Hk500gt TT met foto's

zo nu is bijna alles besteld.
behalve de hk500gt en de regelaar, want die zijn namelijk in backorder :bad-words: :sniper:
ja ik de hk401b was ook in backorder maar die ik van een vliegmaat over gekocht.
nu maar wachten en wachten en uhhh wachten...
ik hoop dat die lui van de duane niet moeilijk gaan doen:bad-words:
als de hk500gt weer op vooraad is en ik heb hem dan begint het bouw verslag pas echt.

Welke HK heb je gekocht? Toe vallig degene die al helemaal geupgrade is? De Hk500 gt CMT ofzoiets? Als dat niet zo is zal je nog een setjes metalen mix armen bij moeten bestellen anders valt er niet mee te vliegen. Dan hebben de blade grips gewoon mm’s speling omdat de mix armen zo zacht waren als peperkoek.
Ik heb zelf ook een hk 500gt, met mix armen van een trex 500, feathering shaft van align en alu tail rotor en nu ook gy520 ipv van 401b.
Die gyro was niet echt denderend, hij had nog al wat last van driften. Ook na een modificatie was het iets beter maar de staart bleef iets driften.

Op zich is het best een leuke heli voor het geld. Alleen je moet niet verwachten dat het de kwaliteit in de buurt komt van trex 500.

ik ben van plan de gt te nemen.
goede tip dan bestel ik die er dan ook direct bij al ik de heli ga bestellen.
was je 401 wel goed afgesteld dan?
ik heb met de 401 nog nooit last gehad van drift.
en veel verwacht ik er ook niet van, de 450 bevalt me goed lekkere rag bak is dat.
ik wou de 500 gewoon is proberen bevalt die niet gaat hij weer weg.
denk wel dat de 500 me bevalt :P

Negativiteit omtrent HK500GT in de ban!!

Ik wil graag even reageren op de toch vaak nogal negativiteit rondom de HK500gt heli. Ik ben zelf een beginnend heli vlieger (hoveraar) en heb mijn ervaringen in een draadje op dit forum gezet (overstap-van-coax-naar-hk500gt). Ik heb via dit forum een oproep gedaan naar hulp bij het inregelen en afregelen van deze heli en zender en kreeg hulp van mede forumlid Bruteforce. Ook hij was sceptisch over de heli's die uit HongKong kwamen. Zijn deze wel van een goede kwaliteit etc. etc. Alleen maar vooroordelen dus! Bruteforce heeft met eigen ogen en eigen vingers aan de knuppels kunnen ervaren hoe die HK500gt vliegt. Zijn reactie in 5 woorden: Wat een geweldig stukje techniek! Hij is nu zo enthousiast geworden dat hij er ook een heeft besteld.
In mijn draadje heb ik precies beschreven wat ik allemaal veranderd heb, maar ik kan mededelen dat ik niet de ervaring heb met slechte mixer armen torderende rotorbladen etc. etc.
Het probleem is in deze dat mensen zich alleen laten leiden door de prijs. Je kunt natuurlijk bij de aanschaf van een middenklasser (bv. volkswagen)geen kwaliteit verwachten van een topklasser (bv. RollsRoyce). Je moet bij de aanschaf jezelf altijd eerst afvragen, wat wil ik er mee doen en welke kwaliteit hoort daar bij en wat wil/kan ik ervoor uitgeven. Natuurlijk zal een Trex 500 misschien wel sterker/beter zijn dan een HK500gt, maar dat mag ook wel als je het prijsverschil ziet. Voor één Trex 500 kan ik misschien wel 4 HK500gt heli's opbouwen. Kortom wil je extreem 3D gaan vliegen kan ik mij voorstellen dat je voor de Trex500 kiest of misschien wel de Trex550/600. Wil je alleen maar rustig rondvliegen, zoals gebruikelijk bij schaalmodellen, dan durf ik rustig te zeggen dat een HK500gt ruimschoots aan de verwachtingen voldoet.

Iedere keer als ik gevlogen heb kom ik enthousiaster terug van het veld en natuurlijk ga ook ik een keer crashen, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik blijf iedere dag gewoon op de SIM vliegen en doe daar alles van loopings, rollen, autorotatielandingen etc. etc. maar met mijn eigen heli zit ik nog in de beginfase en hover dus nog veel.

Kijk in mijn draadje wat ik allemaal heb veranderd de afgelopen tijd en doe er je voordeel mee. Vervang alleen datgene wat echt nodig is. Ik houd mijn draadje up to date dus als ik weer wat verander naar aanleiding van mijn vliegervaringen, dan zet ik dit erbij.

Suc6
:proost:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat de HK500 je heel goed zal bevallen. Ik krijg de indruk dat we met zijn allen aardig gek gemaakt worden door mensen die een heli gebruiken voor 3D vliegen. Ik vind het een kunst op zich, daar niet van, en respect voor wie het kan hoor! Maar je vraagt dan krachten van de heli die een doorsnee rondvlieger-met-loopingkje-of-roll nooit nodig heeft. Zo denken we vaak dat we een heading hold gyro nodig hebben, maar ik vind het gewoon klote vliegen omdat de staart de romp niet goed volgt in een bocht als je niet heel precies de tail meestuurt. Een redelijk goede rate-gyro werkt dan beter. Zelfde geld voor de mega-hoge toerentallen: Die heb je voor hover en lichte rondvlucht zeker niet nodig. Een HK500 kan heel netjes met ca. 1700rpm gevlogen worden en dan is hij stabiel met wind en ook nog niet mega-gevoelig op de knuppels.

