HK500GT Bouwverslag!

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Cannonballs, 31 aug 2011.

  1. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Ja dat is het zeker, voor die kleine 450 van mij veel te groot, maar wel erg leuk altijd. Vooral om die grote helies zo te keer zien gaan! Helaas vlieg ik tegenwoordig bijna alleen maar alleen.

    Mooi ding! Nog nooit in het echt gezien. Zie hem dus vast nog wel een keer?:p
     
  2. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ja we kunnen vast wel een keer doordeweeks op een avond of ergens int weekend afspreken denk ik?
     
  3. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Ja is prima! Als je een keer een voorstel hebt hoor ik het en andersom ok?:)
     
  4. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    :DDoen we!
     
  5. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Er zijn ondertussen weer wat upgrades onderweg voor de HK500;

    Mainblades:

    [​IMG]

    Paddles: ( Waarom? Ik kreeg commentaar van een mede-forummer dat degene die nu op mijn HK zitten, te klein zijn? Of kleiner als origineel. )

    [​IMG]



    Metal tail holder: ( Dat betekent dat de complete tail metal is )

    [​IMG]


    - Featheringshaft ( Je weet maar nooit :p )
    - Tail rotor blades ( Onbalans in de huidige.. En veel ook! )

    Hoop het spulletje morgen binnen te hebben en gevlogen te hebben!:banana:
     
  6. et1961

    et1961

    Lid geworden:
    2 sep 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    MIDDELBURG

    Waarom zijn de originele paddels te klein? De originele zien er een stuk professioneler uit. Ze zijn idd iets kleiner, betekend dit dat je hierdoor ook grotere stuurbewegingen moet maken tov. dezelfde heli die met de grotere paddle blades uitgerust is? Of zijn er nog meer zaken waar ik bij het gebruik van de originele paddle blades rekening mee moet houden.

    Ben nog een beginner en vlieg zeker nog geen 3D!
     
  7. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    De originele ALIGN paddles zijn iets groter, ik denk zelf dat hij er iets stabieler van gaat worden, maar nogmaals, ik heb de paddles puur bestelt om te ervaren wat er het verschil van is, snapje?

    Heeft eigenlijk niets te maken verder met grootte ofzo, wil gewoon weten wat HK er nou anders aan gedaan heeft:D
     
  8. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Mooi, je blijft toch altijd bezig met upgraden/vervangen he!

    Zag ik nu dat je had geboden op een raptor???
     
  9. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Haha ja inderdaad, vind het gewoon een mooie helicopter dus verdient wat:p

    Ja was ermee bezig - maar heb het maar even gelaten voor wat het is, heb er al 3 dus even rustig aan :p

    Waneer gaan we weer rammen?! ( Niet a.s weekend maar erna? )
     
  10. et1961

    et1961

    Lid geworden:
    2 sep 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    MIDDELBURG
    Zou wel willen weten of de grotere paddels ook stabieler vliegen. Zeker voor een beginner is dat wel handig.

    Het lijkt mij wel dat grotere paddels directer sturen, omdat de kracht gelijk is aan oppervlakte maal druk, als de oppervlakte toeneemt dan zal ook de kracht toenemen waardoor je heli directer reageert.

    Misschien zijn kleine paddels dan toch handiger voor een beginner die moet leren vliegen...

    Iemand die ons dit kan vertellen, of moet ik ook eens grotere op schroeven?
     
  11. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Zo, flink aan het upgraden zeg! Hoeveel ben je in totaal voor die upgrades kwijt geweest dan? Ook nog een raptor erbij. Toe maar! Je hebt nooit genoeg heli's haha!
     
  12. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik ga het je binnenkort verklaren..;)


    Het lijstje van hierboven was 90e, dus:

    - Align Rotorbladen
    - Align staartbladen
    - Align metal tail blade holder
    - Align Paddles
    - Align Featheringshaft

    Nee die raptor heb ik uiteindlijk niet gedaan, heb namelijk al 3 heli's staan nu haha.:D
     
  13. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    hoe ZWAARDER de paddles, hoe stabieler (trager op cyclic)
    hoe lichter hoe sneller, voor bvb de raptor had ik 12 grams, was heel wat anders dan de originele 22 gram!
     
  14. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Klopt.
    Meer gewicht (eventueel met losse gewichtjes) geeft meer stabiliteit.
    Licht en veel oppervlak, geeft snelheid in de cyclic (Sport / 3D)
    Het is al bijna een Trex500 geworden zie ik!! ;)
     
  15. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Misschien dat ik wel een bod op die raptor doe :p
     
  16. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Gaan we samen nitro vliegen??:D

    Hoop morgenavond de caliber weer is de lucht in te drukken...
     
  17. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Misschien wel, kan nu ook een trex500 overkopen van een forumlid. Lastig lastig lastig!
     
  18. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Tijdje niets van me gehoord, komt ook omdat ik druk ben met de Caliber 30..

    Het ging over de paddles, en de discussie hierover.

    Wat ik het verschil vind tussen de HK paddles, en de Align paddles:

    Ik heb dit getest door eerst met de HK paddles te gaan vliegen, en daarna direct met de Align one's. Wat ik voornamelijk het verschil vind is dat hij stabieler reageert op mijn stick inputs, hij's ook wat feller geworden, voelt wat logger aan zeg maar.

    Het verschil tussen de 2 paddles heb ik ook gefotografeerd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Is dus inderdaad niet veel groter dan de HK paddles..

    Heb nog wat foto's van de HK met nieuwe upgrades en samen met zijn grote broer de Caliber 30!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dat was het wel weer voor even! Ben nog bezig met de Caliber dus zal niet zo heel veel aan het upgraden zijn nog aan de HK haha..
     
  19. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    Die Caliber, met een compleet zwarte kap?
    Is wss heel moeilijk te zien naar orientatie toe???
     
  20. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Nee eigenlijk niet? Kijk jij nooit naar de staart dan?:p
     

Deel Deze Pagina