Hobao Hyper 10 TT-e topic

Wel de dikte van de spaak vergelijken (met een schuifmaat) voordat je gaat knippen, je hebt ook te dikke spaken!

Hier 1 rondje over de indoor baan van Zeeland-RC met mijn hobao hyper 10tt:

Laatst bewerkt door een moderator:
Spur klinkt zo op de hobao, heel normaal.Op het geluid denkt ge dat er een heel machien op u afkomt, dan komt er zo een 1/10de truggy voorbij :D.

Haha, ik herkende het wel een beetje want ik heb ook een stale spur. Maar behoorlijk wat meer geluid als een plastic spur:)

draaien onbeschermd vet is totaal niet nodig... Zeker als je buiten gaat rijden al is het beschermd moet je er geen vet op doen, kan allemaal zand etc op komen wat de slijtage bevorderd..

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er toch zand in komt deugt de afscherming niet 100%. Met mijn Optima Mid nooit iets tussen spur en pinion gehad, met de LRP Twister evenmin. Maar als er inderdaad kiertjes overblijven waar troep door kan komen, gaat vet inderdaad averechts werken.

Meeste ( 1/8 ) wagens hebben geen bescherming, er zit 9/10 keer ook nog eens een uitsparing in de bodem waar de spur tussen komt te hangen voor een lager zwaartepunt. Dit systeem hierboven rijden zoveel mensen mee inclusief mijzelf, ik heb er nog nooit problemen mee gehad (heb ik op alle types ondergronden gereden).

Danku voor de reacties.
is idd een supergave baan, toen ik het filmpje maakte was ik mee met de eigenaar (Arjen). Heb van 10:30 tot ongeveer 16:30 kunnen rijden! Dan kun je echt lekker lang rijden.

Er komt nog een beter filmpje aan van die dag, ik zal het laten horen als die er is.

Over het ruwe geluid van mijn Hobao, volgens mij is dat gewoon normaal. Hij maakte het geluid al vanuit de doos. Wel meer mensen hebben aan mij gevraagd of dit nou normaal is, of dat er iets mis is. Is gewoon normaal denk ik, niet waar?

Als de spur metaal is dan is dat inderdaad normaal. Metaal op metaal maakt nu eenmaal meer herrie, zeker met een open gearbox.

Of je koopt gewoon deze
$(KGrHqR,!lwE4moduizvBOSKkQby1w~~1_3.JPG

Helemaal niet duur hoor!
HOBAO Hyper CNC Cut Spur Gear for E Power 11066 Mini St TT10 10SC | eBay

Back