HK600-GT vliegt.

Sinds vandaag vliegt mijn HK600-GT dan ook echt, mede dankzij de hulp in het topic van Stefstuntpiloot. Omdat er meerdere mensen om vroegen, hierbij mijn set-up en veranderingen:

Motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Typhoon 600H Heli Motor 1100kv (600 class)
ESC: HiModel GX Seires 125A 3-7S Brushless Electric Speed Controller W/BEC Type GX-125A-BEC | HiModel
Cyclic servo's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 10kg Servo (metal gear) 55g / 10kg / .16sec
Staartservo: De HD voorganger van de HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Digital metal gear servo 60g/15.8kg/.17sec
Gyro: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing GA-250 MINI-MEMS Gyro
Accu: HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 6S1P 30C
En een 4 cellen NiMH pakje voor de ontvanger / servo's. Ik heb de BEC van de ESC heb ik niet gebruikt, ik heb de plusdraad van de ESC naar de ontvanger onderbroken.

Verder heb ik:
De hoofdas vervangen door de originele van Align, Pt.No. H60159T.
Het hoofdtandwiel vervangen door de originele van Align, Pt.No. H60019AT.
Het staarttandwiel vervangen door de originele van Align, Pt.No. H60020T.
Het staarttandwiel / tandriemwieltje vervangen door de originele van Align, Pt.No. H60178T.
De landingsgestelpoten vervangen door de originele van Align, Pt.No. H70059QAT.
De pinion tandwiel vervangen door de originele 13 tands van Align, Pt.No. H60169T.
En een setje el-cheapo witte glasvezel bladen van e-bay erop.

Het vliegt in principe goed, wat snellere servo's op de swashplate zou wel goed zijn, denk ik.

Hugo

Hallo Hogo,

Proficiat met uw eerste vlucht!
En wat vindt ge nu van de kwaliteit... tevreden?

Toevallig geen filmke?

kijk wel na als die servos niet teveel trekken, ik had die ooit op mijn gas van mijn raptor 50 en die ZOOOOOOP energie als gek!...ofwel had ik e slechte...
Veel succes verder en happy flying!

Dank voor jullie reacties. Ik kan zelf nog niet zo goed vliegen, ik hoover rond en begin nu pas mijn richtingsroer echt te gebruiken. Morgen gaat mijn instructeur ermee aan de slag, die gaat echt vliegen. Maar so far, so good. Het draait goed, stuurt goed, en gezien de investering is het een superding. Overigens hoef je de hoofdas niet door Align te vervangen voor de kwaliteit. Die van HK is goed genoeg, zo is al bewezen. Alleen was die van mij krom toen ik hem ontving. Toen ik toch Align delen ging bestellen heb ik die maar mee besteld.

Die servo's zijn inderdaad stroomvreters, maar mijn NiMH pakje schrikt daar niet van. De vluchttimer staat nu op 6 minuten, en gaat naar 8 aangezien ik in de hoofdaccu maar 1900mAh moest bijladen. 8 minuten haalt die NiMH accu zeker! Het is wel de reden dat ik de BEC niet gebruik. Als er later andere (snellere?) servo's op komen ga ik het stroomverbruik eens meten met mijn Wattsup, misschien dat ik dan de BEC van de ESC kan herstellen. Maar tot die tijd zeker niet.

Hugo

Ook even checken wat er uit je nimh pakket verdwijnt per vlucht, en wat het voltage is na een vlucht

nimh kun je leegtrekken tot erg weinig, en dan gaat je ontvanger in herstart...
En als je nimh pakket het 2 vluchten volhoud, heb jij in de derde vlucht een probleem

Mooi dat de heli vliegt, bij jou is de mainshaft dus ook krom? ik had wat trillingen in de heli die met de nieuwe paddles nog erger werd. Na de hele kop der af gehaald te hebben merkte ik dat die mainshaft krom is, en heb dus ook maar een nieuwe besteld. Hopelijk draait hij straks mooi soepel! Draait jouw heli nu ook mooi en soepel zonder schudden/trillen of wat dan ook?

Hier kan je zien wat ik bedoel met het schudden:
wYCwodGeRCA[/media] - ‪HK600 GT (Op et dak)‬‏

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er al achter de bevestiging van de paddels was niet goed waardoor er 1 wat naar boven stond en de andere wat naar beneden, dit zorgde voor een constante stuurimpulse van de flybar. Het resultaat is flink geschud. Straks de nieuwe bladen even balanceren!
De bladen zijn glasvezel blade nvan hobbymaniac

Ik heb die ESC al jaren, zit op mijn motortestbankje. Heeft alleen maar misbruik gekend... Maar doen het nog steeds goed. Wel jammer dat er geen programmer bij bestaat, maar fabrieks af staat'ie goed voor de heli. Levering is niet altijd zo snel als HK, maar goed genoeg voor mij. Mijn nieuwe motor werd de dag na bestelling bij HK verzonden, en mijn laatste bestelling bij Himodel pas na 3 dagen. Nou ja, vind ik niet zo heel belangrijk.

Wat verlaat de maiden video, ik moest hem eerst roteren want kennelijk neemt mijn telefoon alleen horizontaal op:

Ik heb inmiddels de 1100 kv motor (met 13T pinion) er weer af, en ik heb een 1400kv motor besteld. De heli draait nu max 1500 toeren, en is erg sloom. Ik kon geen groter pinion vinden, dus meer kv motor. Ook nog even aan 8S gedacht, maar dat kan officieel niet op de 1100kv motor die ik heb. Ik het filmpje zie je rond de 1.34 goed wat ik bedoel: als ik flink up geef ramt de pitch omhoog, maar het toerental zakt in elkaar. Omdat er teveel pitch is. Ik ga nu dus met meer toeren en minder pitch hoveren, waardoor hij makkelijker optoert en minder pitch nodig heeft om flink omhoog te gaan. Zelfde truc heb ik met mijn 450 gedaan, daar zit inmiddes een 12T pinion op, terwijl ik met een 10T begon.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar kijk ik inderdaad ook naar, met 10S3000 packs (2x 5S in serie). Maar ik kan zo gauw niet een 880kv motor (is dan ongeveer goed) vinden die 10S fijn vind. Plus dat ik dan nieuwe packs, motor en ESC moet kopen. Maar wie weet, ooit, later...

Hugo

nu, volgens mij zijn er heel veel mensen, die eens ze verder gaan met de 600 en beter beginnen vliegen die gewoon overstappen naar HV..
Je belast er je lipos ook veel minder mee natuurlijk door het hogere voltage,
veel succes en plezier met je 600!

Back