Toch een vraagje voor de eventuele met succes vliegende FY-21AP piloten.
Vandaag een zwever gemaidend. Ging prima, filmpje volgt (ik wil eerst nog even vliegen zo, het is goed weer

) .
Zwever vliegt goed, dus vervolgens de FY geprobeerd. Hij lijkt het in de hand iets te doen, zodoende konden alle richtingen goed worden ingesteld. De gain nog niet te hoog, dat zien we in vlucht wel.
Vliegen, en schakelaar om... gevolgd door een halve rol, en vol down naar de grond. Schakelaar maar weer terug, en met het handje stabiliseren.
Nog eens, zelfde resultaat.
Op de grond, met Wiebe naar gekeken, en weer op de grond geprobeerd. Maar ook al doen we niets, de roeren bewegen uit zichzelf, en flippen af en toe van éne uiterste, naar andere uiterste.
Thuis (nu, hier) maar eens kijken. Manual er bij. Gyro gekalibreerd. En hij lijkt het in de hand een beetje te doen.
Wat me echter wel opvalt, is dat de blauwe led continu brand. Dit is indicatie voor Too much vibration! Nog eens opnieuw aansluiten, en 0,0 bewegen, gevolgd door solid bleu led (Too much vibration). Vreemd...
regelaar er uit (geschakelde BEC, misschien ligt het daar aan). Ontvanger akku er in. De led blijft nu een paar seconden (langer) uit, maar alsnog gaat deze aan. Zwever ligt totaal onaangeraakt super stil op tafel, Too much vibration is niet mogelijk, maar hij geeft het wel aan.
De FY-21AP is wel tweedehand aangekocht, echter hij is niet gebruikt geweest.
Wie weet een oplossing, je zou me er geweldig mee helpen.
Vriendelijke groeten,
Aldert