Hk600gt

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door bossie800, 14 mrt 2012.

  1. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Ook de heli de lucht in gooien zonder accu aangesloten in de hoop dat je nog een auto-rotatie kan maken = maiden flight :D
     
  2. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    hallo allemaal,

    Ik heb een probleem met mijn Turnigy ubec. Als ik hem aanzet en met de sticks beweeg dan schakelt die zich soms uit en direct weer aan. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

    alvast bedankt.

    gr Frank
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Dan verbruiken de servoś teveel stroom en valt de bec / ontvanger even uit. Hoeveel A bec?
     
  4. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    Ik heb de 8-15A turnigy bec. De servo's verbruiken volgens de gegevens 400mA.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Die bec zou voldoende moeten zijn. Hoe heb je deze aangesloten op de ontvanger? Vallen de led's op de bec ook uit?
     
  6. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    De twee ontvanger stekkers heb ik in de ontvanger op kanaal 7 en 8 aangesloten. Verder heb ik een 2s 2100mah accu op de bec aangesloten. Kan het misschien verschil maken als ik hem op 5v zet i.p.v. 6v?[​IMG]
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zie daar een schakelaar, dat is dodelijk in combinatie met een heli..
    Lozen die schakelaar..

    heeft te maken met de trillingen in de heli, schakelaars vinden dat niet fijn.

    Wat doet de ubec als je ALLEEN de ontvanger erop zet?
    En dan 1 voor 1 de servo's erbij prikken, kijk wanneer het misgaat.

    Je hebt een kans dat je bec op maandag gemaakt is, en dat hij gewisseld moet worden..
     
  8. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal

    oké bedankt, ik ga er mee bezig.
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Die schakelaar is een fail on, geen probleem.
     
  10. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    Probleem met de bec is opgelost, in de handleiding staat: "although we have tried our best to reduce the electromagnetic interference caused by switching-model UBEC, it still may cause some interference to the receiver. So please install the filter far away from the UBEC's main board, and DON'T stack the filter on the main board. Please put the whole UBEC as far as possible away from the receiver."

    Het probleem bij mij was dus dat ik de filter en de ontvanger te dicht bij de UBEC geplaatst heb.

    Dan heb ik een ander probleem. De als ik de stick van de rudder beweeg dan is de stick bij de helft en de servo al op het maximum van zijn uitslag. Als ik de servo zonder gyro aansluit dan is dit niet zo, dan is de uitslag gewoon lineair met de stick. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

    m.v.g. Frank
     
  11. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    Schakelaar zojuist ook verwijdert, het lag waarschijnlijk wel aan de schakelaar. Zo ineens deed de schakelaar het niet meer. Na de schakelaar verwijdert te hebben was alles goed. Het lag dus niet aan de filter die te dicht bij de UBEC lag maar de schakelaar die slecht contact maakte.

    Bedankt, nu alleen nog de staartservo!

    gr. Frank
     
  12. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Das normaal :)

    De Gyro ziet input (jij doet stick opzij), maar de heli reageert niet (want vliegt niet) dus zal de gyro de uitslag blijven vergroten en vergroten tot het eindpunt is bereikt. Doe je stick maar eens een halve mm opzij, je zult zien dat ook dan je uitslag groter wordt en groter wordt...
     
  13. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Dan ben ik benieuwd hoe jij een heli vliegt als jouw gyro al jouw stuurinputs overruled en vergroot... ;)
     
  14. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Ben benieuwd hoe jij je gyros instelt.. t klopt wat ie zegt... Als je een gyro in hh mode input geeft tot roteren en dat kan niet omdat de heli nog op de grond staat zal die de slider naar 1 kant sturen.....
     
  15. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    Oké bedankt, maar dan heb ik nog een probleem met de gyro. Als ik hem op toer dan gaat het eerst goed maar dan ineens draait de heli als een gek in het rond. Ik ben alle functies als langs gegaan maar kom er niet uit. Waar kan dit aan liggen?
     
  16. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Correctie richting van de gyro...

    Je bent trouwens erg dom bezig als je bij een dergelijke heli dat niet controleerd en ik raad je aan om hulp te zoeken bij een club of andere helipilote...
     
  17. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    Ja dat was dus het probleem, ik had alles gecontroleerd en alles was goed maar nadat ik de servo anders had gemonteerd heb ik er niet bij nagedacht om alles te reversen. Bedankt!
     
  18. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Hmm correct en tevens juist klopt inderdaad wel... misschien moet ik weer eens met HH gaan vliegen haha :rolleyes: Een heli heeft geen HH op de gyro en de ander helemaal geen gyro ;)
     
  19. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    De heli is zo goed als af. Ik heb een nieuwe lader aangeschaft, de Hyperion 1420i. Mijn andere lader was maar 50watt en duurde toch te lang met laden. De voeding heb ik gemaakt van twee HP server voedingen. Alles mooi in een koffer gebouwd zodat alles bij elkaar zit.

    [​IMG]

    Ik ben van plan om binnenkort nog wel bij de lokale vliegclub langs te gaan, is toch wel makkelijker als er ervaren piloten zijn die kunnen helpen.

    M.V.G. Frank
     
  20. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    En? Al gevlogen?
     

Deel Deze Pagina