HMS Victory- Doorsnede

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door janzwart, 15 mrt 2019 om 13:06.

1. janzwart

janzwart verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 okt 2011
    HMS Victory, Doorsnede volgens d”Agostini.

Toen ik mijn eerste model van de Victory klaar had ben ik doorgegaan met de bouw van de doorsnede van de Victory.
    Ik was al een eind op weg toen ik begon met de “Victory binnenste buiten”. Omdat ik niet alles door elkaar wil bouwen ben ik toen met de doorsnede gestopt.

Nu de bouw van de Victory binnenste buiten op zijn eind loopt heb ik de doorsnede weer te voorschijn gehaald en ga ik nu deze bouw langzaam weer oppakken.
    Ik was niet van plan hier een gedetailleerd bouwverslag van te publiceren omdat Pietsan indertijd een prachtig bouwverslag had gemaakt met zijn bekende perfectie. Dat verslag heb ik niet meer kunnen vinden. Waarschijnlijk door problemen op het forum en met foto opslag verdwenen. Op zijn website staat wel een foto van zijn model.
    Wel is er nog een compleet verslag met foto's aanwezig van Bocdan. Zie: https://www.modelbouwforum.nl/threads/dwars-doorsnede-hms-victory.188518/

Ik ga nu ook een volledig verslag bijhouden vanaf het punt waar ik gebleven ben. Met de kennis die ik van de Victory heb opgedaan denk ik zeker enkele aanpassingen aan het model te doen. Dus het wordt zeker geen standaard bouw.
    Eerst enkele foto's van de situatie toe ik het in de kast zette.

Foto: Het spantenraam.

Foto: Zo vond ik het na 5 jaar weer terug.

Een van de eerste aanpassingen die ik wil doen is verlichting aanbrengen. De aansluitingen lopen tussen de binnen en buiten beplanking. Dit had ik 5 jaar geleden al aangebracht.
    In eerste instantie twijfelde ik of ik er mee door zou gaan omdat het hier lastiger is om de bedrading weg te werken. Maar het maakt het model wel uniek dus ik ga ermee door.

Foto: Bedrading voor ledjes tussen binnen en buitenwand.

Foto: Buitenbeplanking is nu volledig en ruim is gekleurd. Alles nog dry fit.

Aan de middelste dwarsscheepse dekbalken komen links en rechts van de pompkamer twee olielampen te hangen (Ledjes dus)

Deze bouw zal niet zo snel gaan want de Victory binnenste buiten heeft voorrang.
    Wordt vervolgd.

hgb1967, TIMBERWOLF, Jaques en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. pietsan

pietsan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Jan,

Het verslag van mijn doorsnede staat onder de zelfde link als dat van Bocdan. We zouden destijds samen één verslag maken, maar Bocdan is er vrij snel mee gestopt, terwijl ik het gewoon heb afgemaakt. Wel zijn er een behoorlijk aantal foto's uit dat verslag verdwenen, maar er staan er ook nog een heleboel in. Jij hebt toen nog de logo's voor boven de beide ingangen voor me uitgeprint en opgestuurd.

3. janzwart

janzwart verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 okt 2011
    O, Dat wist ik niet meer dat je samen deed met Bocdan. Ik heb het verslag nu weer wat verder doorgenomen en nu zag ik het. En kan ik ook met jouw tips rekening gaan houden. Van die logo's wist ik nog wel maar ik dacht dat die voor de grote Victory waren. Uiteraard ga ik ze hier ook weer gebruiken.

4. Jaques

Jaques

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Nou Jan, die gaan we weer volgen
    Succes met de bouw

5. Hoosterw

Hoosterw Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    22 jun 2011
    Ik schuif ook aan, die doorsnede heb ik altijd leuk gevonden!

Succes met de bouw Jan.

6. TIMBERWOLF

TIMBERWOLF Forum veteraan

Lid geworden:
    28 aug 2008
    success jan , met je nieuwe project , mijn doorsnede moet ik ook nog steeds afmaken mijn verslag staat hier ook nog ergens een aantal pagina s terug

7. *Hans*

*Hans* Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    30 okt 2012
    We gaan het weer op ons gemak volgen :)

8. Pingu57

Pingu57 Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Leuk , mijn sigaartje ligt al klaar

Deel Deze Pagina