Hobao Hyper 10SC-e

Van de week weer eens wat gesleuteld aan de Hobao. Ik heb de ontvanger en aan en uit schakelaar verplaats van de top-servo plate, naar de lokatie naast de ESC. Ik merkte dat ondanks dat ik een kapje gebruikte ontzettend veel zand verzamelde in de ontvanger. Er kwam bijna een theelepeltje zand uit. Dus nu even goed schoongemaakt en het allemaal wat hoger geplaatst. Verder de antenne meer naar achteren verplaats. Dit kwam qua bedrading wat beter uit.

Verder de Proline Badlands eens op velgen gezet, zodat ik klaar ben voor de laatste ronde in de Wintercompetitie.

Ook nog een andere servo erin gezet: Scanner RC: STL-9890CTG
Ik kwam er achter dat deze servo wat verder stuurt en daardoor met de servo arm tegen het hoekje van de top servo plate kwam. Hier heb ik het hoekje eraf gedremeld, zodat hij niet meer tegenaan liep. Ik heb het idee dat de stuuruitslag flink verbeterd is. Ik heb de Expo op mijn zender terug geschroefd naar 85%, omdat ik het idee had dat de servo iets te ver door sloeg. Hopelijk gaat me dit ook helpen in de kortere bochten, waar ik bij mijn vorige servo nog wel eens het idee had dat ik te weinig 'stuur' had.

Hoe staat het met de andere Hobao's?

ik ga gewoon standaart rijden met gewone sc banden aleen mijn olie moet ik nog veranderen of zit er standaard goeie in maar vande week krijg ik 35 w olie en een hard case lipo hoop maandag mijn transponder te krijgen

Ik rij met 30 en 35 (voor, achter), maar het merendeel van de hobao's rijdt standaard. Ik zal vandaag eebs kijken of ik die pinion met reducer erop gezet ga krijgen.

Ik probeer deze inbus los te krijgen, maar hij draait door. Beide kanten overigens, dus het lijkt zo te horen. Iemand een idee hoe ik deze los krijg?
53525fe9-8f24-c2f0.jpg

Ik probeer deze inbus los te krijgen, maar hij draait door. Beide kanten overigens, dus het lijkt zo te horen. Iemand een idee hoe ik deze los krijg?
53525fe9-8f24-c2f0.jpg

Foto is een beetje klein, bijna niet te zien wat je bedoeld.....( of ik wordt te oud en heb een leesbrilletje nodig). Issie er al uit btw?
Als je soms imbussen uit plastic moet draaien werkt het weleens om kracht op de kop te zetten en 'm er zo feitelijk uitduwt en draait tegelijk....Dus met links een schroevedraaier achter tegen de kop naar je toe duwen en met rechts de imbus er met de imbussleutel losdraaien.....

Hij is er nog niet uit.... het probleem is als volgt, aan de onderkant van die 'bus' zit ook een schroef door de bodemplaat die aan de onderkant van die bus erin gaat. Als ik hem boven losdraai, draait de schroef beneden ook mee. Als ik die dan vasthou met een andere sleutel, draait hij toch nog de onderste inbus eruit.

53525fe9-fcfb-6719.jpg

53525fe9-fd09-9db4.jpg

Zoals je wellicht op de 2e foto kan zien heb ik ook al geprobeerd om met een schroevendraaier het bovenste gedeelte naar boven te drukken tijdens het draaien. Maar ook geen succes.

Reden voor dit, ik heb dat plaatje in het aluminium en die wil ik erop zetten :-) Zie foto post hierboven.

Misschien kan je tussen het plastic en de bodemplaat nog net een (knip)tang zetten.
Daarmee klem je de bus en dan proberen de schroeven los te draaien.

Dit komt bij meerdere modellen wel voor...
Soms heb je het nadeel dat er nog een beetje locktide aan gedaan is, dan ben je helemaal aan het sukkelen...

Heb zo meermaals de dremel moeten bovenhalen om een schroef eruit te krijgen :(

Haha, en dan nog zo een merk met zwakke schoeven :).

Locktite juist nog de bevelgear in de aandrijving en voor de rest niets. Liever schroef kwijt dan hele tijd liggen te sukkelen om iets los te halen.

Bedankt voor je aanbod Timo (plaatsgenoot ;-) ). Ik heb hem inmiddels gewoon besteld bij Coenraad. Dan ontvangertje is niet heel groot, dus ik verwacht dat het wel past. Anders kan ik hem altijd nog terugsturen.

De schroef heb ik echt opgegeven! Ik ben er klaar mee. Dan maar geen alu hop-up. Aangezien de bus rond is waar ik de tang op moet zetten, krijg je geen grip (genoeg). Enigste is om er een vlakke kant aan te vijlen, voor grip.. Maar dat zag ik even niet zitten op dit moment.

Bedankt voor je aanbod Timo (plaatsgenoot ;-) ). Ik heb hem inmiddels gewoon besteld bij Coenraad. Dan ontvangertje is niet heel groot, dus ik verwacht dat het wel past. Anders kan ik hem altijd nog terugsturen.

De schroef heb ik echt opgegeven! Ik ben er klaar mee. Dan maar geen alu hop-up. Aangezien de bus rond is waar ik de tang op moet zetten, krijg je geen grip (genoeg). Enigste is om er een vlakke kant aan te vijlen, voor grip.. Maar dat zag ik even niet zitten op dit moment.

Ik heb een griptang thuis liggen,is altijd makkelijk voor zulke dingen;).....kijk maar,maar niet geschoten is altijd mis toch?

Met een griptang gaat het denk ik ook niet lukken. Er is te weinig 'vlees' om echt grip te krijgen met een griptang. Ik zal er over een paar weken mijn hoofd nog eens over buigen...

Back