Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
DS480 tailservo die er in zitten waren samen 3x zo duur als de rest van de spullen.
Mij bij bocht uit en paniek situaties geef ik "up" en dat is bij heli's negatieve pitch.
Zo te lezen valt het allemaal nog niet mee en is het nog een heel gedoe..Ik heb in de setup nu de volgende align delen zitten: main gear, aandrijving staartrotor, tail grips, swash, flybar. Daarnaast heb ik nu de turnigy 80A plush vervangen door een castle creations ice 100A exemplaar (gasrespons en opspinnen zijn nu veel beter). Aanvankelijk had ik forse tailhunt. Na het vervangen van de esc en het verleggen van de bedrading (gyro kabels lagen te strak) is dat verdwenen.
Nadat ik ook de bedrading van de gp780 gyro in een lus gelegd heb om minder trillingen in de gyro te krijgen (had al pads + metaalplaat onder de gyro zitten) vliegt ie mooi strak.
De heli heeft er nu een half uur vliegen opzitten, waarvan ik de laatste 3 vluchten zelf heb gevlogen. Ik moet zeggen, het valt me niet tegen. Hooveren gaat redelijk, landen en starten gaat ook gecontroleerd (staart bladen neutraal zetten, rotor disk horizontaal houden, en dan de lucht in). CC log geeft aan dat 100% pitch up een piek van 1500W geeft. Nominaal zit ie op 15-20A bij hooveren (13T pinion en asymerische C bladen).
Mijn eerste vluchten deed ik bij harde wind, de 600 is dan nog verrassend stabiel. Dat viel me echt op. Mijn 450 prakte ik bij minder wind voordat ik met de ogen kon knipperen
De 600 is dus een betere trainer.
Al met al was het een heel leertraject, maar met de hulp van een ervaren clublid (Wim, bedankt) gaat 't wel lukken denk ik.
Resumerend : kosten zijn nog steeds lager (500E all in met goede servo's (Fut 9252 en ds620) ) dan een Align combo. Hij is iets zwaarder geworden dan een originele align trex 600. Hij vliegt prima, al moest ik flink wat onderdelen vervangen om zo ver te komen. Een HK600 krijg je "out of the box" niet veilig de lucht in, de swash heeft veel te veel speling, en die schijnt niet exemplarisch te zijn. De tail aftakking (as + kleine tandwiel) loopt onder belasting los. Vervang je deze onderdelen en hou je oog op de rest, dan is 't een prima kit.