HLG, DLG, maar welke??

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans, 9 mei 2005.

  1. Frans

    Frans Guest

    Er word hier veel geschreven over DLG's en HLG's.

    Nu ben ik op zoek naar een leuke hlg of dlg, zodat ik met mooi weer lekker op het weiland handstartjes kan maken en op de heide aan een elastiek omhoog kan.

    Via wat zoeken op een Apache gekomen, maar nu lees ik op het forum dat hij niet helemaal lekker voldoet, of heb ik dat verkeerd?

    Wie weet er nog een andere leuke in Nederland te verkrijgen DLG of HLG?

    Niet al te complexe bouwtekeningen of kits zijn ook welkom, maar zodra ik zelf met schuim aan de slag moet wordt ik een beetje bang...

    Ik ben benieuwd,

    Groeten Frans
     
  2. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Frans,

    Ik heb zaterdag onder barre omstandigheden de Apache van Chris zien vliegen. Viel me echt niet tegen hoor!! Voor 79 euro een heel leuk ding. Overweek zelfs een voor m'n dochter aan te schaffen.
    Kijk maar eens op Data DLG dag. (bovenste draadje)
    Je kunt natuurlijk ook even wachten tot na 4 juni en op de heide bij Zwolle wat modellen met elkaar vergelijken!!
     
  3. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    Hallo Frans,

    Ik zie in je Avatar een Bug...die kan je ook meenemen op 4 juni!

    Misschien is het leuk om in de diverse Bug-draadjes terug te kijken; ik meen dat Peytr nogal wat geexperimenteerd heeft met afgeleide modellen van de Bug. Hij heeft ook een vergrootte (1 meter) DLG variant bedacht, die volgens mij prima vloog.

    Je kan een standaard Bug trouwens ook prima vanaf de tip gooien; ter hoogte van de hoofdligger middelvinger en duim op de tip, en de wijsvinger achter de achterlijst. Een enkele zwaai (270 grad.) en je gooit hem zo naar 15 meter...Wij haalden vorig jaar makkelijk 40 seconden en met een beetje thermisch geluk anderhalve minuut.

    Hans
     
  4. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=330977
    http://www.pldaniels.com/flying/

    Dit is de quickflick, ontworpen door een gast die hem ook nu nog aan het verbeteren is. Hij heeft hem gemaakt om snel en simpel een redelijk dlg-model te kunnen bouwen en volgens mij is hem dat al perfect gelukt!
    Die van mij is nu bijna af en ik kan niet wachten om hem de lucht in te smijten.
    Hij is van balsahout en het bouwplan kan je gewoon in verschillende formaten downloaden! Lekker geen commercieel gekloot met vleugels van een paar honderd euro!

    Echt een Tip dus :thumbsup:
     
  5. Frans

    Frans Guest

    Ik vlieg vaak met peytr en vind ook dat zijn kistjes op mijn bug lijken(wat minder getaped, maar goed), hij word wel altijd een beetje boos als ik het zeg. :) Ben dan ook erg blij dat jij het nu ook verkondigt....

    Ik heb een HLG gevonden, is er wel een van peytr zijn hand, aover het algemeen betekend dat wel dat hij erg goed vliegt. Wordt geen DLG , maar een echt HLG.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Groeten Frans
     
  6. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Ook even op het forum zoeken hoor, er staat genoeg!


    jan.
     
  7. nijsinkgj

    nijsinkgj

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    1.043
    Locatie:
    rijssen
    ik vlieg met de ripper van robbe
    een lekker vlot kistje dat ook nog goed blijft hangen
    vandaag alleen de v staart is beschadigd vandaag :? maar dat heb ik vanavond weer hersteld (ik heb hem nu omgetransformeert naar een "normale"" staart.)
    groeten Gertjan
     
  8. SlowPoke

    SlowPoke

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Staphorst
  9. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen

Deel Deze Pagina