Hms beagle

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door gvwezel, 23 aug 2020.

  1. gvwezel

    gvwezel

    Lid geworden:
    2 sep 2010
    Berichten:
    331
    Locatie:
    Doornenburg
    hallo ik wil de HMS Beagle gaan bouwen 1 op 48 .
    Heeft iemand schaal tekeningen.
    Ik heb het boek al met echte tekeningen maar bij eerste schip niet echt handig.
    Dan gelijk beginners vraag kan ik spanten van triplex maken?
    Of zijn er betere boten om mee te beginnen van tekening.
    Ben wel een ervaren scrabe bouwer in schaalmodellen (vliegtuigen)
     
    Flying Scotsman en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  2. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Ik kan je er niet aan helpen. Maar je moet gewoon beginnen dan zal je best merken dat je een eind gaat komen hoor. Spanten kan je gerust maken uit triplex. Neem een gerespecteerde dikte van 6mm bijvoorbeeld.
     
  3. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Flying Scotsman vindt dit leuk.
  4. Beslist even kijken bij OcCre, bijzonder mooie bouw dozen met goede een hele duidelijke informatie, weliswaar in Duits en Engels. Als dat geen probleem is dat laatste zou ik zeker voor OcCre gaan. Ik vind zelf de kwaliteit van het hout en aanvullende helemaal top.
    Heb de Endeavour van OcCre gekocht. En volgens mij staan er heel veel YouTube filmpjes van de Beagle op het Occre kanaal.
     
  5. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    als je echt in shratsbouw wil verdergaan wat ik aanmoedig natuurlijk er zijn winkels die enkel plannen verkopen.
    dit zijn plannen van bouwdozen dus je gaat wel naar hun schaal moeten werken of het plan zelf vergroten.
    maar ik dacht dat er een spanten plan bij of in het boek zat of staat, dat kan je mischien ook vergroten naar je gewenste schaal
     

Deel Deze Pagina