hk600gt first look

Dat hele 'ze komen uit de zelfde fabriek' verhaal is inderdaad waar voor sommige kloons, maar niet voor de HK series. Dat zijn geen 1:1 kloons, je kan duidelijk zien dat zowel de HK450 als de HK500 van mindere kwaliteit zijn dan een echte Align, ook verschillen sommige onderdelen. Ik heb het HK500 onderwerp op Helifreak.com gevolgd, wat een rampending was dat. Align is ook niet perfect, dat hoor je mij niet zeggen, maar voor het prijsverschil tussen de kloon en de Align zou ik toch voor de Align gaan. Verder heb ik vernomen dat de Tarot kloons (250,450 en 500, helaas nog geen 600) direct bij Align vandaan komen. Dit is door Align gedaan zodat men geen 'neppe' kloons koopt, maar toch indirect nog het Align spul. Dan alsnog vind ik het kopen van een kloon niet rendabel, die super combos van Align met elektronica zijn best scherp geprijsd. Ook als je denkt aan eventueel verkoop blijft een échte Align wat meer waard.

Dat heeft een andere reden, dit zijn fabrieken welke Align heeft "gecontracteerd" om te produceren voor hun en vervolgens heeft Align toch elders geshopped, die toko's dumpen dus hun Align orders

600GT, 450Pro & 700GT Heli's too arrive soon. 11/12/2009
Our HK-600GT all alloy/CF helicopter will be arriving at around the 10th of January. The 450Pro is based on the Align 450 Pro and will be available mid January. Also we have a 700GT helicopter in production now and the expected release date is around April 2010.
We will be introducing a new range of high performance heli motors specifically designed for our 450, 500 and 600 size heli's. Thes have an estimated release date of late February.

Ik vlieg nu al maanden rond met een HK450, met de alu rotorkop en een t-rex 450 pro tuimelschijf.
De originele tuimelschijf zat defekt in de doos vandaar die van align. Vliegt gewoon heel goed.

[media=youtube]ejIUrjv54vQ[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens de site wordt de 700 idd een electro.
Niet een conversie maar 100% electro een brandstof uitvoering er van maken wordt dus zeer lastig;)

Wat betreft kwaliteit; ik zou de eerste batch niet kopen. Ik ben geen helivlieger, maar mijn ervaring met HC is dat de eerste serie van iets, vol met problemen zit.

HC pakt dat doorgaans goed op en verbeterd het product dan elke batch. Gezien de aantallen die ze slijten, kan dat hard gaan.

Kijk bv. naar de brushless outrunners, de eerste serie was redelijk brak, magneten die eruitvielen, brakke lagers, slechte wikkelingen, enzovoort. De huidige serie SK's is beduidend beter dan de motoren van een jaar geleden.

Back