Om ook maar eens mijn ervaringen te delen over de 500GT van HK:
Ik heb hem gevlogen met de 1800Kv motor, de door jou genoemde regelaar en swash servo's.
Erg teleurstellend is (of was) de kwaliteit van de heli. Ook om rustig mee rond te vliegen was het een gevaarlijke machine:
Speling op de tuimelschijf, bijgeleverde bladen niet vliegbaar, kwaliteit van de hoofdtandwielen erg slap, scheurende staartrotor huizen bij normaal hooveren.
Wanneer je dan ziet dat ze veel gekocht worden door beginners (begrijpelijk) vind ik dat gevaarlijk.
Door de kwaliteit van de staart ben ik al snel onderdelen van Align gaan gebruiken.
Eerst een alu staarthuis en bladhouders, daarna een torquetube omdat ik dat persoonlijk fijner vind dan een snaar. Vervolgens een volledige Align kop erop gezet omdat de originele niet goed te krijgen was. Ook Align bladen erop gezet.
Later is de heli nog de grond ingegaan door tandwielen die elkaar opgevreten hadden tijdens hooveren...
Ik hoop dan altijd maar dat ik een 'maandagmorgenmodel' heb gehad maar helaas heb ik bij een 600 bij ons op de vereniging veel van dezelfde problemen gezien.
Ik ga er vanuit dat ze bij HC ook nadenken en de kwaliteit blijven veranderen/ verbeteren. Align was in het begin ook niet alles!
De 1800 Kv motor heeft overigens inderdaad veel power maar ook veel te veel toeren voor deze heli. Ik heb de regelaar nu ver terug moeten zetten. Ik zou een 1600Kv motor nemen. Ik vlieg wel ruim 6 minuten op een 6 cellen 3000mah pack in een schaalromp.
Servo's die je benoemt en 80A Plush regelaar werken prima. Met die namaak gyro moet je geluk hebben volgens mij. De een is de ander niet qua werking en wegdrijven van de staart.
Vanaf pagina 6 zie je wat er mis gaat met onder andere het originele staarthuis:
lifeliner-3-ph-elp-500-size-traumahelicopter-6
Zo een heel verhaal maar dit zijn mijn ervaringen.