen en ga ik er gelijk opschroeven!

De eerste maiden word gefilmt en post ik hier dus blijf volgen!:D
 
dus blijf volgen!:D

Doen we!

Inderdaad te gekke prijzen, Zat zelf aan 75 Euro (hoe kan ik met de goedkoopste rommel een vliegende 450 Heli maken)

SAmen met mijn vriend ( die al jaren thuis is in de heliscene) gaan we hem binnenkort zijn maiden geven als de Aurora 9 binnen is, we zien wel. Volgens hem moet het gewoon vliegen

Stevo
 
Laatst bewerkt:
Doen we!

Inderdaad te gekke prijzen, Zat zelf aan 75 Euro (hoe kan ik met de goedkoopste rommel een vliegende 450 Heli maken)

SAmen met mijn vriend ( die al jaren thuis is in de heliscene) gaan we hem binnenkort zijn maiden geven als de Aurora 9 binnen is, we zien wel. Volgens hem moet het gewoon vliegen

Stevo

Tja of het gewoon vliegt weet ik nog niet, hijs nog niet klaar. Hij moet wel veilig zijn verder haha.

Ben er overigens achter met de servo armpjes. Nutcaze doet precies hetzelfde met zijn servo armen, de rods aan de binnenkant. Dit maakt dus niets uit!
 
Ben er overigens achter met de servo armpjes. Nutcaze doet precies hetzelfde met zijn servo armen, de rods aan de binnenkant. Dit maakt dus niets uit!

Staat ook zo in de HK manual zoals je het gedaan hebt en ik ook;)

Nu is het normaal aan Bruteforce om het tegendeel te gaan zeggen ivb met zijn HK450 4blads draadje:D

Stevo
 
Staat ook zo in de HK manual zoals je het gedaan hebt en ik ook;)

Nu is het normaal aan Bruteforce om het tegendeel te gaan zeggen ivb met zijn HK450 4blads draadje:D

Stevo

Haha ik ben er klaar voor.......;)

Morgen ga ik foto's plaatsen van een duidelijk verschil van de maingears.
 
Ikke nie begraip of jij misschien niet... de balls zitten zowel bij mijn 450 als 500 aan de binnenzijde van de armen want dat geeft idd een mooie rechte link. Als je nog even de 450 foto's erbij haalt dan bedoelde ik dat alle armpjes hetzelfde moeten zijn qua plaats van de kogel op de armpjes ("gaatjes tellen") en dat was bij de 450 zeker niet goed.

Staat ook zo in de HK manual zoals je het gedaan hebt en ik ook;)

Nu is het normaal aan Bruteforce om het tegendeel te gaan zeggen ivb met zijn HK450 4blads draadje:D

Stevo
 
Bedankt voor de bevestiging bruteforce, vanochtend twijfelde ik nog heeeel eventjes. Maar als ik ze aan de buitenzijde doe, kan de canopy er geeneens op. Dus aan de binnenkant moet haast wel.

Postbode opschieten!!!!!!!!! Ik wil me main gear!!!:p:p:p
 
Dom gevalletje:

Was net lekker bezig met rondvliegen met de Belt CPX. Ik denk, ga een stukje hoger, zie ik de gyro ( O.O ) loskomen, heli was total out of control gelijk..

Ik had hem vastgezet met dubbelzijdige tape welke ik ook wou gebruiken voor de HK500. Maar dit gaat nu dus zeker niet meer door :-P Wie heeft een tip om de gyro goed vast te zetten?
 
goeie dubbelzijdige tape :)

Serieus, gewoon dubbelzijdige schuimtape van 1mm dik. hebben ze bij alle bouwmarkten en hobby zaken
Zoiets als dit
2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dom gevalletje:

Was net lekker bezig met rondvliegen met de Belt CPX. Ik denk, ga een stukje hoger, zie ik de gyro ( O.O ) loskomen, heli was total out of control gelijk..

Ik had hem vastgezet met dubbelzijdige tape welke ik ook wou gebruiken voor de HK500. Maar dit gaat nu dus zeker niet meer door :-P Wie heeft een tip om de gyro goed vast te zetten?


Kijk ook eens op mijn draadje over het opbouwen van mijn HK500GT! Hier staan vast ook tips in die je kunt gebruiken.

overstap-van-coax-naar-hk500gt

Suc6!

Grt Han
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top