HMS Diana - Caldercraft model

Laatst bewerkt:
Ik heb het model inderdaad bij Cornwall gekocht en heb al eens eerder vervangend materiaal gehad. Heb ze nu ook weer gemaild in de hoop dat ze deze tekeningen nog kunnen vervangen. De foto was meer als backup en omdat ik nu al zat met wat vragen over de belaying die ik niet meer kon opzoeken. Ik was bezig met de cavel cleats en zoals ze in het model zitten is het onmogelijk om er een touw aan vast te knopen zeg maar… dus ik vroeg me af of er überhaupt tuigage naar toeliep.
Heb het nu zo gemaakt dat er wel een touw aan vast te knopen is, dus heb weer wat tijd gekocht :-)
IMG_6129.jpeg

Op msw heeft een landgenoot van mij de Diana gebouwd.

Als je aan geen plan 5 geraakt, kan ik hem eens vragen of hij een foto er van wil nemen.

Kleine update. Eerder schreef ik dat de hammock cranes die in de kit van caldercraft zaten inmiddels bijna allemaal ter ziele zijn. Daarom besloten ze zelf te gaan maken. Daarvoor buisjes besteld van 1mm doorsnee en een holte van 0.6mm doorsnee. Met een op maat gezaagd houten mal vouw ik her buisje om die mal en knip het buisje op lengte. Om de gaatjes weer terug te krijgen vijl ik het dichtgeknipte gat weer open en doe daar een ringetje in die precies in het 0.6mm gaatje past en voila een nieuwe hammock crane.
IMG_6141.jpeg

Direct al een dilemma. Na een paar exemplaren te hebben gemaakt bedacht ik me dat ik ook ronde ringetjes kon proberen. De eerste pogingen zijn van platte ringetjes de tweede poging van ronde ringetjes. Die zijn ook wat groter. Ik baseer me op hoe het op de Victory is. Zie de foto’s. Even over nadenken wat het gaat worden.
IMG_6143.jpeg
IMG_6144.jpeg
IMG_6145.png

Back