HK's FPV kist

Hoi,

Na mijn Easystar en Twinstar was ik nu op zoek naar iets groters en stabielers voor wat langere FPV vluchten.
Nu heb ik gezien dat HK sinds een tijdje bezig is met het ontwikkelen van (volgens hun) de ideale FPV kist.
fpvepp8.jpg

(Chinees op de foto gebruikt 'm wellicht als hang-glider ;))

Zou dit wat kunnen zijn?
Zijn nog geen reviews van, want de kist is nieuw, en het betreft hier pre-orders.

Had ook al wat onderdelen bij elkaar gezocht:
HobbyKing Online R/C Hobby Store :
Directe link naar kist:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14465

Volgens mij heeft Sven hem in bestelling.
Echter kán het zijn dat het nog een behoorlijke tijd zal duren voordat hij je kan vertellen hoe hij vloog.
Btw prima setup. ga zeker niet hoger dan 1400kv.
Ik gebruik op de Minimag een 1250 KV 70g motor met 9x6 prop. Heeft ongeveer 950 gram trust. En kan wanneer ik zuinig vlieg i.c.m. met een 3s 2200 bijna 30 minuten vliegen.

Ziet er verder prima uit:). Wel wat lomp, maar volgens mij een mooi goedkoop alternatief.

Ik heb inderdaad die kist besteld.
Het ding zou 12 oktober eindelijk een keer geleverd gaan worden, maar nog niet dus.
Ze zijn vorige week in productie gegaan, dus kan inderdaad nog wel even duren..
Alles ligt hier al kant en klaar om erin te plempen, dus hij staat zo in elkaar.

Dit is mijn setup:
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-30A 1700kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808)
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 8x4E Precision propeller
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 9Ch 40Mhz

Kwa accu moet ik nog maar zien wat erin kan, ik heb 3s 4400, 3000, en 2200 liggen.
De motor kan met die prop 900gr. thrust geven, of dat genoeg is weet ik niet.

Ik ga hem uitrusten met flaps zodat ik eventueel kan remmen/lift creëren.
Ook heb ik nog een goedkope gyro om eens met flap stabilisatie te spelen.

De servo mounts zien er een beetje vreemd uit, ik weet niet of die metalgears daarin passen.
Maar ik heb me laten vertellen dat HK500 heli staartbeugeltjes hier ook prima op passen, dus komt goed.

...Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 9Ch 40Mhz...

Sorry voor off topic:

Ik hoop niet dat je van plan bent op 40MHz FPV te gaan vliegen :S
35MHz vliegen, 40MHz varen is het toch?
Straks vlieg je over een vijver waar iemand met z'n RC boot bezig is en dan stort je neer, zonde van je FPV kist en gevaarlijk voor iedereen op de grond.

Ik heb trouwens met de 35MHz Corona tegen de 2KM gehaald, prima spul verder.

Tsja, of je vliegt over een veldje waar iemand met zijn lama heli aan het vlooien is.
Het risico is voor 40 of 35Mhz even groot, dus ik ga me daar niet druk om lopen maken.

En inderdaad, de reden dat ik juist deze ontvanger heb genomen is het schijnbaar ijzersterke ontvangst.
Ik heb zelfs gelezen over 3 kilometer weg, en je kunt er ook nog eens makkelijk een RSSI probe op solderen.
Maar voorlopig ben ik al blij met een kilometer, dus daar zit ik wel goed mee.

Ik heb een nieuwe ETA ontvangen.
29 Oktober gaan ze verzonden worden.

Da's leuk en aardig allemaal, maar hoe lang duurt 't dan nog voordat jij er uiteindelijk eens klaar voor bent? Dan is het hartje winter ofzo? :yes:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Het is dan ook zo weer lente/zomer ;) .
Vluchten in het winterlandschap zijn ook mooi trouwens, alleen wat kouder.

Da's leuk en aardig allemaal, maar hoe lang duurt 't dan nog voordat jij er uiteindelijk eens klaar voor bent? Dan is het hartje winter ofzo? :yes:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Tsja Sander, Ik heb ook nog andere dingen in mijn leven dan alleen FPV,
dus sorry dat het niet snel genoeg voor je gaat.. :roll:

Wellicht een leuke kist, om langzaam om je heen te vliegen ?
Ben de ezstar een beetje zat, kan wel vliegen nu maar wil eingelijk een strak vliegend ez.
De funjet vliegt strak, super!, maar gaat weer te snel en is te klein...

Ik heb totaal geen idee wat voor snelheid ik me bij dit model voor moet gaan stellen straks. :p
Zal voor een heel groot deel aan het gewicht liggen natuurlijk, maar ik vraag me af of rem flaps verstandig zullen zijn.
Met een 2200 pack en een leuk 200w motortje kun je er een lieve floater van maken denk ik.

Ook weer zo'n lekkere verkooptruuk. Bestel je juist bij lowpricerc omdat deze de skywalker op voorraad zou hebben, krijg ik nu een e-mail dat deze op is. Ze verwachten deze maandag binnen dus dat valt dan wel weer mee, maar ik wacht het af.

Zoiets had ik ook bij mijn Funcub bij Hobbydirekt. Stuur ik een annulering van de bestelling, krijg ik prompt een melding dat de bestelling verzonden is... :?

Ik heb gemeld dat ik wacht tot maandag en dat ik verwacht dat ze deze dan met express mail verzenden ipv de gekozen standaard airmail.

Ik heb gemeld dat ik wacht tot maandag en dat ik verwacht dat ze deze dan met express mail verzenden ipv de gekozen standaard airmail.
Ik zou ermee uitkijken, straks zeggen ze "hier heb je je geld terug en bekijk het maar". Dat is mij namelijk al een keer overkomen, die Chinezen hebben vaak een instelling van "voor jou 10 andere klanten", alleen op Ebay kan je dreigen met slechte feedback.

Back