Hm004 overleden, welke opvolger??

Ik heb een tijdje rond gevlogen met een walkera hm004, waar ik veel plezier aan heb gehad.
Maar helaas, door een harde crash, istie volgens mij nu toch echt kapot.
Na de crash wil hij niet meer hoger dan een cm of 20, dus ik ben bang dat de ontvanger kapot is.
Ik zou een nieuwe giro en ontvanger met regelaar kunnen kopen, maar dan praat je ook al gauw over 120-150 euro.....

Nu ben ik dus een beetje aan het rondkijken naar een waardige opvolger, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zit zelf te denken aan een fp, want aan mijn hm004 ben ik nog lang niet op uitgekeken, maar een cp zou eventueel ook kunnen.

Ik kan al wel een beetje redelijk hooveren, echt rondvliegen heb ik nog nooit gedaan (beetje ruimte gebrek).

Waar ben ik naar op zoek:

Een micro-heli (fp of cp), die ik kan vliegen met mijn eigen zender (futaba skysport 4), want ik ben die kwaliteit van de bijgeleverde zenders een beetje zat.
Het mooiste zou zijn, als mijn rotorbladen etc te verwisselen zijn met de andere heli (het zijn immers toch allemaal klonen, en onderdelen heb ik nog genoeg)
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een fp (omdat mijn vliegkunsten nou niet zoo denderend zijn), maar een cp kan ook. Al ben ik wel een beetje huiverig voor de hogere crash-kosten.
Mijn budget is zo rond de 120 euro.

(ik heb de zoekfunktie al meerdere malen gebruikt, maar ja, zoveel info.......)

Ik zou geen walkera of esky kloon cp pakken, ik heb er ook een gehad en problemen gehad met de rotorkop waarvan de pitch bleef haperen. deze breken ook erg snel.
Een fp van walkera of esky is echt veel beter, deze zijn veel robuuster en het vlieggedrag verschilt niet veel van de cp versie hoor+dat je dan ook al wisselstukken hebt. als je geen 3d wil doen heb je er echt genoeg aan hoor.
Ik heb mij onlangs een kds 450 gekocht op rc technics: RCtechnics Helicopters deze zijn eigelijk T-rex klonen en ben er heel tevreden over. Je moet het zelf maar een beetje bekijken maar ik vind het verschil van walkera fp naar cp echt marginaal. De kds kost al direct wat meer maar deze vliegt natuurlijk ook handiger is veel robuuster en in de kit zit er een 2.4 ghz systeem bij zodat je storingsvrij kan vliegen.

Laatst bewerkt:
En een hm 4#3??
Dat zou ook nog kunnen, toch??

Maar het liefste heb ik dan toch een fp waarmee ik met mijn eigen zender kan vliegen (weet ik zeker dat die goed is)

Ik heb nogwel een hm004, is stuk maar de electronika is nog prima, en nog wat reserve bladen en staartbladen.

PB maar als je interesse hebt, ligt hier al maanden stil.

tja, als je het geld even hebt, dan wordt het wel heel verleidelijk om iets anders te gaan kopen....

Back