Ik heb de HK500 van Han zelf met regelmaat gevlogen en denk dat er standaard niet veel mis is aan deze heli.

Just my two cents.;)

Laatst bewerkt:
update:

het verzenden vanuit HK gaat steeds sneller kwam zonet thuis en zat er een papiertje van de tnt in de brieven bus.
er was namelijk een pakketje voor mij, jammer dat ik er niet was.
het leuke is dat ik niks hoef te betalen.
morgen gaat deze update verder wat er allemaal in zit.
ik hoop de lader ook :banana:

Nou heb het pakketje net opgehaald.
ik helemaal blij kijk ik op het pakketje zie ik dat er maar 2 dingen in zaten dus ik wist direct al dat er geen lader bij zat:mad:
maaaaarrrr... dit zat er wel in.

het pakketje kreeg ik zo
IMG_0066.jpg

was heel netjes verpakt alles.
de lipo
IMG_0067.jpg

en de staart servo
IMG_0068.jpg

hopen dat ik morgen weer een brief van tnt krijg dat er een pakketje voor mij was.
als die er niet was bel ik even naar tnt waar hij nu is.

Om ook maar eens mijn ervaringen te delen over de 500GT van HK:

Ik heb hem gevlogen met de 1800Kv motor, de door jou genoemde regelaar en swash servo's.
Erg teleurstellend is (of was) de kwaliteit van de heli. Ook om rustig mee rond te vliegen was het een gevaarlijke machine:

Speling op de tuimelschijf, bijgeleverde bladen niet vliegbaar, kwaliteit van de hoofdtandwielen erg slap, scheurende staartrotor huizen bij normaal hooveren.

Wanneer je dan ziet dat ze veel gekocht worden door beginners (begrijpelijk) vind ik dat gevaarlijk.

Door de kwaliteit van de staart ben ik al snel onderdelen van Align gaan gebruiken.
Eerst een alu staarthuis en bladhouders, daarna een torquetube omdat ik dat persoonlijk fijner vind dan een snaar. Vervolgens een volledige Align kop erop gezet omdat de originele niet goed te krijgen was. Ook Align bladen erop gezet.

Later is de heli nog de grond ingegaan door tandwielen die elkaar opgevreten hadden tijdens hooveren...

Ik hoop dan altijd maar dat ik een 'maandagmorgenmodel' heb gehad maar helaas heb ik bij een 600 bij ons op de vereniging veel van dezelfde problemen gezien.

Ik ga er vanuit dat ze bij HC ook nadenken en de kwaliteit blijven veranderen/ verbeteren. Align was in het begin ook niet alles!

De 1800 Kv motor heeft overigens inderdaad veel power maar ook veel te veel toeren voor deze heli. Ik heb de regelaar nu ver terug moeten zetten. Ik zou een 1600Kv motor nemen. Ik vlieg wel ruim 6 minuten op een 6 cellen 3000mah pack in een schaalromp.
Servo's die je benoemt en 80A Plush regelaar werken prima. Met die namaak gyro moet je geluk hebben volgens mij. De een is de ander niet qua werking en wegdrijven van de staart.

Vanaf pagina 6 zie je wat er mis gaat met onder andere het originele staarthuis:
lifeliner-3-ph-elp-500-size-traumahelicopter-6

Zo een heel verhaal maar dit zijn mijn ervaringen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha ja misschien is dat wel vragen om problemen ;-)

Ondertussen is slechts het frame nog van HK en uiteraard de motor, regelaar, en servo's zoals genoemd. Gebruik zelf een futaba 401 gyro in deze heli.

Helemaal mee eens!
Nieuwsgierig als ik ben wilde ik het wel proberen/ testen.

Maar goed de andere kant is dat er ook positieve verhalen over zijn.
Ik zou hem persoonlijk niet meer kopen tenzij de kwaliteit zoveel is verbeterd.

hallo allemaal ,ben zelf ook een weer startende beginner en volg deze lijn ,
ook een hk 500 besteld tuurlijk in backorder ,
een beetje kopieeren en wie weet krijg ik dat ding ook van de grond
gr rob

gelukkig de GT.
De gewone met plastic head wil ik niet bij staan als je die optoert :)

Moet wel kunnen vliegen maar heb altijd veel respect voor die rotorbladen moet er niet aan denken dat er 1 los komt....

De GT is wel aardig dacht ik maar denk dat de meesten elk onderdeel dat kapot gaat vervangt voor align onderdelen.

het 2e pakketje had even wat vertraging, maar is zonder probleem hier naar Groningen gekomen.
met het volgende wat er in zat.
de swach servo's
Motor
thread lock
Lader

hier een paar foto's hoe het er in zat.
IMG_0082.jpg

IMG_0081.jpg

IMG_0080.jpg

helemaa bij dat de lader er was maar nu zit er een kabel aan die je aan die voeding moet aansluiten.
na ja je snapt het al die heb ik niet.
morgen even 2 banaan plugjes ophalen en dan gaat riconl die er voor mij even op zetten.
hopelijk deze week de 500 en de esc en de andere kleine dinge bestellen.
ik ga nu niet meer de GT bestelen maar de CMT(tt) die is vandaag net uitgekomen en die is met torque-tube.
en helemaal allu dus ik denk dat ik die neem.

jeroen, welke lader heb jij besteld? .....
mijn bestelling 500gt werd geannuleerd vonden mijn visa niet goed op een of andere manier dus maar weer op nieuw bekijken die handel.

Back